aku percaya setiap orang mesti mempunyai kisah silam mereka tersendiri kan ? yass , aku pun ') sebab tu aku pilih untuk luahkan apa yang aku rasa dalam wattpad ni .
sedangkan air yang jernih tu pun datangnya dari awan yang hitam kan ? so , ini bermakna it's okay if you have your own past because it's just like a rule of your life . but dont worry , sedangkan iblis yang mempunyai kisah silam yang indah tu pun tetapi pengahkiran dia ? kita semua tahu kan . masa silam bukanlah penentu masa depan kita . let's past be the past . cuma apa yang aku nak tekankan dalam kisah ini ialah bagaimana aku salah mentafsirkan " hijrah " itu sendiri . bagi memudahkan cerita , aku gunakan " aku " sebagai watak utama .
ok ok back to my story .
namaku razlina . orang panggil aku raz je sebab aku ni macam lelaki sikit . oh yas aku baru di fasa remaja lagi so normal la kan kalau remaja macam aku ni suka memberontak kan ? tak suka dikongkong , inginkan kebebasan . tapi sayang , i got a lot of kebebasan sampai aku lupa segala gala .
aku terlampau bersosial sebab dari kecil aku telah diajar begini . yass , keluarga aku tidaklah seperti yang kau sangka kan ') . aku terlampau seronok dengan hidup aku sampaikan aku lupa siapa yang beri aku nikmat segala galanya . oh ya , keluarga aku bukanlah kaya pun tapi entahlah ( dah la tak kaya , sombong pula tu ) . aku boleh kira berapa kali aku sujud pada Dia , Allahu sombong nya aku !
but bagi aku itu normal la kan ? bukan semua orang lahir terus menjadi seorang yang alim kan ? manusia lain lain so ragam pun lain lain . ada yang dari kecil dah diberi tunjuk ajar berdasarkan Alquran dan As sunnah . ada yang dari kecil diajar untuk berseronok , untuk enjoy dulu kehidupan ini . oh yas , aku no 2 :) .
tapii , my parents takdela teruk sangat pun . yass diorang solat , diorang puasa . cuma anak dia la kot hahaha . yela , diorang dah tegur dah didik tapi dunno la . i masih keras kepala and then diorang pun nak taknak jela didik haha . well , masetu kan aku masih bebudak lagi . so aku rasa semua ni buang masa . aku masih muda , awal lagi nak taubat . nanti tua aku taubat la .
sampai ke dewasa aku asyik pegang prinsip tu , so ni la bermulanya kisah aku hanyut dengan duniawi dan terpedaya dengan tipu helah syaitan :'
stay tuned !
hit the star pleasee !!
YOU ARE READING
hanyut lagi ?
Short Storykisah #hanyutlagi ni mengisahkan seorang gadis yang hidupnya penuh dengan kisah silam yang menghantui dirinya . diselebungi kegelapan dan pernah berputus asa dengan kehidupan dia . namun , ditakdirkan hidayah itu milik Allah . dia berubah . namun...