haters ? :(

117 13 5
                                    

oh lupa nak cerita , aku ni tak ada la lawa sangat pun . kulit dah la gelap , gemuk pula tu haha . dah dengan tudung serabainya . tambahan lagi dengan perangai aku yang acah acah gangster ni . sudah tentu ada ramai haters kan ? ala normal tu , kau baik macammana pun mesti ada haters juga en ?

tapi major haters aku semuanya perempuan , biasa la perempuan je yang kalut ni . lelaki ? ada je tapi tak la sangat sebab aku dengan lelaki pun kamcing . masa tu ya Allah , nak sebut haters tu . gentle banyak gila taksuka aku . kau rasa dengan suasana macamni , boleh ke aku berubah ? . boleh dikatakan setiap form mesti ada yang taksuka aku .

ha lepastu , boleh dikatakan setiap hari aku dapat " surat cinta " dari senior suruh aku ubah perangai la , behave la , jangan nak beria la . acah nak tegur la konon . dahla surat nya penuh dengan cacian makian . kau rasa orang boleh berubah ke kalau kau memaki hamun macam ni ? remember this , tak ada guna tegur dosa dengan dosa .

aku takkesah pun semua tu . dah lali dah wei hidup dalam kebencian manusia , sampai satu tahap tu aku rasa dah biasa dah . pernah la suatu hari tu , snr guna kelas kami orang nak buat tuisyen kot . ada la gugurl yang duduk kat tempat aku . diorang tahu kot tempat aku sebab aku ada tulis nama kalau tak silap . kau nak tahu apa jadi ? diorang bukan main sakan lagi conteng meja aku . srs talk ah banyak gila do . siap lukis muka aku , muka aku teruk deme hitamkan . ee kuaja ! ak masuk kelas tengok meja aku tu , aku lari nangis kat tandas .

" kenapa ramai taksuka aku ? salah ke aku jadi diri sendiri ? aku lebih suka jadi diri sendiri daripada jadi seorang yang hipokrit . aku taksnggup nak hadap benda ni lagii , aku penat " .

dah sampai situasi macamtu pun , masih tak ingat Allah lagi . Allahu teruknya diri . masa tu gentle talk ah rasa dendam dan benci tu semakin membuak buak dalam diri ni . saat tu , aku terus melabel kan semua orang sama je takkesah la kau aliran agama ke apa ke . saat tu rasa benci dekat budak aliran agama semakin membuak buak la .

pernah suatu hari tu , " surat cinta " aku sampai lagi . tapi kalini aku dapat detect siapa yang hantar . aku cari pompuan tu , aku tanya dia elok elok . alaa first² semua taknak ngaku . semua siap tunding jari lagi . lama² aku jadi macam srs sikit . baru nak ngaku , lol tahu kecut . snr tak snr belakang cita ah sis . kau yang start , kau yang kena habiskan .

aku sound kat dia , " lain kali nak tegur saya , tegur depan² sis . bukan mengutuk macamni , nak suruh saya berubah tapi cara akak tak kena . bukannya dekat depan , baik nak haram , belakang mulut macam gmp*** . tak guna pakai tudung labuh sampai ke lutut kalau takreti jaga mulut . mirror youself sis ! "

start haritu , memang racist gila dengan kelas deme . jumpa jeling , jumpa jeling . nak je aku korek biji mata deme . masa tu , im the type of judging people by their looks . aku suka kaitkan perangai dengan pakaian mereka yang acah pakai tudung labuh tuuu . nak cakap ni , jangan sesekali kita menilai orang dari luaran . pakaian yang tersarung di badan mereka tidak kena mengena dengan perangai mereka yang teruk tu . nak tegur perangai ? ok tegur jela perangai , tapi jangan nak kaitkan dengan pakaian . okay korang ?

pernah satu hari tu , aku ada masuk pertandingan apa tah . pastu aku menang , fuh berbakat juga aku ni . takde la teruk sangat hahahaha . tapi bukan tu aku nak cerita , aku nak cerita part aku naik pentas tu . sumpah riuh gila , hampir semua warga dewan membuuuuuuuuu kan aku . kau rasa ? ada yang jerit , blackpunk la apela . aku kat atas tu nak nangis wei , tapi terpaksa la senyum nak tangkap gambar kan , mesti la kena leklok haha . aku turun tu semua pakat dok usha palat dekat aku .

sejak haritu , ak taknak masuk pertndingan apa dah haha . lepastu haritu , aku lalu dekat block senior . kau nak tahu apa jadi ? sepanjang satu block senior tu semua ttiba jadi riuh rendah , penuh dengan maki maki aku , ada je yang dok ejek ejek aku . sepanjang block kot . aku macam aik aku lalu , apa salah aku ? sejak haritu aku taklalu dah hahaaha .

kalau nak cerita pasal haters aku ni , kompom takkan habis sampai bebila . banyak lagi kisahnya tapi aku tahu korang bukannya rajin nak baca panjang panjang ni . nak cakap , betapa bencinya mereka dekat aku :) boleh ke aku berubah kalau situasi macamnya macamni ?

hit the star pleasee !!

hanyut lagi ?Where stories live. Discover now