minat lelaki alim 😍

75 5 3
                                    

*haiii koranggg , sorry tauu lambat update . almaklumlah budak lagi hahaha . act aku lupa yg aku ad buat novel ni hahahahaha . ha meh ak sambung *

so kalau korang tahu pasal wechat ni kan , dia kena promote untuk nak ramaikan friendlist . ala same goes dengan whattsaps . lawak do whattsaps dah jadi macam wechat dah . pebende do duk nc nc , hotak kau hahahaha

nak dijadikan cerita , friendlist ( fl ) aku ni ramai la yang " baik² , alim² " gituwww gahagaga . major budak tahfiz , madrasah gituww . weyh sp je tak cair tengok budak tahfiz weyyyyyyy , dahla pakai jubah , serban , ada janggut , ad misaiii . aaaaaaaaa gilaaa ahh . lagi lagi suaraaa tuu suaraaa tuuu , aaaaaa jadi gila aku taip ni hahahahaa

ok ok back to my story , pernah dengar ungkapan ni ?
" bilamana zulaikha mengejar cinta yusuf , Allah jauhkan yusuf dari Zulaikha . bilamana zulaikha mengejar cinta Allah , Allah dekatkan yusuf kepada zulaikha " .

bukan nak kata aku baik , tapi boleh la hahhahha ( riakk ye tahu ) . and you know what , ramai budak tahfiz ajak i couple islamikkk gituuu . omaigaddddd rasa nak baling je phone , sp je taksuka cinta dibalas balik aaaaaa . nak je aku kata " ye aku terima " . tapi eh jup jup , couple islamik ? guano tu ? oh masa ni en aku ni tekad nak berubah woo tapi yela banyak beno la setannya hahahaha . so yayh aku konfius sikit pasal couple islamik ni . aku tahu couple tu haram tapi how about couple islamik ? it is allow in Islam ?

when i do my research , i found this ayat ,
" jangan halalkan benda yang haram " .
selama ni aku dibutakan dengan tipu daya syaitan . sungguh aku katakan yang dia memang licik . dia hiasi dosa dan maksiat itu dengan cantik dan jadikan benda tu sebagai benda yang taksalah dan normal bagi kita . kita ni dahla selemah lemah iman , mudah terpedaya . Allahu , aku faham dan ak pernah rasa .

bilamana kau sudah nekad untuk mengejar cinta ilahi , di situ jua lah kau akan diuji dengan hasutan syaitan yang sangattt kuat . dan akhirnya kau terpedaya dan jatuh ke lembah hina . jangan sesekali kau halalkan benda yang haram . couple islamik ? ibarat minum arak baca bismilah . kalau la wujud couple islamik ni , agak agak wujud tak babi islamik ? ha macamtu la hahahaha .

aku jua pernah mengalami zaman bercinta dan bercouple ni . and i know sp yang kenal aku tahu la kan . we are so happy . bahagia gila gila . jarangla gaduh , and people surrounding always support us and always tell to us that we are so sweet . ak bangga dengan pujian orang lain sehingga lama kelamaan aku sudah semakin jauh dengan Dia . dan semakin dekat dengan dia  dan sekali lagi aku hanyut :) hanyut dengan duniawi dan cinta manusia . selama ni cinta si dia yang aku dambakan . sehingga aku lupa bahawa Dia yang wujudkan perasaan cinta antara aku dan dia . saban hari , ak makin bahagia dengan dia . and u know what , i be my old self :) aku sudah lama tinggalkan alquran . solat pun dah tak istiqomah .

everyday aku rasa macam something . jadi serabut , mulut asyik nak memaki hamun . cepat marah , cepat putus asa . belajar tak dapat dapat . sampailah satu hari itu ...

hit the star pleasee !!

hanyut lagi ?Where stories live. Discover now