ustazah copy paste 💆

55 6 0
                                    

wicet ? ala aku pasti korang pernah terpengaruh juga dengan benda ni kan ? takyah tipuuu . ngaku jela , yang kau ni fl aku dulu HAHAAHAHA .

so yayh masa tu aku masih budak budak wicet lagi . fuh siot la hahhaahaha . im the type of suam suam kuku je masa tu . bukan la hotstuff tapi takdelah kolot sangat hahaha . budak wicet je faham , boleh la fl aku dalam 4 ribu macam tula . banyaklah tu kan ? hahahaha .

sebelum aku berubah ni , memang ikhtilat semua aku takjaga . kan dah kabo aku dengan budak laki memang boleh kamcing , takkesahlah realiti atau fantasi eceh haha .

cerita dia macam ni , masa kan aku tekad nak berubah kan ? dah ubah gaya dah sikit² , dah boleh la sikit sikit jaga solat la pesemua . so next step aku , berdakwah ?

it's sounds funny but idk hahaha . mybe im too fast kan ? well , biaselah kan dah kabo masa ni aku silap lagi . so gentle la aku kabut dooo nak berubah masa tu . tup tup terus nak berdakwah terus tapi ilmu didada takde . acana tuu ?

dari aps wicet ni la kot , aku terhanyut balik . i think so . as i said , cabaran bagi seorang pendakwah adalah populariti . gentle talk , dengan populariti , kau akan hanyut dalam masa satu saat je . benarlah hidayah Allah ni takkekal en .

and dari wicet ni la aku jumpa dengan pelbagai ragam manusia . ada yang duk kapel islamik oh tolonglahhh . gentle talk do , aku lagi cringe couple islamik daripada couple yang biasa biasa ni . yang lagi takboleh brain nye , gunakan bahasa arab woo dalam hubungan deme . dok uhibukka uhibbuki gantikan ily . lol HAHAHAHAAHA .

gunakan agama untuk kepentingan diri sendiri . aku cuma takboleh brain do , duk sekolah agama , belajar agama tapi still couple . ye aku tahu iman tu takdapat diwarisi if kau sch agama sekali pun . iman tu datang dari hati dan sanubari kau  . no matter what kau ni anak ustaz ke anak ustazah ke tapi kalau kau yang taknak ubah diri kau untuk jadi orang yg lebih baik , trust me . kau takkan kemana .

katanya niat nak halalkan la ap la , nak ajak dia berubah la apela . hai awak , nak cakap ni niat taksemestinya menghalalkan cara . haram tetap haram and halal tetap halakan kecuali darurat . ok ?

ok back to my story , aku pernah baca satu qoute ni , sampaikanlah dari aku walaupun hanya satu ayat . so yayh start haritu aku cuba try untuk berdakwah ? hahahahahaha . elok elok nama wicet aku , miss raz wakaka tukar jadi sisdakwah . ei geli nya , sisdakwah HAHHAHAHAHHAHAHA . nampak sangat tak ikhlas nya disitu . masa tu memang niat nak berdakwah lilah hitaala tapi yass as i said populariti hm . bila aku post satu ayat je , ad je yg komen , " wah sis , bestnya ayat , wah sis , kipidap teruskan berdakwah , wah sis , sukanya ayat sis , wah sis , wah sis . " HOTAK LU HAHAHAHAAHA . aku pun apa lagi , kembang ah semangkuk . eh tak , dua mangkuk eh tiga eh eh lelebih lak .

aku tersenyum bangga dengan apa yang aku buat . so yas start haritu aku jadi riak dengan penyebaran dakwah aku . and you guys know what , almost 60% semua ayat copy and paste dari orang lain . dahla copy  takbagitau , lepastu tukar nama pulakk tuu . semata mata aku nak orang puji aku .

eh aku pun ada je buat ayat sendiri tau !! cuma takselalu la . tapi aku marah bila orang copy takmintak izin pastu tukar creadit nama tuu eii . eh aku buat takpe hahahaha !! biaselah manusia , salah orang macam camera , laju je nampak . salah sendiri takpernah nak heran .

dia punya tamak haloba nakkan pujian manusia tu , sampai kan sehari tu lebih 5 kaki aku spam qoute yang kononnya nak berdakwah tu . benarlah kata orang , pujian itu ujian . biaselah manusia pantang dipuji apabila melakukan sesuatu kebaikan . lagi lagi yang lansung takde ilmu pape didada macam aku ni , sebab tu la kot aku cepat terhanyut balik ni .

masa ni tekad oo takpost gambar sendiri , katanya perempuan yang solehah tidak akan mempamerkan wajahnya di laman sosial . so HAHAAHAHAHA . aku cuma takboleh blah do , dahla aku ni acah macam aku ni niqobis wei dalam wicet hahahaha . kau taktahu ke tu selendang mak aku yang aku lilit dekat muka aku tuh em . post gambar pun gambar tangan , gambar separuh hekk eleh beria la kau raz ! nak sangat orang puji .

yas , sometimes . di atas jalan dakwah sendiri , jalan yang kita rasa penuh dengan kebaikan kononnya untuk menengakkan kalimah Allah swt . tetapi , hanya kerana perancangan yang silap , cara yang takkena , startegi yang tah pape . maka akhirnya ia berakhir dengan sesuatu perkara yang sia sia . niat kita baik nak berdakwah dan yas cara yang kita guna tak menyalahi syarak . tapi biasalah manusia , jiwa kita diserang dengan asakan takkabbur , riak , dan ujub dengan apa yang kita telah capai selama ini . akhirnya , tanpa sedar kita telah pun masuk ke perangkap syaitan durjana .

syaitan ni bijak dan cilik orangnya . dia tidak mampu untuk menghasut kita untuk berhenti untuk melakukan perubahan , tetapi dia mampu untuk perdayakan kita dengan segala pujian yang kita dapat . dan akhirnya , niat lilah hitaala pun terpesong . Allahu !

kita terlalu kerjakan dunia . kita mendapatkan dunia dengan cara yang kotor . betapa hinanya manusia yang menggunakan agama untuk mendapatkan dunia .  apa dia tak rasa berdosa menjual agamanya sendiri ? ingat , dunia dan akhirat itu ibarat timur dan barat .  bila kau mendekati salah satu daripadanya , maka kau akan menjauhi yang satu lagi .

orang anggap aku ni macam ustazah dooo . ramai je pm aku tanya apa hukum tu apa hukum ni . kau fikir aku tahu ke do ? aku dahla budak sch biasa . baru nak berubah , ilmu pun takde takde je lagi . so what my step ? yass , GOOGLE . HAHAHAHAHAHAHA ! dia punya ego tuuu , malu nak ngaku taktahu . sanggup buka google , dahla google tak semuanya 100% betul . ada je en website yang orang yahudi buat kan ? but so far , aku tgk google . nasib betul hahahahaa .

hadis yang aku copy paste pun major tak sohih . ada je orang tegur , tapi biasela ego . aku tetap tegakkan benang basah . hukum sebar hadis palsu ? dosa besar wak . you know what ? ada yang nak jadi anak murid aku la apela . siap panggil sifu hahahaahaha . adoyaii , aku apa lagii . bangga la . nampak tak how i'm hanyut balik ? licik betul mainan syaitan nii . kan ?

and then what happen ?

hit the star pleasee !!

hanyut lagi ?Where stories live. Discover now