Kiedyś to nie było Britney Spears, czekoladowego mleka i piątego sezonu Black Mirror, a nie homosiów i reszty.
Ludzie LGBT+ istnieją od zawsze. Świadczy o tym chociażby fakt, że nawet w starożytnej Grecji homoseksualizm był powszechny. Poza tym tacy twórcy jak Leonardo da Vinci czy William Shakespeare, którzy jednak żyli dawno, dawno, dawno temu, również byli częścią LGBT+.
No i sam fakt, że w tym Starym Testamencie ktoś w ogóle wspomniał o homoseksualistach, znaczy, że jednak w tamtych czasach też byli. W końcu musieli jakoś tych ludzi zainspirować do napisania oddzielnego punktu dla nich. [Ale pamiętajmy, że Stary Testament to gówno-dowód i nie wolno go brać na poważnie].
Tak więc już doszliśmy do wniosku, że jednak "kiedyś to jednak było". Teraz czas na przyczyny, czemu ludzie mówią inaczej.
Głównie mówią to osoby starsze, czyli takie, które nie żyły w dobie internetu. A no i w czasach, kiedy to ludzie nie bali się robienia coming outu. Dzięki internetowi teraz jesteśmy w stanie dowiedzieć się zaledwie chwilę po wydarzeniu, co się dzieje po drugiej stronie globu. Nic więc dziwnego, że co chwilę można napotkać informacje o LGBT+, skoro nasz świat w końcu przestał ograniczać się jedynie do naszego osiedla.
A nawet jeśli na tym osiedlu czy wśród znajomych takiej osoby były osoby LGBT+, to to właśnie ukrywały. Nadal żyjemy w czasach, gdzie w niektórych państwach homoseksualizm jest zbrodnią, więc co dopiero było wtedy, ludzie... Nikt się otwarcie nie outował z obawy o swoje życie.
Taka fajna anegdotka: w USA za dawnych czasów pytało się potencjalnego geja: czy jesteś przyjacielem Dorotki? I jeśli odpowiedział twierdząco, znaczyło to, iż jest gejem.
Oczywiście, żaden hetero o tym nie wiedział, no gdyby ludzie się dowiedzieli o tym tajnym pytaniu, to znów mogliby łatwo stwierdzić, kto należy do LGBT+, aby następnie spuścić im wpierdol.
Poza tym wpisując w przeglądarkę, możecie znaleźć mnóstwo zdjęć par jednopłciowych z różnych dekad dwudziestego wieku. To nie jest takie trudne do odnalezienia.
Ach, często przy stwierdzeniu kiedyś tego nie było pojawia się również takie stwierdzenie, jak nasi przodkowie nie walczyli o taką Polskę. To o, kurwa, jaką niby? Nasi przodkowie walczyli o Polskę dla wszystkich. Wszystkich, kurde. W tym dla całego środowiska LGBTQ+. Co więcej, część z tych walczących osób to były osoby LGBTQ+. Więc o czym my, najdroższy Lucyferze, mówimy w ogóle?
Woah, szybko poszło.
Tak więc jeśli kiedykolwiek usłyszycie kiedyś tego nie było, już wiecie, co powiedzieć.
CZYTASZ
pride month 2019
AléatoireWidziałam już wiele prac tego typu, jednak żadna z nich nie zawierała tego, o czym ja chciałabym pomówić. Poza tym część z nich rozsiewała nieprawdziwe informacje, co do dzisiaj mnie boli. Ale że jestem człowiekiem, który zamiast narzekać woli dział...