pt. 3

77 3 0
                                    

Keesokan harinya,

Carlos Situation

Huh? Mana dorang 5 ni tak sampai sampai lagi. Janjinya pkul 10a.m but sekarang dah pukul 10 setengah haiya!

"Oii Carlos!"

Mak aii sapa tu. Mana ada orang kenal aku kat sini. Seram siakk. Takpa pandang je la belakang.

"Eh! Mia. Lambat sampai" saja aku perli dia HAHAHA. Tula lambat sampai sapa suruh.

"Bungok kau. Aku sampai pukul 10 cun okay! Kau tu yang lambat. Btw, mana yang lain ni?" Jelas beliau. Eh terhormatnya mia ni! HAHAHAH

"Entah la weh! Aku dari tadi cari korang semua. Last last kau sorang je aku jumpa" kataku.

"Yela."

Aku tengok jam. ASTAGA! Dah pukul 11. Mana mereka ni! Siapla korang aku sepak terajang korang kalau dah sampai nanti. Tunggu ek!

"Carlosss!!"

"Hape?!"

"Tu bukan Andriane ke?! Ex lene?"

Weh! Dia la tu. Senior terkacak kat school lama dulu. Bangga lene aku puji ex dia kacak weh HAHAH.

"Yela tu wehhh!" Jawabku ringkas. Aku tak kesah actually HAHA.

"Jap aku call lene."

Charlene Situation

Oh my my my
Oh my my my
I've waited all my life
Ne jeonbureul hamkkehago sipeo
Oh my my my
Oh my my my
Looking for something right
Ije jogeumeun na algesseo

A/n: Army angkat kaki! 😂

Huishhh sapa pulak call aku pepagi buta ni haduh. Baru nak jumpa jungkook kat konsert tadi hm.

"Hello?! Pa kau nak jebon?!"

"Weh! Bangun oi! Sekarang dah pukul 11.  Janji pukul 10. Ni tak bangun bangun lagi haduh!"

"Bising ah kau ni. Lek ah. Jap aku tengok jam. Kau tipu aku cekik kau esok."

Aku tengok jam kat tepi katil aku.

"AAAAAAAAAAA WEYYYY AKU DAH LAMBAT!!"

"Better siap sekarang eh! Mampos kau nanti! Tulis kat sini paling lambat pukul 5 petang tau! Cepat sis!"

Tuttt...

Aku lempar hefon aku atas katil. Huish nasib tak pecah oi! Okay sekarang ni, towel aku mana!!!

Oh tu dia. Ehehe. Lupa nak sidai betul betul semalam.

Fattah Situation

Huish best betol budak dua orang ni dating eh! Sampai aku ni dah sampai kat sini dorang tak perasan. Nages jap wey.

"Anda didapati dating di kawasan sekolah. Sila datang ke pejabat sekarang. Terima kasih." Huish ada ciri ciri pengetua aku ni HAHA. Apalah reaction dorang

"Cikgu, kami tak dat... Hoi! Pepandai je kau jadi pengetua eh fattah! Sengaja betul!" Uish Mia marah la. Cute jugak dia ni. Fyi guys, dia ni ex aku tau HAHA.

"Weh mana yang lain ni weh? Asal kita tiga je ni aduh! Kata nak daftar sesama hm murungla gini" sian lak aku tengok carlos HAHA.

Fatin Situation

"Atin!! Bangun!! Nanti lambat masuk asrama! Haduh." Jerit ibunya

"Aduh mana budak ni dari tadi panggil tak turun turun."

"Tolong!! Help me!" Weh aku lemas weh!!

"Bangun oi! Kena siram baru nak bangun haduh! Mama suruh bangun. Mandi, makan pastu prgi asrama."

Wehhh gila ahh, bunga yang cantek di pagj hari ini telah disiram. Aku ambik hefon aku.

"Astaga! Pukul 12 weh! Gilaaaa!!"Jeritku

Towel yang ada kat tepi almari terus ku capai. Berlari ke bilik mandi dan mandi. Aku sarungkan baju cepat cepat. Ahh lantak ah, nanti aku atur tudung. Beg yang ada kat tepi katil terus ku heret secepat mungkin even tengah turun tangga. Weh! Aku lambatt.

"Mama!! Cepat!! Nanti atin kena marah!"

Esh mama ni mana pulak eh!

"Mama kau takda. Aku hanta kau. Jom." Yah, itu dia cousin aku. Paling annoying lam dunia ni

"Oi drive la cepat sikit! Aku lambat ni." Sambil aku memohon maaf kepada geng geng aku eceh.

"Yela."

Charlene Situation

"Huish finally aku sampai gak weh! Happy gak ah dapat sampai awal dari Fatin HAHAHA" Kataku senyum kemenangan HAHAHAHA

"Eh lene! Awal sampai! Awal dari aku eh kau! Jahat betul." Kata Fatin kat aku

Eh, sejahat jahat aku ni kan. Aku pernah tolong kau dulu tau! Tolong tengok, tolong diam.

"Ha ye la! Jom pergi daftar haish!" Kataku.

Ha'ah, marah la jugak en. Marah kat diri sendiri, lambat bangun huh!

Andriane Situation

Aku macam nampak dia tadi. Charlene. Ya, ex aku.

Aku rindu dia.

Aku rasa, dia pun rindukan aku.

Hah, nantila aku try sembang ngan dia.

100 DaysWhere stories live. Discover now