pt. 4

68 2 0
                                    

Shasya situation

"Okay, lene kelas 4 Ipomea. Aku ngan mia kelas 4 Begonia. Fattah ngan Fatin and carlos kelas 4 Ixora."

"Weh? Bilik weh bilik?" Tanya mia. Haduh tak pandai sabar eh.

"Aku, fatin, mia ngan lene sama bilik. Uwu! Fattah ngan carlos sebilik ngan budak form 5. Sian. Tu je bilik yang kosong HAHA" jahatnya aku.

"Asal aku takda kawan ni? Ini tidak adil!" Kata lene selepas sekian lama mendiamkan diri HAHA.

"mana aku tau, bukan aku yang atur. Duh kamu ini ba." Kataku sambil memuncungkan mulutku yang cute ini ehe!

"Yela yela. Jum gi kelas. Bising tau tak?" Kata fatin.

"Tak," jawab fattah yang terkenal dengan perangak annoyingnya itu.

Fernandaze situation

"Weh? Fattah! Carlos! Korang ke budak baru tu? Tak sangka eh. Maju junior aku sekarang ni"

Ha masuk je bilik tengok dua orang laki. Eh ofc la laki takkan pompuan. Ya, dorang tengah letak baju dalam almari. Aku tak sangka pulak tu junior aku. HHAAHA bangga dho jadi senior kat sini hehe.

"Yah! Fer! Lama tak jumpa hoh bro! Pa cita?" Pergh perangai carlos memang takkan berubah.

"Oh, cerita dongeng ehe. Sapa lagi yang dapat masuk sama ngan korang ni?" Tanyaku. Aku yakin mesti ex andriane ada en. Hush mesti dia happy HAHA.

"Mia, charlene, fatin and shasya. Ya smua geng bro. Untung weh HAHA." Kata fattah

Aku dah agak charlene mesti ada ni.

"Okay la. Aku nak keluar dulu. Main bola. Papa roger!" Kataku sambil melambaikan tangan. Gitu sihh!

Andriane situation

Aku termenung sorang sorang. Yela takkan la termenung nak kena ajak orang jugak en? Ye tak ye la aku ni.

Fernandaze ni sorang. Janji pukul 4, ni dah pukul 4 setengah. Tengah usya awek ke apa ni.

"Hai abang kacak!"

"Hai!" Jawabku sambil senyum.

Hurm, fake smile saja:) Btw, sapa budak tu tadi? Kenal pun tak tibe kata hai. Haiya!

"Oi bro! Sorry lambat. roommate baru, masuk tadi. Sembang la siket ehe." Yah fer! Lambat siak.

Nasib kau kawan aku, kalau tak dah lama aku lari tau. 1km aku lari. Eh. I mean pergi dari sini la ye.

"Sorry te sorry. Nasib kau cepat datang. Kalau tak, aku memang dah chau ah balek rmh." Geram lak aku eh.

"Kau taknak tau cite ke weh? Ade cite menarik ni lagikan interesting ehe!"

"Apa?" Hush, sungguhku takda mood ni.

"Ha, ex kau. Ada kat sini."

"What?!" Saja aku buat muka terkejut. Aku memang dah tau pun ehe.

"Yela. Ter what what. Ade jugak aku what kau nanti eh."

"Aku taula. Aku nampak dia pagi tadi ngan kawan kawan dia."

"Nak number dia tak? Aku boleh tolong." Huish, baiknya rakan karib lagikan karib ini eh.

"takyah la kot. Jumpa face to face lagi best." Yaa, memang pun ehe!

Charlene situation

Aku jalan sorang sorang kat kawasan sekolah ni. Maklumlah, member semua pemalas nak mati. Jap, tu bukan andriane ke? Weh, dia pergi sini wehhh!

"Hai, lama tak jumpa kau. Kau sihat?"

Andriane?! aku masih terkejut weh. Nyesal aku keluar bilik tadi aduh.

"A-aku s-sihat." Jawabku pastu aku chau jela camtu. Heh badgirl bah ehehe.

"Jap, tunggu wait."

Aduh apa dia nakk?! aku pandang belakang.

"Kau tak rindu aku ke?" Wow soalan tu. Sedap didenga weh. Ofc la aku rindu kau weh. Kau fikir aku dah move on? Memang tak ah.

"Eh takda masa aku nak rindu kau! Chau ha!"

"Mulut kata lain, hati lain. Ngaku jela."

"Weh, stop it. Aku malas nak ingat semua kenangan bodoh ngan kau ah. Chau ah!" Weh jangan chau. Aku suka kau layan aku camni. Suka sangat weh

"Kau memang dah benci aku ke? Kau denga je semua berita palsu aku dengan farah and azizah tu?" Aku mintak maaf ah weh. Aku memang sayangkan kau but...

"Ha'ah, aku benci kau. Bye. Jangan ganggu hidup aku lagi." Aku terus chau camtu je wey!

Shasya situation

Finally siap jugak kemas barang ni.Eh, lene dah balek? Kata nak round satu school.

"Lene, dah round satu school? Camna? Okay hah?" Huish aku nak round gak tadi, but masalahnya aku still kemas barangan tadi ha tula.

"Okay je biasa"

Eh, biasanya anak muda ini banyak mulut sih. Ni tiga patah perkataan jak dia balas weh aduh.

"Apahal ngan kau weh? Lain macam je aku tengok? Kena sampuk ke?" Huish mulut aku ni. Takda insurans langsung. Takda duit nak beli ehehe.

"Okay je. Aku nak mandi."

Pelik budak ni. Haish. Budak dua orang ni merayau gi mana pulak haduh.

Andriane situation

"Fer, dia dah benci aku sangat ke?" Tanyaku

"Tak kot. Pompuan macamlah kau tak tau."

Takpa, mak kami kenal each other, senang ehe😎.

"Wey, ku gerak luh. Esok jangan lupa. Rumah aku. Pukul 12 okay? Pubg. Ajak kawan kawan sekali yer" hushh esok sabtu weh.

"Ha ye. Shuh shuh. Bye."

Aku pun berlalu pergi. Time aku tengah start enjin kereta, aku ternampak lene ngan kawan kawan dia. Happy nya dia tanpa aku. Dia betul betul benci aku ke?

Aku rindu dia yang dulu.

Author: oh ya, orientasi form 4 akan dilakukan pada hujung minggu. Ni just rekaan eh, takda kena mengena ngan yang betul punya. Enjoy guys!

100 DaysWhere stories live. Discover now