Andriane situation
"Driane, sini jap. Mama nak cakap something." Ujar mama yang pandang aku baru keluar dari bilik dengan muka serious, huishh mak aku garang ey HAHA. Apa yang something ni. Ya, sekarang aku kat rumah mama aku. Esok, baru balik ehehee.
"Haye ma, ada apa?"
"Mama nak kamu bertunang. Lepas sebulan kamu bertunang, kamu mesti kahwin dengan dia. And bakal menantu mama tu, mama dah cadangkan. Even parents dia pun setuju. So driane jangan pandai pandai nak tolak. Nanti apa orang cakap mama ni."
Aku. Diam. I mean aku takda kata kata. Kaku. Sapa pulak pilihan mama ni. Apa aku nak buat ni hm.
"Ma, driane dah ada pilihan sendiri. Driane janji lepas dapat kerja je, driane tunang. Tapi bukan sekarang. Sorry ma."
"Andriane Daniel!! Mama nak kamu ikut cakap mama." Mama terus masuk bilik. Tinggalkan aku sorang sorang kat ruang tamu ni. Haish lonelyyy i'm mr lonelyyy.
Takkan la aku nak tunang awal weh!! Dengan orang yang aku tak kenal lak tu. Haduh! Entah2 manusia mana mama kutip jadi kawan. Pastu nak suruh aku tunang. I mean tunang awal.
Keesokan harinya,
Shasya situation
"Oii bangun oi! Pukul 5 suda! Ni asrama, bukan rumah korang. Ingat tu!" Kataku sambil ke hempuk2 bantal atas badan dorang tiga ni haish.
"Diamlaaa, awal lagi ni. Aktiviti start pukul 6. Haduh tido2 tutup lampu tu haish." Kata lene yang sedang ngigau tu, i guess.
"Sekarang pukul 5 cik adik. Bangun!"
"Mamy, stop la membebel. Mia nak tido ni. Tutup lampu tu mamyy."
"Mamy palak kau!" Adake dia kata aku ni mak dia. Hello!! Aku muda lagi keh! Kawen pun belom! Budu! Taknak mencarut pagi2 kat dorang, tak pasal pasal buang tenaga HAHAHA.
"Wait, sekarang kul 5?!" Aku pandang belakang. Tengok lene yang tengah tengok jam tu hah nasib sedar. Fikir pupus tadi HAHAHA.
"WAIT, TAK 5 SETENGAH WEHH!! MANDI MANDII!" Tudia, fatin. Tadi aku kejutkan taknak bangun, tutup telinga haish.
"Weyyy!! Mandii!! Tualaa! Sha mana tuala aku shasyaaa!!" Ha lene, sapa suruh, aku dah gerak awal awal tadi hm.
"Bodo tuala pun nak tanya aku eh? Bangang betul" hambek, sha dah marah ni HAHAHAH.
Aku pun chau camtu je. Fattah ngan carlos nak jumpa. I mean jumpa KAMI EMPAT pastu ha yela dorang baru nak mandi teruk.
Mia situation
Dalam perjalanan ke bilik mandi. Fyi guys, bilik kami tingkat 2. So, bilik mandi and tandas kat bawah. Ya, sambung balek. Dalam perjalanan ke bilik mandi, aku nampak someone, yang aku macam kenal jerk. Sapa eh? Still misteri ehek.
"Wey! Dari tadi kau berangan. Fikir pasal masa depan ke wakk." Tanya Fatin kat aku.
"Taklah, fikir masa lalu." Lalu bilik mandi yang sunyi tu tadi menjadi bising dengan suara dua ekor kambing ni.
"Aku dah mandi. Korang bila?" Kata lene
"Esok hah esok" kata Fatin
"Aku pun dah, bye. selamat bersendirian di dalam ni." Kata ku, terus aku ikut belakang lene.
"Oii!"
Aku denga fatin kata oi but malas nak layan. Dah lambat dah ni.
Fattah situation
"Eh, sha. Mana tiga ekor manusia tu?" Tanya carlos. Aku malas nak bercakap, ngantok gila weh tak tau kenapa HAHAHA.
"Oh, tadi masa aku otw gi sini. Dorang tengah mandi." Kata sha
YOU ARE READING
100 Days
Random"Aku janji 100 hari selepas kita kahwin, aku akan failkan penceraian kita" Kata-kata tu buat aku terkedu. Aku sayangkan dia.