pt. 6

55 1 2
                                    

Charlene situation

Bermula la sesi persekolahan first week aku disini. Cantek gak ah kelas ni. Bersih. Agaknya dorang ni rajin kot. Aku nak duduk mana ni haduh.

"Hai? Budak baru en?" Tegur seorang jejaka tampan yang hensem serta mulia. Eh belum kenal lagi dah mulia. Jap, bukan tampan ngan hensem sama ke? Ha yela dua kali ganda tu heheh.

"Erm ya..." Jawabku sambil memandang biji matanya yang berwarna coklat tu. Wow, aku rasa dia ni ada kacukan omputih ler weh. Hidung mancung urm.

"Saya ketua kelas 4 Ipomea, Rayyan. Or nama penuh saya Syah Rayyan Bin Shafawi Rafi." Wow nama penuh sekali dia bagi.

"Oh nice to meet u, rayyan. Nama aku Charlene Anneshia. Panggil charlene or lene yah." Kataku sambil memberi senyuman termanis di dunia eceh!

"Nice to meet u too Charlene. Ha i call u lene la. It's easier." Katanya. Wow fasihnya dia berbahasa english.

"Ya, so u can sit over there. Beside Risha." Gila mamat ni fasih nak mampos bi dia weh. Jeles tahap bana dahla sem. Ehehe! But aku takleh ah ada cita cita nak kawen ngan dia. Hujung bulan aku tunang. Dengan sapa? pilihan mamy aku yang masih aku tak tau sampai sekarang hm.

"Haiii..." Tegurnya ramah jap apa nama dia tadi. Aku berfikir sesaat. Oh Risha!

"Charlene. Panggil lene" kataku sebab muka dia blur weh. AHaha

"Oh, nama saya.." Belum sempat dia nak habiskan ayat tu aku memotong.

"Risha right?"

"Yup! So, kita kawan?" Tanyanya eh ofcla haduh

"Yeah!" Aku tersenyum. biasala takda kawan bah dalam kelas ni. Dia first kawan aku dalam ni.

"So, berapa lama dah kau school kat sini?" Tanyaku untuk memecahkan kesunyian.

"Oh dari form 1 lagi. Tu pun parents aku suruh. Btw, kau bilik berapa? Boleh datang jenguk jenguk HAHA." katanya. Uish kena suruh oh gi sini. So, adakah cabaran bermula?

"Oh, bilik 312. Kau?"

"Lembu." jawabnya. So, tercetusla bom dari mulut aku yang lama dah tak ketawa. Hm takla lama sangat ek.

"Bilik sebelah je wak." Kata risha sambil mengeluarkan buku math. Aku terkejut jap. Eh, tu pun nak bagi tau ke. Hehe.

"Wow! Bole lepak lepak ni. Nanti aku kenalkan kau dengan geng aku okay?" Kataku teruja. Takla teruja sampai nak balik asrama terus sekarang ni kan. Eh, kalau dibenarkan, nak jugak la balik HAHA.

"Ye, ofc la bole." Katanya dan guru subjek pertama telah masuk ke kelas.

Kringg!

Loceng yang dinanti nantikan sudah tiba, i mean berbunyi. Iaitu loceng REHAT. Berpusu pusu orang keluar dari kelas. Aku tengah cari kelibat si mia ni. Kata nak jumpa mana dia ni??

Tanpa disedari aku terlanggar seorang manusia.

"Oi? Hormat sikit kat aku ni. Jangan langgar suka hati je." katanya. Aku terkejut bodo rasa nak putus jantung jerk. Malu pun ada. Eh ofc la.

"Sor-sorry." Kataku gagap.

"Eh ingat eh. Kami ni senior, kau tu baru masuk sekolah ni. Hormat sikit! I mean BANYAK!" Ujar perempuan sorang lagi.

Andriane situation

Jap, nampak macam...

"Hai kenapa ni?" Tanya aku kepada sara dengan nada yang marah. Tak la marah sangat agak agak la.

100 DaysWhere stories live. Discover now