pt.8

42 1 0
                                    

Sebulan kemudian

Charlene situation

Aku melangkah masuk dalam kelas je, nampak andriane duduk kat tempat aku. Hish tak tau malu betul la duduk lam kelas orang!

"Tepi. Aku nak letak bag." Kataku. Dia bangun lalu memberiku sekeping kertas. Jap, kertas helai ke keping? Ah lantak la.

"Apa ni?" Tanyaku.

Dia berlalu pergi.

"Dehek?"

Aku bukak kertas tu. Jap kertas boleh bukak ke? I mean bukak lipatan ehh HAHAHA.

Jumpa aku dekat tempat pelajar letak kereta. Aku ada benda nak bagitau. Kalau nak tau, datang. Kalau lebih dari pukul 330pm kau tak sampai, aku cau.

Notes: jangan bagi orang lain baca;)

From,
Andriane

"Heh?"

"Apa tu?" Soal rayyan.

"Sejak bila kau sampai dho? Nasib aku takda penyakit jantung. Klau tak dah lama aku pengsan" yabihh terkejut aku.

"Eh, tukar topik lak. Sejak bila kau ada jantung ni?" Tanyanya

"Kau memang bodo en. Kalau aku takda jantung dah lama aku mati okay."

"Btw, kertas apa tu?"

"Sebok!"

"Good morning class!"

Yabih, first subjek harini math:( boleh tido ni HAHAHAHA

Selesai je sekolah, aku berlalu pergi ke tempat pelajar parking. Aku ternampak Andriane tengah vaping kat sana.

"Woi! Cikgu mana ajar kau vaping bagai ni. Vaping tak bagus untuk kesihatan tau! Bole mati kau tau tak? Kang kau tiber mati kat sini, aku kena angkat kau. Kau dahla berat esh!" Bebelku.

Andriane situation

Bising la manusia ni. Aku suruh dia datang sini nak bagitau benda. Last2 kena ceramah.

"Yeye."

"Meh sini!" Kata lene lalu mengambil vape tersebut.

"Haish, yela masuk kereta." Kataku sambil membuka pintu untuknya.

"Haih? Apahal masuk kereta bagai ni? cakap jela kat sini ado!"

"Tak boleh. Tempat ni tak sesuai." Kata ku sambil menunjuk ke arah manusia di situ.

"Oh okay. Pergi tempat yang best tau!" Katanya sambil masuk ke dalam kereta.

Kan senang. Ado!

"Wey, kau tak rasa orang pelik ke tengok kita pakai baju sekolah? Kang org fikir parents kita tak jaga kita esh!" Lene memecahkan suasana yang sunyi itu.

"Kita balik rumah aku dulu. Ada baju kat sana."

"What!!!"

"Takyahla jerit kat telinga aku bodo! Kang aku pekak kang ado!"

"What? Takkan la kau ada pakaian pompuan kat rumah?" Katanya dengan nada lebih low.

"Erm, kakak aku punya" tipuku.

Actually aku beli baju tu memang untuk dia pun. Bakal bini la katakan tek HAHAHA.

"Sejak bila kau ada kakak ni? KEEE GIRLFRIEND KAU PUNYAAA?"

"Cousin okay, tak payah nak jerit. Kang berdarah telinga aku." Kataku lalu fokus memandu semula.

"OH! GITEW!" Dia start jerit lagi.

Aku letak jari telunjuk aku kat bibir dia. Nasib kat trafficlight.

"Shh" kataku. Pastu aku pandang depan balek. Focus driving.

Charlene situation

"Shh"

Hati aku berdebar dho!

Fatin situation

"Weh lene mana? Asal dia takda ni ado! Dah lebih setengah jam kita tunggu kat sini" kata mia kat kami berempat.

"Oh, dia ada chat aku. Dia kata dia terus balik rumah." Kata shasha.

"Jahanam! Asal dia tak bagitau awal awal. Kan senang, tak payah tunggu. Aku nak nyanyi terus ni." Kata fattah.

"Jom la nyanyi"

Lalu kami pun bernyanyi HAHAHA hujan weh HAHAHA.

Charlene situation

"Nah, ambik ni. Pakai lam bilik tu. Aku tunggu kat ruang tamu." Kata andriane dan lesap! I mean dah pergi ruang tamu la ehehe.

"Ni ke bilik yang dia cakap." Cakapku bersendiri. Sendirian. Eh apa pa jela HAHAA.

Bukak je pintu. Aku macam tengok...

"Ni bilik perempuan ke apa ni. Bersih nak mampus siaa!"

"Woi dah ke belum? Hampir sejam aku tunggu tau." ujar satu suara di luar bilik.

"Mak kau terkejut!" What? Aku melatah? Yela memang pun HAHAHA

"Dah!" Kataku sambil bukak pintu and jerit kat dia HEHEHEH.

"Jom" katanya lalu menarik tanganku.

Sukahati je nak tarik tangan orang. Kang bakal suami aku marah kangg siall HEEHE
Sejak bila aku pandai mencarut? lama dah, but time nak dekat pt3 aku stop mencarut. Pastu aku sambung mencarut lastday pt3. Menarik kan cerita aku ni?

"Just say you won't le..." Kacaknya suara dia, baik aku kacau HEHEHEHEH

"Nak pergi mana ni? Syok sangat nyanyi HAHAHAHAHA apa benda yang kau nak bagitau aku tu tadi?" Kataku dengan seboknya.

"Pantai. Tempat fav kau ehe!" Katanya.

Aku mendiamkan diri je. Camna dia tau?

Andriane situation

Sampai je kat pantai, aku keluar bukakan pintu untuk bakal bini aku yang tak tau apa apa ni. Sweet bukan. Ikr HAHAHA. Actually aku bulak je HAHAHAHA. Dia buka untuk diri sendiri HAHAHAHA.

"Cepat la bagitau akuu!" Katanya sambil menarik baju aku. Ganas gak dia ni AHAHA.

Aku duduk atas pasir, diikuti Lene.

"Pasal tunang kau." Kataku, aku nervous OKAY!

"Apasal ngan tunang aku? Dia ada cari masalah ngan kau ke?" wadahel?

"Tunang kau tu, aku kenal sangat."

Wahai mulutku, kenapa anda susah mau berkata kepada beliau HAH?

"Kau nak tau tak sapa dia?"

"Sapaaa? Lama aku tunggu nama dia tau. Mesti rayyan kan?"

Wah, tertusuk hati sia:)

"Aku."

"Wait what? Nama tunang aku tu 'aku'? Serious la? Unique sia nama tu HAHA"

"Aku, Andrianne Daniel."

The end:)

Author:maaf atas kelewatan mempublish :(

100 DaysWhere stories live. Discover now