PROLOG 💕

1K 30 1
                                    

" Syarat aku adalah . Aku nak perkahwinan ini di rahsiakan . Aku tak nak satu manusia pun tahu , kalau Adam akan kahwin "

Dania mencebik pada Adam . 'Dia ingat , aku ni terdesak sangat ke nak kahwin dengan dia?. Kalau bukan sebab papa , aku pun tak ingin ambik lelaki tak guna ni jadi laki aku'

Gumam Dania , mencebik-cebik memandang Adam .

Tetapi , cinta mula berputik . Sebulan sebelum majlis perkahwinan itu , Dania mula tersuka pada Adam . Seringkali dia mengintip apa saja yang Adam lakukan .

" Kau sini "

Panggil Adam , menyedari akan Dania yang sedang mengintipnya mandi di kolam renang . Dania menelan liur , sempat malu pada situasi itu .

" Asal? " Ujar Dania , buat-buat muka tembelang .

" Kau duduklah . Kau ingat leher aku ni macam Zirafah ke panjangnya "

Ujar Adam . Dania naikkan bebola mata ke atas sebelum duduk di tepi kolam itu .

" Kenapa? " Soal Dania . Adam berenang mendekat pada Dania

" Kenapa kau intai aku? "

" Hello! Bila masa pulak aku intai kau ni! Isk perasan betul lah jantan ni "

" Oh perasan ye! "

Pantas Adam tarik tangan Dania lalu gadis itu terjunam ke kolam air yang dingin itu . Dania hampir lemas

" Padan muka kau! " Ujar Adam , buat memek muka puas hati

" Tolong lah bodoh! "

Ucap Dania menarik boxer milik Adam . Cuba mengelakkan diri dari menjadi mangsa lemas .

" Lepas lah woi!! "

Jerit Adam , melepaskan tangan Dania . Kuat cengkaman gadis itu lalu Adam terpaksa menarik tangan Dania . Tak mahu terlucut boxer itu .

Dania menarik nafas lega , mengusap wajahnya berkali-kali . Adam senyum sendiri pandang Dania .

" Kau . Tak reti berenang ke perempuan? "

Dania pandang tajam ke mata Adam tatkala lelaki itu senyum manis pada dia . Niat nak mengejek Dania .

" Kalau aku mati di sebabkan kau! Aku akan bangkit dari kubur dan makan kau hidup-hidup! "

Ucap Dania , bengang . Segera menggapai tangga kolam itu tetapi , pantas Adam menarik tangan Dania lalu merangkum erat pinggang gadis itu .

" Kalau kau cintakan aku , aku akan sayang kau "

Ucap Adam . Tiba-tiba kaki Dania terasa lemah berpijak . Hampir tenggelam dia mendengar kata-kata pujangga Adam . Sepantas kilat Adam menariknya kembali , jarak tubuh sudah dekat .

Entah kenapa lelaki ego , sombong dan angkuh itu , seperti mahu mencium Dania . Dania mula memejamkan mata paksa , Adam tersenyum manis tatkala mata Dania sudah terpejam erat . Sempat Adam gigit bibir sendiri .

Dia cuba mengusik Dania ...

Suami Yang Hilang(COMPLETE)Where stories live. Discover now