"Wake up my students. Ujian percubaan Spm ada dua minggu lagi so get ready" Suara Teacher Hani kedengaran satu kelas 5 Vit.
Ada yang terkejut, ada yang gelepor, dan ada juga yang meng'oh'kan sahaja tapi cik jantung tu dah macam nak nazak.
"Memandangkan in just two weeks korang ada masa nak study and prepare so yah kelas tambahan akan ditambah"
Semua sudah memegang kepala. Nak buat macam mana geng? Spm bukan perkara main-main it is penentu masa hadapan.
"Selama ni kelas tambahan BI hanya diadakan pada hari Isnin dan Rabu jadi saya akan tambah pada hari Selasa, alah dua minggu je then berbalik pada hari Isnin dan Rabu semula. No objection!"
Semua mengangguk lemah. Nak bantah?Ada ke yang berani nak lawan keputusan Teacher Hani? Tak. Tak berani. Nak bantah juga? Tak boleh sebab semua ni juga penting for your future.
Loceng berbunyi menandakan masa terakhir sudah tamat dan itu menandakan sudah tiba waktu solat zohor berjemaah di surau kemudian barulah boleh pulang ke rumah.
Selepas siap solat berjemaah Qits menuju ke kereta Tia, harini Qhaye dan Shayla menumpang kereta Tia. Saja-saja.
Tia ditempat pemandu, Shayla disebelah manakala Qhaye dibelakang.
"Kau dah berbaik dengan Faris?" Tanya Shayla sekadar ingin memecahkan kesunyian.
"Dah" Tia menjawab sepatah. Teringat pula kejadian semalam.
Pandangan Shayla beralih keluar tingkap sebelum berkata.
"Weh aku takut la, percubaan taklama dah"
Tia yang tekun memandu memandang sekilas ke arah Shayla.
"Doa banyak-banyak Allah maha mendengar. Sambil kau tunggu kertas diedarkan selawat and zikir la dulu dapat juga pahala. Don't be scare, Allah with you. Minta tolong dari-Nya. Yakin dengan diri kau""Selain kau doa kau dapat keputusan cemerlang, doa juga kau cemerlang didunia dan di akhirat. Mana tau kau tak berjaya di dunia tapi di akhirat sana? Yakin dengan diri kau dan yakin juga dengan Dia" Qhaye menyampuk dari belakang.
"Ingat, jangan Islam bila nak exam je" Tia dengan mulut lasernya mana boleh berpisah bukan? Tapi apa yang dikatakan oleh gadis itu betul belaka.
Mereka bertiga mengangguk mendengar nasihat masing-masing.
Tia membelok ke arah kiri, kereta berhenti betul-betul dihadapan rumah Shayla.
"Thanks babe, assalamualaikum"
Kereta Merch Merah milik Tia bergerak menuju ke destinasi seterusnya.
⚘⚘⚘⚘⚘
112 012 likes
shaylanyr when life's gives you a hundred reasons to cry, show life you have a thousand reasons to smile .
1 Hour ago
Selepas memuat naik gambar di Instagram miliknya, Shayla pergi membersihkan diri.
Baru kaki memecah lantai telefonnya berbunyi.B Ameer 💞
Senyum manis terus diukir. Rindu wehh dah nak masuk dua minggu tak contact.
Panggilan terus diangkat."Assalamualaikum"
Shayla menggigit-gigit jarinya. Sudah lama tidak mendengar suara Ameer.
"Waalaikummussalam. Sihat ke?"
"Sihat walafiat. I takyah takyah tanya dah kut you tu sihat ke tak, suara okay je. Btw, Ibu dengan Ayah sihat?"
"Sihat alhamdulillah"
"I minta maaf sebab tak layan you dah dekat dua minggu. Tak ambil kisah pasal you pun, cause I really busy lately ni. And I have a problem actually"
"Yeke. I'm sorry B, sebab tak tanya khabar you ke apa , I just marah je you langsung tak peduli pasal i"
Terdengar Ameer gelak kecil di hujung talian.
Shayla sudah menunduk."it's okay la Shayla, I know you. But I have something to tell you, it's really important and ini berkenaan our future. I want to meet you as soon as possible, can u?"
Shayla sudah senyum.
'our future' ?
"Sure. This weekend?"
"Okay, kita jumpa kat tempat biasa. Sorry again Shay. Assalamualaikum"
Setelah menjawab salam dan menamatkan panggilan Shayla baring dan berguling-guling di atas katil.
Memang masih muda untuk memikirkan hal mendirikan rumah tangga. Tapi tak salah kan kalau nak bincang dahulu?
Tapi beresediakah dia untuk menjadi milik Ahmad Ameer untuk selamanya? Ini bukan perkara yang main-main.
Gambar Ameer ditenung.
"Ya Allah, jika ini ialah takdir ku, aku terima dengan hati yang terbuka. Kau kuatkanlah aku dan tingkatkanlah Iman ku untuk melalui semua ini"
YOU ARE READING
The Six Agents ✔
Romance[The Wattys of 2019] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in highschoollovestory ] [ Highest Ranking #1 in crackhead ] [ Highest Ranking #1 in agent ] [ Highest Ranking #1 in romance ] [ Highest Ranking #1 in sad ] [ Trending on Wattpad] [ Tren...