Himan Pov
Aku mengeluh lagi . Ape kenalah dengan aku dua tiga hari ni.
"Shayla, aku nak tanya boleh tak?" Soal aku kepada Shayla yg berada di depan .
Dia mengangguk.
Aku berdehem seketika.
"Kau.. dah ada someone special ke?" Selepas sahaja aku menanyakan soalan itu. Dia memejamkan mata.
Aish, macam budak sekolah rendah la pula tanya soalan macam ni. Aku memandang Shayla yang berada di depan.
Dia tidak menjawab dan hanya mengayuh kiri dan kanan .
"Shayla, kau dengar tak? Tidur ke apa?" Aku menyoal lagi .
"Diam ah" Ucap nya dengan nada marah.
"Aku tanya je, bukan nak ajak kau gaduh"
Aku lepaskan keluhan. Kemudian aku hanya diam mengayuh.
Lama kami berdiam diri apabila telefon bimbit Shayla berbunyi minta diangkat.
"Haa ape?"
"....."
"Akak dah letak dalam almari Adrean la" Dia membalas.
"Kalau takde gosok je la yg lain, jangan kacau akak boleh tak?"
Nampaknya Shayla memang takde mood. Salah timing la kau ni Hilman nak tanya soalan macam tu. Haih.
Shayla memasukkan handphonenya ke dalam poket selepas tamat berbual .
"Siapa tu? Adik kau eh?" Aku menyoal lagi .
Dia hanya mengangguk . Oww ada adik eh? Aku senyum senget.
" Adik kau umur berapa?"
"16, satu sekolah dengan kita" Dia membalas.
Aku hanya mengangguk walaupun dia tidak nampak .
Dipandang gadis bermata kelabu di depan lama.
"Shay.. walau apa pun jadi, aku ada untuk kau. Aku akan ada bila kau susah atau senang. I will be your hero, anytime. Even ada seseorang dalam hati kau. I will wait for you" Ucap ku dengan serious .
Dia hanya diam dan kami meneruskan kayuhan.
Apa kena dengan kau ni Hilman Akasyah? Takke nanti dia cop kau gila tiba-tiba cakap macam tu ?
Aku menggelengkan kepala . Lantak dia lah nak cakap apa . Tapi memang aku betul-betul maksudkan apa yg aku kata tempoh hari .
I will wait for you.
End Hilman Pov
🤗🤗🤗🤗🤗
"Shay, kau okay tak?" Tia menyoal Shayla.
Mereka bertiga berada di taman bunga ."Shayla kau dengar tak?" Tia menggoncang bahu Shayla .
"Shayla Anyr!" Tia dah bengang.
"Apa dia?!" Jerkah Shayla. Dia yang tengah serabut bertambah serabut apabila diganggu.
Tia dan Qhaye terkebil-kebil melihat Shayla .
"Kau tinggi suara dengan aku babe? tak pernah-pernah kau nak tinggi suara. Kau asal ni? Ada problem apa?"Shayla memegang kepalanya . Dahi dipicit kemudian kepala diletakkan ke atas meja. Dia mengeluh.
Tia memandang Qhaye minta perjelasan. Qhaye mengangkat bahu.
"Shay, are you okay? kau takpernah tau macam ni. Asal ni? Gaduh dengan abang Ilham eh?" Qhaye bertanya apabila Shayla mendiamkan diri .
Shayla diam dan menggelengkan kepalanya. Dia mengangkat kepala dan merenung mata sahabatnya .
Matanya berair. Qhaye dan Tia terkejut melihat mata itu hampir mengeluarkan mutiara berharga.
Tanpa menunggu lama mereka berdua memeluk Shayla yang sudah dianggap sebagai adik.
Tangisan halus kedengaran ditelinga mereka berdua.
Qhaye dan Tia berpandangan . Shayla tak kan menangis kalau ada sesuatu menggangu fikirannya .
Qhaye dan Tia hanya mampu memujuk Shayla untuk bertenang.
heyyo! wait forthe next chapter.
Don't forget to vote ! mwahhh😘
YOU ARE READING
The Six Agents ✔
Roman d'amour[The Wattys of 2019] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in highschoollovestory ] [ Highest Ranking #1 in crackhead ] [ Highest Ranking #1 in agent ] [ Highest Ranking #1 in romance ] [ Highest Ranking #1 in sad ] [ Trending on Wattpad] [ Tren...