بص ادم لفرح وكان مصدوم من كلامها ان في حد الايام دي يعمل كدا وقالها انها مش هتسكت تاني ولازم تواجهم وتقول لوالدها..
فرح ...مقدرش اقول لوالدي عنده القلب ولو عرف حاجه زاي كده ربنا يعلم هيجراله ايه وانا مليش غيرو...
ادم... يبقي خليها تموتك وترتاح.. العمار بيد الله يافرح محدش بيموت ناقص عمر كلنا مكتوبلنا قدرنا ايه..
فرح.. انا مش هرجع البيت تاني وبكدا يبقي الكل مرتاح وهبقي اسكن مع صحابي واطمن علي والدي من بعيد اهم حاجه انه يبقي بخير..
ادم.. وانك هربتي ده خبر مياثرش عليه ؟!!
فرح... اعمل ايه طيب قولي..
انا تعبت من المعامله بتاعتها وظلمها انا والله مش محتاجه حاجه غير انها تعملني كويس وانا هعتبرها زاي امي وهشلها علي راسي...
ادم... لا النوعيه دي متتشالش علي الراس خالص دي نجيب سكينه ونموتها علي طول ونخلص...
فرح.. ههههههههه حرام...
ادم اضحكي متشليش هم الدنيا انا جنبك وهفضل...
انبسطت جدا فرح من كلام ادم
ادم كان حاسس بشعور غريب اللي هو مقدرش اسيبها ولازم افضل جنبها بس معرفش ليه بس لازم ابقي ولازم هي كمان تبقي في حياتي...مسك ايدها وقالها.. انا جنبك دلوقت وبعدين متخافيش من حاجه طالما انا هنا... سابت ايده فرح ولفت ايديها حولين رقبته وحضنته مكنش بيدو حاجه غير انه يبدلها ايها ميعرفش ليه هو واقف في الشارع وحضن بنت غريبه وبيساعدها لدرجه دي بص لسما وقال في باله انا ابتديت اتشد ليها ياربي ايه حكمتك في قربنا من بعض..
اتنهد ادم وكان بيمشي ايده علي دماغها وقالها متخافيش..
وخدها وراحو ركبو التاكسي واخدهم لحد بيت فرح كانت الساعه 10 كان لسه والد فرح موصلش ام ادم قالت هتقوله ان بنته هربت وسابت البيت وانا بمنعها انها تهرب راحت وقعتني ومشت.. كانت هتقوله كدا اول ميجي..وفرح وادم في التاكسي ومروحين بيت فرح وكانت فرح حاضنه ادم حتي فالتاكسي كانت مرعوبه من اللي حصل وهيحصل..
كانت قاعده مرات ابوها ولا كان في حاجه حصلت وطالبه اكل دليفري وكل شي تمام واكتر دي فرحت ان فرح سابتلها البيت وقالت ان جوزها هيزعل شويه وهي هتنسيه وخلاص.ورن جرس الباب...
قامت تفتح الباب هي ام ادم.. دخلت فرح في الاول وادم كان بيسمع الكلام من ورا الباب ..قالتلها...
ام ادم... ايه اللي مرجعك تاني يابقره يامتخلفه انا مصدقت خلصت منك..
.فرح... رجعت بيتي يامرات ابويا ..
ام ادم.. شكلك المرادي نفسك تتكهربي او تتحرقي الاوضه شكلها مجبتش فايده معاكي...
فرح ...
مش هتقدري تعملي حاجه ده بيتي بقولك ..