PART 13

1.8K 208 17
                                    

CRUSH
PART 13

(THREE YEARS LATER)

Ji Hye membelek gambar si atas mejanya. Gambarnya bersama Namjoon. Dah hampir setahun dia tak berjumpa Namjoon. Ini dah tahun ketiga dia berkhidmad sebagai pendakwaraya di United Kingdom. Bunyi ketukan di pintu mengejutkanya. Muncul seorang lelaki.

Ji Hye, let’s lunch together?” ajak Harry. Merangkap teman sepejabatnya.

“okey!” sahut Ji Hye. Mereka menuju ke restoran berdekatan.

urm Ji Hye, I hope you can accept this” Harry menghulurkan sebentuk cincin.

ssso sorry Harry. I can’t” tolak Ji Hye.

but why? Did you have someone?” tanya Harry.

“no. Saya anggap awak sebagai kawan. Tak lebih” terang Ji Hye. Muka Harry agak kecewa.

“Saya suka awak sejak 3 tahun lepas” ucap Harry.

“maafkan saya. Saya tak boleh terima awak. Lebih baik kita jadi kawan” terang Ji Hye.

it is because Park Jimin? Your ex?” soal Harry. Muka Ji Hye sedikit berubah apabila dia mendengar nama Jimin. Dah 3 tahun dia tak mendengar nama Jimin.

Namjoon tell you this? Aish this jerk” bebel Ji Hye geram.

“saya bukan macam Jimin. Saya takkan sia-siakan awak. Saya janji” Harry masih tak berputus asa.

“no ni bukan sebab dia. Saya just..tak boleh terima awak. Saya mint maaf” Ji Hye bangun tergesa-gesa meninggalkan Harry dan bergegas menuju ke pejabatnya. Dia menyandar di kerusi. Park Jimin. Dah 3 tahun dia langsung tak mendengar berita tentang Jimin. Bukanya Jimin tak pernah menghubunginya tapi dia sendiri memilih untuk berdiam diri. Bunyi notification dari laptopnya mengejutkannya. Namjoon tengah request video call. Dengan laju dia menekan icon accept.

yo Ji Hye! Kau sihat?’ tanya Namjoon.

aku sihat. Kau?’ soal Ji Hye cuba untuk senyum.

aku sihat. Apsal muka kau macam stress. Ada masalah kat tempat kerja?’ soal Namjoon.

aku stress sikit fasal case rasuah tu’ bohong Ji Hye.

kau bila nak transfer keje sini? Minta la kat boss kau weh. Tak syoklah kita kena video call je’ ucap Namjoon.

aku dah cakap dengan boss aku. kalau dia setuju aku on je. ni bukanya company aku senang-senang nak minta transfer’ jeling Ji Hye.

‘k wey aku nak gi court ni. Babi eh babai’ Namjoon terus menamatkan panggilan.

“Miss Kim, boss nak jumpa” panggil Kathy, PA kepada bosnya.

“ouh okey. Thanks” Ji Hye bangun mengikut langkah Kathy.

congratulations. Permohonan awak nak berpindah ke Korea diluluskan. And saya nak ucapkan terima kasih atas sumbangan awak kat sini. It’s a big lose actually” ucap Sir James sambil menghulurkan sekeping surat. Ji Hye terus melompat sebab terlalu gembira. Akhirnya dia dapat pulang ke Korea.

thank you Sir!” ucap Ji Hye.

and your new company is Seoul District Office. Tempat tu paling sesuai untuk awak” sambung Sir James. Sekali lagi Ji Hye melompat sebab tu adalah company yang Namjoon bekerja sekarang. Syarikat pendakwaraya yang dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan Korea Selatan.

thank you again Sir. Erm kalau macam tu saya boleh kemas semua barang-barang saya kan?” soal Ji Hye. Sir James mengangguk. Ji Hye terus berlari keluar.

***********

Kim Teahyung! My brother. I miss you so much!” Ji Hye terus memeluk Taehyung sebaik sahaja dia sampai di lapangan terbang Icheon.

pftt kau memang tak reti cakap Korea dah eh?” perli Taehyung sambil menolak dahi Ji Hye.

“Namjoon I miss you! Wow rambut kau baru lepas kena current ke?” kali ni Ji Hye memeluk Namjoon pula. Namjoon yang sekarang lagi hensem berbanding dulu. Kali ni dia buat style undercut & berwarna blonde.

“ye aku pun rindu kau jugak” Namjoon turut membalas pelukan Ji Hye.

“jom kita balik, Eomma Appa tunggu kau kat rumah” Taehyung menarik beg Ji Hye.

Ya Tohannn kau letak batu ke apa? Berat duh” bebel Namjoon smabil menarik yang satu lagi.

“memang batu pun. Tu batu aku kutip kat pantai di UK” jawab Ji Hye & berlalu menuju ke tempat parking.

**********

relax kau. Bila nak lapor diri?” soal Taehyung sambil duduk di sebelah Ji Hye.

“minggu depan. Aku saja masuk lambat sebab aku nak manja dengan Eomma Appa. Aku nak ambil balik kasih sayang Eomma Appa yang aku tinggal 3 tahun ni” jawab Ji Hye sambil mengunyah keropok di tangannya.

“eleh kau, poyo” jelir Taehyung.

“kau ni Oppa, takde girlfriend lagi ke?” soal Ji Hye.

“takde. Malas ah aku nak fikir fasal perempuan ni” Ucap Taehyung sambil matanya menonton TV.

“OMG anak Eomma gay ke?! Yeobo anak kita gay!” Pn Kim buat muka terkejut.

“kamu gay Taehyung? Perangai sape kamu ikut ni?!” soal En Kim berang.

“tak sangka aku. kau…” Ji Hye menutup mulut menggunakan tangannya.

“apa korang ni” Taehyung buat muka.

“hehhehe melawak ja. Eomma tau anak Eomma ni normal” ketawa Pn Kim dan diikuti oleh En Kim & Ji Hye.

“Pizza! Pizza!” semua mata memandang ke arah pintu. Muncul Namjoon bersama beberapa kotak pizza.

“terbaikla kau Namjoon, aku baru nak ajak kau makan Pizza. Tengok kau dah datang” ucap Ji Hye sambil membuka kotak Pizza.

K aku tak tau nak sambung lagi dah HAHAHAHAA

Haa lepas baca harap anda dapat vote + comment eh. Urm lagi beberapa part nak habis. So harap anda semua dapat support 😄

Btw,tiket Bring The Soul bakal dijual minggu depan. Harap aku dapat la beli hohoho

[C] CRUSH [PARK JIMIN : 박 지민]Where stories live. Discover now