الفصل الخامس عشر

25.5K 637 27
                                    

أدهم وصل بيته و الحزن ماليه.. قعد على كنبة الأنتريه وبيفكر فى كل الأحداث إللى فاتت، وقال لنفسه:"لو هى رافضاه كانت قالت من البدايه أو حتى كان هيبقى باين عليها ، لكن هى حقيقي مكانتش عارفه تقول إيه أو ترد بإيه، ولما سألتنى يعنى إيه حب وبعدها إتكلمت عن عرض يحيى معنى كده إنها بتفكر فيه، أنا تعبت من كتر ما بحارب فى علاقه ماليش فرصه فيها،ويحيي.."

إفتكر لما يحيى كان بيحاول يبوسها وهى نايمه حس بغضب كبير زى إللى حس بيه يومها.. ساعتها كان لازم يحاول يوقف يحيى من إنه يبوسها لإنها تخصه حتى لو مش ليه فهى تخصه برده..

أدهم:"أنا حاسس إنى تايه معنتش فاهم حاجه،لالالا لازم أبعد كده احسن."

ــــــــــــــــ

فى بيت آيه:

قامت من نومها على الساعه 7 بليل ، أول حد دورت عليه هو أدهم..

آيه وهى بتخرج من أوضتها:"أدهم.."

فضلت تدور عليه فى الصاله وفى المطبخ مالقتهوش، إستنتجت إنه روح لما لقاها نامت.. إبتسمت لما إفتكرت كل إللى عملهولها النهارده وإن ماحدش عملها ده قبل كده، كانت محرجه مش عارفه تشكره إزاى على إللى هو عمله ده قررت إنها تبعتله رساله على الموبايل تشكره فيها، راحت عند شنطتها وأخدت منها الموبايل وبدأت تكتب رسالتها..

آيه:" شكرا يا أدهم على وقوفك جمبى النهارده، أنا آسفه إنى تعبتك معايا، وآسفه على المحاضرات إللى إنت لغيتها عشانى."

بعتت الرساله وفضلت متنحه للموبايل مستنيه رده عليها، إتفاجأت بإنه بيتصل بيها، قررت إنها ترد..

آيه بفرحه:"الو"

أدهم:"بقيتى كويسه؟"

آيه:"أكيد."

أدهم بإرتياح:" تمام ، مش هتعوزى حاجه؟"

آيه بإستغراب:"لا..شكرا."

أدهم ببرود:"العفو،مع السلامه."

أدهم قفل قبل ما آيه ترد عليه، كانت مستغربه جدا من معاملته الجافه ليها ، حاولت تجيبله كذا مبرر عن معاملته..

آيه لنفسها:"ممكن يكون مشغول؟اه هو أكيد مشغول يعنى."

قعدت مع نفسها شويه وقررت إنها تقوم تحضر الغداء عشان تشغل نفسها شويه...

فى بيت أدهم:

كان مازال قاعد على كنبة الأنتريه من ساعة مارجع من عندها لحد ما قفل معاها على الموبايل كان بيفكر كتير فيها ومكنش عارف يطلعها من دماغه، كان ماسك التليفون فى إيده جامد وبيفكر فى كلامه معاها على الموبايل وإنه كان خايف تتضايق من طريقه كلامه وقال لنفسه:" ده إللى كان لازم يحصل.."

قطع تفكيره رنة موبايله بص للرقم إللى بيتصل عليه وإبتسم إبتسامه ساحره ورد..

أدهم:"أيوه يا حبيبتى."

أنا لك..ولكن! (تحت التعديل الكلي)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن