أروى كانت قاعده بره عند الريسيبشن فى شركة المحجوب مستنيه يحيى يخلص مقابلته زى ما السكرتيره بتاعته قالتلها... شافت بنت سنها صغير خارجه من مكتب يحيى...وبعدها السكرتيره قالتلها تدخل...
فى المكتب:
دخلت المكتب وسلمت على يحيى...
أروى:"صباح الخير يا أبيه."
يحيى بإبتسامه:"صباىح النور عاوزه إيه؟"
أروى:"عاوزه إيه كده علطول!؟"
يحيى:"أصلك مش بتيجى الشركه غير لما بتعوزى حاجه وبعدين ماطلبتيش منى ليه قبل ما أمشى من القصر؟!"
أروى:"ماهو الصراحه إكتشفت إنى محتاجه فلوس بعد مانت ما مشيت."
يحيى وهو بيجز على أسنانه وبضحكه صفرا:"هاا ، عاوزه كام وليه؟ً"
أروى بإحراج:"بص يا أبيه هو بهاء قالى لو أنا طلبت منه آى حاجه أقوله بس وهو يجيبها، بس أنا مكسوفه منه الصراحه فعشان كده جيتلك."
يحيى:"عاوزه تجيبي إيه؟"
أروى:"أنا مش عاوزه فلوس منك ، بس بما إنك واصى عليا حبيت أستأذنك إنى آخد فلوس من ورثى."
يحيى:"أول حاجه أنا معنتش واصى عليكى لإنك عديتى ال 21 سنه بقالك 4 سنين ، تانى حاجه فلوس ورثك خليها للزمن ، تالت حاجه إنتى أختى الصغيره إللى أنا مربيها ومرات أخويا مستقبلا يعنى ماينفعش تحتاجى فلوس وماتطلبيش منى أنا مش حد غريب، عاوزه كام وليه؟"
أروى لما صدقت:"عليك نور ، بما إنك فتحت سيرة الجواز عاوزه أشتريلي شوية حاجات كده بما إنى هبقى عروسه إحم إحم يعنى."
يحيى بضحكه مكتومه:"تمام."
كتبلها شيك بمبلغ معين...
يحيى:"لو إحتاجتى تانى قوليلي يا عروستنا."
أروى:"شكرا يا أبيه يلا مع السلامه بقا."
يحيى:"مع السلامه يا صغنن."
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فضلوا يناكشوا فى بعض طول الطريق ، ولما وصلوا بيتها...
آيه:"أدهم ، معلش ممكن تدخل معايا عاوزاك فى موضوع مهم."
أدهم بغمزه:"عاوزانى فى إيه يا عسل إنتى؟"
آيه:"لم نفسك."
أدهم:"مانا ملموم أهوه شايفانى متبعتر هاهاها.."
آيه:"على فكره إنت سخيف ، يلا إنزل."
نزلوا من العربيه ودخلوا البيت..
فى البيت:
آيه:"معلش يا حبيبى إستنانى شويه هدخل أغير بيجامتك دى وهجيلك."
أدهم بغمزه:"قدامك خمس دقايق لو إتأخرتى أنا اللى هجيلك."
آيه وشها إحمر من الكسوف، وجرت بسرعه على أوضتها ،وبعد فتره بسيطه..خرجت من أوضتها...
أنت تقرأ
أنا لك..ولكن! (تحت التعديل الكلي)
Romanceالبدايه من جديد كانت أصعب مما تبدو عليه، لكنها أصرت أن تحظى بحياة جديده بعيدا عن مشاكل ماضيها و عائلتها. فالبدايه فى مدينة القاهره سوف تكون تحديا صعبا نظراً لعدم وجود مال معها ولا وظيفه ولكن كل ماتملكه كانت صديقة لها فى تلك المدينه الكبيره ،ولطيبة و...