Keesokannya , kau dan semua member BTS di sebuah tempat rahsia yang telah diarahkan Ketua Kim Jeon Ki . Kau telah bawa ke semua peralatan untuk bertolak . Kau akan mulakan perjalan tepat jam 6 pagi . Sebelum itu ....
Min Hyu : Are you ready guys ?? *buat muka menakutkan*
Seok Jin : Ready ?! Ready untuk apa ?! Awak jangan buat saya takut .. saya pandai boxing haa kalau awak nak tahu *sambil buat tangan boxing*
Kau tanpa hiraukan pertanyaan dia terus kau tarik dia dan kau bawa keluar ke semua barang make up kau . Maka mula lah penyamaran mereka . Selepas hampir 1jam kau make up kelima ahli tersebut ...
Min Hyu : Walah ! Handsome sangat ! Nanti takdelah orang nak kenal korang .
Suga : Handsome kau cakap ? Aku tak ubah macam orang tua . Kau ni Doktor ke make up artist ha ? Baik kau jadi make up artist je .
V : Jin Hyung ! *sambil gelak* Muka Hyung hodoh lah sampai aku pun tak cam itu kau .
Jin : Baik kau diam , muka kau pun apa kurangnya .. macam Hantu Kak Limah !
Jhope : Siapa hantu Kak Limah tu ? Aku tak pernah dengar .
RM : Tu cerita Hantu yang popular dekat Malaysia , aku dan Jin Hyung pergi Malaysia tempoh hari dan menonton nya di pawagam . Kita dah lambat ni . Lets go !
Selepas semua dah settled , korang pun keluar dari tempat rahsia tu dan acting macam nak pergi perang tu . Ambik gambar sebelum pergi ! Say kimchi ! Lalu mereka semua naik van hitam . Jin oppa lah yang menjadi driver korang disebabkan semua takut nak drive . -_-"
Min Hyu : Jin Oppa , kalau awak penat drive .. kita berhenti je rehat ok ?
Jin : Takpe , demi Jungkook-shi & Jimin-shi saya sanggup gagahi .
Tak lama kemudian ....
V : Jin Hyung bangunlah , bila nak gerak ni , Tadi cakap sanggup gagahi tapi tak sampai sejam dah ngatuk .. -_-""
Jin : Diamlah , cuba kau drive baru kau tahu macam mana rasenya ! Dah jom gerakkkk
Min Hyu : Dah jangan gaduh , dah nak sampai ni ...
Korang pun mulakan semula perjalan , sementara itu Suga oppa dan Namjoon oppa sedang tidur di sepanjang perjalan .
2jam kemudian,korang telah tiba Di Busan .. tapi kali ini Busan kelihatan sangat berbeza seperti ni ;
Oppa ! Oppa ! Jeritan kau membuatkan Suga dan Rm terjaga .
Suga&Rm : Wae ? Wae ? Ape yang terjadi ?
Min Hyu : Cuba oppa tengok ! Kenapa Busan jadi teruk sangat ni ? Sunyi betul takde siape siape , mungkin mereka tekanan dan bersembunyi di rumah .
Suga & Rm memerhatikan kawasan disekeliling .
Jin : Doktor Min Hyu -shi , macam mana ni .. kite kena keluar jugak ke ? Aku takutlah !! Eomma !! Seokjinie nak balik , aigoooo .
V : Jin Hyung boleh bertenang tak ? Penakut sangat . Dia perempuan tak takut pun . Be a gentle man please . Sekarang Doktor , apa yang patut kite buat ?
Min Hyu : Thank you V ~ Sekarang kita kena cari tempat yang telah ditetapkan untuk membuat plan seterusnya . Oppa , cuba oppa bawa kitaorang ikut peta ni . Tolang ya worlwode handsome ~~~~
Jin tersenyum , apabila kau puji dia sebegitu , manakala yang lain *ehem*ehemhmm*
Min Hyu : Oppa yang lain pun handsome juge , dah bawa cepat .
Maka korang pun bertolak ke lokasi yang telah ditetapkan . Tak jauh perjalan kau berhenti di hadapan sebuah rumah seperti yang tertera di peta . Korang turun dari Van dan melihat rumah tersebut .
Min Hyu : Ini ke tempat nya ? Kenape berkunci pagar ni .
Jin : Doktor , saya rasa ni memang tempatnya . Tapi pelik ...
Rm : Ohh , tengok ! Ada surat .. sambil membaca surat tersebut ..
"Rumah ini telah menjadi kepunyaan saya ! Kamu semua tidak ada hak lagi di atas rumah ini . Jika anda melawan , terima lah padahnya ! "
Jin : Aigooo , apa semua ni ? Doktor Jeon Ki tahu tak pasal ni ?
Min Hyu : Kejap , saya call dia ..
Kau pun menelefon Doktor Jeon ki , malangnya tak dapat kerana tiada signal telefon di kawasan itu . Dash !
V : Doktor , kenapa kamu buat muka macam tu ? Boleh call tak ? Jawab lah saya tanya ni *petik jari*
Min Hyu : Masalah ! Kat sini takde signal telefon , tak dapat nak hubungi pihak Hospital Seoul ~_~ ..
Suga : Habistu ? Macam mana dengan kita ni ?? Kita tak boleh patah balik , kita tak ada masa lagi .
Rm : Siape kate kite nak balik ? Ini kan Kim Namjoon , jom kita cari tiang signal !
Jin : Kau gila ?! Kau tahu tak sepanjang kita sekumpulan ni ... kau asyik rosakkan barang , nanti kau baiki .. dengan tiang-tiang tu sekali kau patahkan .
Rm : Hey itu aku tak sengaja , baiki itu aku handal , Hyung cuba percayakan saya untuk sekali je .
J-Hope : Betul lah , haritu rumah keluarga aku tiada elektrik , Rm lah yang baiki . Cuba tengok dulu dia baiki signal .
Min Hyu : ok lah , sekarang kita cari tiang signal tu ..
Kau memerhatikan sekeliling dan ha !
Min Hyu : Ha ! Oppa itu pun tiang signal , tapi kan macam dalam hutan jer , nak tak nak kena pergi jugak 😪
Mereka pun pergi berjalan masuk ke dalam hutan dan meninggalkan van mereka di bahu jalan ..
Jin : Arghh !! Kaki aku sakit lah ! Boleh kite rehat tak ?
Suga : Hyung , kau ni manja sangat lah dah teruskan jalan , tua-tua pun acting macam budak lagi .. *pegang muka* ohh make up aku dah cair .. huh ~
Tanpa korang hiraukan Jin , korang teruskan perjalanan .. 5 4 3 2 1 GEDEBUSH ! Bunyi seperti sesuatu jatuh . Kau yang terdengar terus pusing belakang semntara yang lain teruskan perjalanan .
Min Hyu : Jin oppa ! *kau terus belari ke arah Jin* ... Oppa oppa ! Kau panggil member yang lain . Jin oppa pengsan ! Mari sini ,
Rm : ughh ? Hyung ? Wae ? Doktor kenapa dia pengsan ? Kamu kan doktor mesti kamu tahu ..
Min Hyu : sabar lah , tengah check lah ni ... *kau periksa jin menggunakan peralatan Hospital* ohh Jin oppa terlalu penat , dia kekurangan air dalam badan .. takpe lah saye suntik vitamin .. dan biarkan dia rehat sekejap . Kaki dia pun injured , hmm
Suga : Nanti kita akan sampai lewat , aku rasa kita rehat lah dulu .
V : Aku juga penat , baguslah tu kita rehat dulu , kaki aku dah melecet .
Tiba-tiba terdengar bunyi seseorang memijak ranting ... harghh ?! Mereka semua pusing ke arah bunyi tersebut
Haa kalau korang nak tahu siapa yang mereka terkejutkan tu , nantikan bab seterusnya . Minta maaf kalu cerita tak best ^~^
Lagu ni taknak bagi korang bosan membaca ! Heheh see next chapter ❤️
YOU ARE READING
The Psiactry Doctor Rescuer !
FanfictionCerita ini mengisahkan seorang Doktor yang bekerja di Hospital Seoul dan akan menyelamatkan penduduk di daerah Busan yang mengalami dipression yang disebabkan sekumpulan manusia yang tidak bertanggungjawab . Akan ada 7 orang yang menemani Doktor ter...