Bab4:misi

49 7 8
                                    

"Siapa tu ?!"

Mereka merenung ke arah tempat yang berbunyi itu , bunyi itu semakin kuat kedengaran dan keluarlah seorang .....

Min Hyu : Mak cik ?! Macam mana makcik boleh ada kat tempat macam ni ??

Rm : Entah-entah itu hantu ?! Eommaaa !! Appaaaa !

Min Hyu : Ishh diam lah ! Tu orang lah .

MakCik : Oh , anyyeong .. mak cik dari hutan nak ambil herba , kamu semua dari mana ? Kawan kamu tu kenapa pengsan ?

Min Hyu : Ohh minta maaf ya makcik -_-" ... kawan saya ni dia penat jadi dia rehat sekejap .. mak cik sorang saja ke ?

MakCik : Yea , Mak Cik sorang saje ... mari lah singgah rumah Mak Cik .

Suga : Jom lah pergi rumah mak cik tu , boleh berehat sekejap .

V : Kau gila Hyung ?! Aku rase tu hantu .. kau tengok dia sorang jee yang ada kat sini ! Mana orang lain !??

Tanpa kau hiraukan pertanyaan V , kau dan yang lain mengikuti mak cik itu pulang ke rumah nya . Rm mengendong Jin ke sana.. Mak cik itu tinggal berhampiran dengan hutan dan sungai.. rumahnya hanya dibina dengan buluh tetapi cantik  .

Min Hyu : Woah , rumah Mak cik cantik .. kawasan ni sejuk dan berangin . Mak Cik tinggal sorang ?

Mak Cik : Taklah , Mak Cik sebenarnya tinggal dengan anak makcik .. tetapi dah lama tak balik . Mak Cik puas dah cari dia . Kamu semua masuk lah dulu .

Kau dan yang lain pun masuk dan duduk merehatkan diri .

Rm : Mak Cik , boleh saya tanya ?

Mak Cik : *sambil hidangkan teh panas* tanya lah nak ...

Rm : kenape penduduk kat sini semua tak keluar rumah ? Hanya mak cik jee yang kami jumpa .

Mak Cik : Mak Cik pun tak berapa tahu , dulu ada anak mak cik cakap , Penyakit dipression berleluasa disini , Anak makcik pesan "mak , mak hati-hati yee , sekarang ada penyakit .. " itu je yang mak cik ingat . Lepastu Mak cik tak jumpa dah anak mak cik tu .

Suga : Apa nama anak mak cik tu ?

Min Hyu : Min Su Ho

J hope : Mak cik tak takut ke tinggal seorang ?

Mak Cik : Tak , mak cik ada bela seekor anjing , nama dia Shekun .

V : Mana dia ?

Mak Cik : Biasenya , dia merayau waktu macam ni . Nanti baliklah tu .. kamu semua ni dari mana ?

Min Hyu : Kami dari Seoul mak cik , saya Doktor Min Hyu .. yang ni Kwangsoo(jhope) , yang jaesuk (Rm) , yang tidur ni gary(jin) , dan yang ni Jin ( Suga )

Suga : Kenape kau reka nama aku macam tu ?

Kau pun menutup mulut suga dengan tangan kau dan berbisik " kau nak ke orang kenal kau ?? Kite tak kenal dia siape lebih baik aku sorokkan identiti kau" ... Suga pun mengangguk tanda faham .

The Psiactry Doctor Rescuer ! Where stories live. Discover now