Bab7:Pulang ke Seoul

36 3 0
                                    

Keesokannya , mereka bergerak pulang ke Seoul dan mengucapkan selamat pulang kepada tuan rumah yang mereka tumpang beberapa hari .

Seperti biasa , yang menjadi driver adalah Seok Jin oppa . Walaupun Oppa tak berapa sihat tetap perlu gagahi untuk ke Hospital .

Jimin berada di seat belakang di sebelah kau , dalam perjalanan Jimin hanya tidur kerana kekurangan tenaga .

Min Hyu : Emm , saya rasa bila kita sampai dekat Hospital , kita kena tutup kan muka Jimin , saya takut ade sesiapa nampak dia . Kasihan pulak saya tengok keadaan Jimin macam ni . *sambil pandang Jimin* . Nanti biar saya je uruskan dia , tak perlu hebohkan Doktor lain , cukup saya dan Doktor Park Jeon Ki sahaja .

Rm : Betul jugak apa yang kau cakap tu , susah pula nanti kalau orang nampak dia . Terutamanya Army , saya letak harapan pada awak ye Doktor Min Hyu dan jangan lupa , maknae kami ~ huh aku rindukan jenaka dia .

V : Aku juga rindukan Jungkookie , aku juga rindukan Jimin shi , selalunya kami bermain bersama dan wajah Jimin yang tersenyum.. tapi sekarang aku hanya melihat wajah Jimin yang dalam kesakitan sahaja . Aku harap Jimin cepat sembuh dan bermain dengan aku lagi .

J-hope : Ohh Taehyung ah , jangan cakap seperti itu , kau akan dapat bermain dengan Jimin lagi . Nanti dia akan sihat .. kau kena kuat untuk dia . Kita semua rindukan saat saat bahagia .

*hurkpp* bunyi hirup hingus

Semua pandang ke arah Suga

Rm : Hyung ? Kau menangis ?

Suga : Uhm ? Bukan aku nangis lah .. habuk masuk dalam mata . *taknak ngaku -_-"*

Min Hyu : Jin oppa , awak boleh drive tak ? Saya tengok mata awak merah , awak pening kepala ke ? Dari tadi awak hanya diam . Risau saya .

Jin : Ohh Min Hyu , aku hanya selsema .. terima kasih kerana mengambil berat . Aku masih larat untuk drive .. demi Jimin shi ! Aku sebagai yang tua harus berkorban seperti mana awak Doktor berkorban untuk pesakit .

Min Hyu : Alright , kalau tak larat .. rehat sahaja di bahu jalan .

Perjalanan mereka mengambil beberapa jam untuk sampai dari Busan ke Seoul . Ketika mereka termenung untuk memikirkan plan seterusnya . Mereka terdengar bunyi seseorang sesak nafas .

" suskks suuusk"

Min Hyu : Ohh Jin Oppa ? Itu nafas awak ke ?

Jin : Bukan , kenape ?

Min Hyu : Jimin Oppa ! Jimin Oppa !

V : Kenape ? Kenape ni Doktor ? Kenapa dengan Jimin ?

Min Hyu : Jimin oppa ! Dia kekurangan oksigen . Mata dia ke atas !! Dia dah tak sedar ! Jimin oppa bangun ! Jin oppa , tolong lah cepat sikit ! Jimin hilang oksigen dalam badan thats why dia tak respond .

Kau membuat CPR di dada Jimin , tapi tidak berhasil . Kau mengesa Jin oppa untuk memandu lebih cepat . Setelah melanggar beberapa lampu isyarat , kau dan yang lain pun tiba di Hospital . Kau terus memanggil staf yang lain untuk bawakkan katil untuk meletakkan Jimin di atas nya lalu bawa ke Zon merah .

Kau bawa masuk Jimin ke bahagian kecemasan dan membuat rawatan dengan segera . Kau menyambung kan wayar wayar di dadanya dengan pertolongan nurse yang lain . Kau memakai kan oksigen untuk Jimin dan memasukkan air . Disebabkan Oksigen itu tidak mencukupi , kau memasukkan wayar oksigen di dalam mulut nya pula . Beberapa detik kemudian , kau terasa penat mengepam oksigen , dan kau meminta Nurse yang lain mengepam kan oksigen . Kau terasa sangat penat dan keluar sekejap untuk mengambil udara selepas berpenat lelah .

Setelah kau keluar , kau nampak semua menunggu kau di luar .

Rm : *nada perlahan kerana dia nampak kau penat* Doktor , bagaimana keadaan Jimin ? Kami sudah menunggu selama 5jam . Adakah dia masih belum sedar ?

Min Hyu : Huh , Jimin masih belum sedar , dia perlukan oksigen lagi , saya tidak pasti bila dia akan sedar , saya akan berusaha .. keadaan dia memang kritikal . Nanti ada perkembangan saya akan maklum kan . Saya mahu duduk sebentar .

Rm melihat baju kau dibasahi dengan peluh, dia lihat tangan dan kaki kau menggigil .. dia tahu di dalam hati kau sangat serba salah dan kau sedikit kecewa .

Rm : Doktor Min Hyu , jangan kau sedih .. kami tidak menyalah kan kau , kami tahu kau ikhlas menolong kami . Kau kena kuat . Fighting ! Jika Jimin sedar , dia pun taknak lihat kau seperti ini . Jadi senyumlah . You should love yourself .

Min Hyu : *senyum* You show me I have reason I should love my self . Kamu semua pasti penat , balik lah dulu ya .

.
.
.
Ok guys jangan emosi sangat ! Sorry sebab lama sangat author tak updated kerana masa tida mengizinkan !

Author belanja ok !

The Psiactry Doctor Rescuer ! Where stories live. Discover now