Bab 11 : Apa tu ?!

28 4 0
                                    

Sedutan episode lepas...

Jin yang datang dari belakang tanpa segan silu mengetuk menggunakan pan nya kepala Su Ho kemudian Su Ho terpengsan . JHope merampas kunci rumah yang berada pada poketnya . Jimin dan V mengangkat Su Ho bawa masuk ke dalam rumah dia diikuti Min Hyu .

Su Ho diikat pada kerusi dalam rumahnya . Jimin dan V menelan air liur , air peluh sudah membasahi dahi mereka .

"HYUNG !"

Para hyung terkejut dengan jeritan Jimin dan V . "Kenapa ni korang ?" Jin menyoal. Jimin menunjukkan ke tempat yang mereka ingin perkatakan. Jin mengecilkan matanya melihat benda yang ditunjuk Jimin .

"Benda apa tuh ?!"

"Aku nampak macam orang yang tengah digatung?" Suga menyepetkan matanya.

Jhope ingin tahu sangat membuak-buak."Aku taktahu lah kenapa dengan korang ni,makin lama..makin bengong. Nak tolong orang sangat kalau otak tertinggal kat kampung.Buka lah suis lampu ngok!" Sesekali tamparan hinggap dibelakang kepala Jhope.

Tapak tangan Jin mula memerah."Kau ni cakap senang jer,mana tahu benda tu makhluk asing ke ? Nak buka lampu buat apa. Suluh jelah guna flashlight handphone kau tu."

Jhope mula rasa malu lalu on kan flashlight handphonenya.Mereka berjalan perlahan-lahan ke arah 'benda' yang mereka terkejutkan tu.Jhope menghalakan flashlight ke arah 'benda tu' sambil matanya tertutup.

"Jungkook !" Jimin menjerit kecil.Jhope membuka matanya semula selepas mendengar jeritan nama Jungkook.

Jhope tergamam. "Shit ! Asal diorang gantung Jungkook macam ni?" Badan Jungkook diikat sambil berdiri di atas kerusi,jika kerusi itu terjatuh.Nyawanya akan melayang. Namjoon dan Jin bergegas menurunkan Jungkook yang tak sedarkan diri dengan muka yang calar balar.

"Kau memang syaitan !" Suara V bergumam sambil menumbuk perut Su Ho.Lelaki tersebut menahan peritnya.

"Yahh ! Kim Taehyung apa kau buat ni?"Suga menghalang V dari menumbuk Su Ho."Kau patut buat macam ni" Suga pula menumbuk pipinya belah kanan."Kau kan yang buat wabak dipression ni menular ? Dasar anak b*bi ! F*ck! " wajah Su Ho sudah pun tidak seperti manusia lagi . Hancur dikerjakan Suga dan V .

"Weyh ! Korang nak jadi pembunuh ke ? Nak jatuhkan nama BTS ke ? Korang nak ke masuk papers Idol membunuh ? Aku tahu korang marah,sabar please kau kena ingat dia ada mak . Mak Cik Kim ? Korang lupa ke ? Mesti dia sedih kalau tahu anak dia macam ni."giliran Doktor Min Hyu bersuara setelah merawat Jungkook semampu yang boleh.

Semua member Bangtan terdiam.Suasana menjadi dingin.Min Hyu memandang Su Ho."Weyh Su Ho ! Ni semua mesti muslihat kau kan ? Kau tinggal mak kau dalam hutan sorang-sorang,pastu kat sini sebar penyakit dekat manusia tak bersalah.Kau tak tahu betapa deritanya kami semua."

Su Ho yang separuh mati hanya tersengih."Korang semua tak tahu ! Dalam kes ni ada lagi bos aku.Aku ikut arahan je ! Aku takde duit,aku terpaksa ikut bos aku sebab nak sara mak aku! Korang semua banyak duit boleh lah cakap!" . Suga yang dengar terus bangun lalu menarik kolar baju Su Ho."Kalau betul kau sayang mak kau ! Kau takkan buat kerja haram macam ni ! Kau tak fikir perasaan mak kau ke ah shibal ?! Mana bos kau !"

Su Ho mula lemah menahan perit."Eesok,esok dia janji akan datang sini jalankan misi dia.Aku kalau boleh dah taknak terlibat dengan kerja ni.Disebabkan aku terhutang budi,aku terpaksa."

Kami semua buntu tak tahu apa yang patut lakukan.Jin yang banyak diam mula mencadangkan sesuatu."Korang ? Aku rasa ada benda tak kena dalam rumah ni.Udara dia lain macam.Cuba korang cari punca elektrik geledah rumah ni." Member yang lain mengikut arahan Jin.

Jimin dan V menaiki tingkat atas rumah tersebut."Wehhh busuk ! Asal aku rasa lantai melekit lekit kat kasut aku ni ? Seram siot" Jimin mengeluarkan handphone nya lalu menyuluh ke seluruh tempat.V juga memandang ke arah Jimin . Baru sahaja Jimin nak membuka mulut untuk jerit dengan pantas tapak tangan V menutup mulut Jimin.

V berbisik kepada Jimin dengan perlahan."aku nampak apa yang kau nampak,baik kau jangan jerit nanti habis kita.Kau jangan bunyi apa pun jom kita turun bagitahu diorang" V melepaskan mulut Jimin lalu bersegera turun ke bawah.

Jimin dan V ingin melaporkan kepada Jin."Hyung,hyung kitaorang nampak something kat tingkat atas" bisik Jimin.

"Apa korang nampak?"Jin memaparkan muka yang tidak faham."Tingkat atas,aku nampak ramai sangat orang,tapi mereka macam hantu . Rambut serabai , cakar dinding . Darah penuh .

"Hyung rase ni punca daripada wabak tu,diorang cucuk something dekat diorang untuk buat diorang punya hati jadi kosong.Korang tahu kan ? Jap aku tanya Min Hyu".

Jin pergi dekat Min Hyu yang sedang memantau keadaan Jungkook."Min Hyu,aku nak tanya ni.. boleh ikut aku jap?" Jin membawa Min Hyu dimana Jimin dan V berada."Tanya apa korang ?"

"Cuba kau bagitahu kitaorang,simptom dipression macam mana?"

"Oh simptom dia macam,kau akan murung..kau rasa diri kau useless,kau hilang semangat untuk teruskan apa yang kau nak,kau rasa kosong dalam diri kau, dalam diri kita ada satu crystal memori kalau hilang tu kau lost."

**aku reka jeee korang ! Takde maknenya dalam diri kita ada crystal memori . Imaginasi kene tinggi HAHAH.

"Aku dah faham ! Diorang semua ambil crystal memori dekat semua penduduk kat sini untuk buat kerja terkutuk diorang.Tak mustahil yang Jungkook diorang dah ambil.Aku ada baca crystal memori tu boleh buat duit yang lumayan.tapi dengan syarat kau akan jadi mayat hidup." V mula menjadi genius .

"Exactly Taehyung!"Min Hyu mempersetujui V . "Jap Jimin ? Kau masa kitaorang jumpa kau,kau pun merapu kan ? Diorang sempat ambil crystal memori kau tak ?"

"Seingat aku"....

Continue...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 03, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Psiactry Doctor Rescuer ! Where stories live. Discover now