Setelah Jimin dah betul-betul sihat . Mereka meneruskan lagi misi mereka,pada mula misinya dimulai dengan 6 orang sekarang bertambah satu ahli lagi . Misi mencari Jk pulak !
"Busuklah sial mulut kau tu ! Reti gosok gigi tak ? Mak kau tak ajar ke cara-cara gosok gigi lepas bangun tidur ?" Awal-awal lagi dah terdengar bunyi teriakan Suga yang mengigau ketika tidur.
Jin dan Jhope merenung muka Suga yang sedang tidur dengan sangat dekat . "Jhope-shi , kau tengoklah atuk cucu 10 ni tidur , entah mulut siapa yang busuk dari tadi duk bising"
"Aku pun taktahu hyung,apa kata kita kejutkan dia" Jhope meniup-niup tapak tangannya lalu ditarik pada skala 4 . Shuuuuiiii ~~~~!
'Pakkkkk'
"Sakit babi !" Dengan sengaja Suga carut dekat JHope sambil mengosok pipinya ."Apahal tampar aku bodoh! Kau nak kene ke ?!" Suga bangun sedia untuk mengejar JHope , Jhope bersembunyi dibelakang Jin .
"Hah kau nak buat apa ? Hyung yang suruh Jhope tampar kau . Mana tak leh tahannya , dari tadi kau duk mengigau mulut busuk,siapa yang mulut busuk ?" Suga hanya membalas dengan jelingan.
V yang sedang drive menggantikan Jin sebentar akibat letih dan tetap meneruskan perjalan ke Busan. V sempat menjeling ke arah cermin untuk melihat apa yang bising dibelakang sementara yang lain terlelap kecuali JHope dan Jin.
"Termasuk aku pun tak tidur disebakan dua Jebon ni"
SKIP
Mereka telah tiba di lokasi yang sama , Van diparking dihadapan rumah yang mereka katakan dirampas seseorang. Semua member terbangun dari tidur . Jimin kemudian terpandang seseorang yang berjalan."Korang , cuba korang tengok lelaki yang jaket kulit tu .. orang tu lah yang ikat aku dalam pondok usang haritu . Dia juga lah yang pukul kaki aku" semua tertumpu pada orang yang disebut Jimin. "Rumah ni yang Doktor Jeon Ki suruh masuk dulu tu kan ? Dia lah yang rampas !" Kata RM pula.
Min Hyu juga perhatikan gerak geri lelaki tersebut . "Korang , aku rasa kita patut gi tanya dia"Suga memberi cadangan."Nak soal cara baik ke cara kasar hyung ?" V pula menyoal .
Suga memberi senyuman evil . Masing-masing ambik senjata masing-masing .
RM -> Pepper spray
Jin -> Pan (beli di Mydin)
Suga -> Kayu Besbol
JHope -> Tali (pinjam dengan penternak lembu)
Jimin -> (better kau duk diam dulu Jimin)
V -> Tapak tangan (sekali tampar bodoh bisa pupus)Masing-masing telah memegang senjata , mereka keluar dari Van lalu mengekori lelaki tersebut dari belakang dengan perlahan.
RM memulakan rancangan mereka . "Hello bang , ni rumah abang ke ?" RM sempat menjeling name tag yang berada dekat bajunya.
'Su Ho'
Orang yang bernama Suho memaling memandang RM yang menegurnya . "Kau siapa ? Macam mana kau ada kat sini ?"
"Hak eleh , macam kau sorang je boleh ada kat sini . Aku pun boleh datang sini apa . Ni rumah kau punya ke ?" RM cuba untuk bertenang lagi padahal tangannya sudah betul-betul gatal nak spray dekat mata mamat tu .
"Haah rumah aku , kau sibuk tanya bagai pehal ? Kau rasa nak hidup , baik kau berambus dari sini" Su Ho mula bercakap kasar . "Ohh cakap besar eh?" RM mengeluarkan spray dari poketnya terus tepat spray pada mata Su Ho . "Apahal ni babi ! Kau memang nak mampos !" Su Ho memegang kedua matanya yang disembur lada .
"Amboi mencarut macam Suga hyung" sempat lagi RM memerli . Kan tak pasal - pasal elok Suga nak pukul si Su Ho tu RM pulak yang dipukul .
Jin yang datang dari belakang tanpa segan silu mengetuk menggunakan pan nya kepala Su Ho kemudian Su Ho terpengsan . JHope merampas kunci rumah yang berada pada poketnya . Jimin dan V mengangkat Su Ho bawa masuk ke dalam rumah dia diikuti Min Hyu .
Su Ho diikat pada kerusi dalam rumahnya . Jimin dan V menelan air liur , air peluh sudah membasahi dahi mereka .
"HYUNG !"
Para hyung terkejut dengan jeritan Jimin dan V . "Kenapa ni korang ?" Jin menyoal. Jimin menunjukkan ke tempat yang mereka ingin perkatakan. Jin mengecilkan matanya melihat benda yang ditunjuk Jimin .
"Benda apa tuh ?!"
Nak tahu ? Tunggu bab seterusnya la . Sorry makin lama makin mengarut cerita gue . Nanti saya perbaiki lagi
YOU ARE READING
The Psiactry Doctor Rescuer !
FanficCerita ini mengisahkan seorang Doktor yang bekerja di Hospital Seoul dan akan menyelamatkan penduduk di daerah Busan yang mengalami dipression yang disebabkan sekumpulan manusia yang tidak bertanggungjawab . Akan ada 7 orang yang menemani Doktor ter...