Kau ditugaskan oleh ketua doktor untuk menyelesaikan masalah yang menimpa di Daerah Busan . Di daerah Busan terdapat wabak dipression . Apabila seseorang itu terkena dengan wabak ini , mereka akan berasa marah , sedih , happy yang tidak terkawal dan lebih lagi dikenali sebagai Dipression . Kau akan menjadi penyelamat dan akan menyiasat wabak ini berpunca dari mana .
*Anggap perbualan ini di dalam bahasa korea
Pada pagi yang cerah ketika kau sedang nyenyak tidur ini kerana harini kau cuti tibe tibe terdengar nada dering telefon . Kau pun mengangkat panggilan tersebut .
Park Min Hyu: hello ketua , ada apa call saye ?
Ketua Park Jeon ki : Maaf menggangu,harini kamu perlu on-call kerana kamu perlu menjalan tugas dengan seseorang ini ,, kamu harus ajar semua perkara kepada dia . Saya akan memberi tahu lebih lanjut di Hospital . Sila datang dengan segera !
Ketua Kim Jeon Ki menamatkan panggilan
Kau yang sedang kebingugan terus bangun bersiap ke tempat kerja walaupun hari cuti , kau tetap kene on-call oleh kerana tanggungjawab yang dipikul . Kau juga sedikit mengeluh dan tertanya-tnya .
Park Min Hyu: Kenapa pulak aku yang kena on-call harini ? Takkan aku sorang je kut . Haish dah lewat !
Kau pun mencapai kunci kereta dan bergegas ke Hospital . Hospital terletak tidak jauh dari apartment yang kau tinggal . Beberapa minit kemudia , kau telah tiba dan bergegas masuk ke dalam . Kau mengetuk pintu bilik ketua .
*Tok*Tok*Tok
Ketua Kim Jeon Ki : Ohh Min Hyu kamu dah sampai , sila duduk . Maaf kerana menganggu hari cuti kamu .
Min Hyu:takpe,saya faham dengan tugas saye , kenapa ketua ? Ada kes besar ke ?
Ketua Kim Jeon Ki : Saya ditugaskan untuk menghantar kamu ke Daerah Busan untuk membantu mangsa dipression . Perkara ini sangat merbahaya kepada pesakit . Saya tahu awak boleh menjalankan tugas ini . Akan ada beberapa orang akan membantu awak di sana . Orang orang tersebut akan tiba tak lama lagi . Awak boleh kan ?
Min Hyu : Wabak ini dah lama ke ketua ? Saya akan coba .. dengan izin tuhan mungkin saya dapat selesaikan wabak ini .
Ketua Kim Jeon Ki : Wabak ini sudah hampir sebulan , baiklah saya percayakan kamu ! Nanti saya akan bawa orang orang tersebut berjumpa & berbincang dengan awak . Awak boleh keluar dan kemas barang untuk di bawa esok .
Min Hyu:Baiklah terima kasih *tunduk hormat* lalu kau keluar .
Persoalan:Nak tahu siapakah orang orang yang akan menolong Doktor Min Hyu ? Nantikan bab seterusnya !
YOU ARE READING
The Psiactry Doctor Rescuer !
FanficCerita ini mengisahkan seorang Doktor yang bekerja di Hospital Seoul dan akan menyelamatkan penduduk di daerah Busan yang mengalami dipression yang disebabkan sekumpulan manusia yang tidak bertanggungjawab . Akan ada 7 orang yang menemani Doktor ter...