Setelah menyuapkan Jimin makan . V meletekkan bubur di atas meja .
V : Jimin ? Kau dah okey ke ?
Jimin : Yea , aku dah sihat dah . Cuma kesan ubat tu buat aku mengatuk sikit . Kau nk dengar berita baik tak ?
Jin : Kau nak bagitahu V jeke ? Kami taknak bagitahu ?
Jimin : Oh aku terlupa , semua datanglah dekat aku nak bagitahu ni .
Bts : Hah ape yang berita baik tu ?
Jimin : *senyum*
Suga : asal kau senyum macam kerang busuk ni ??
Rm : Hyung boleh tak dengar dia cakap dulu ?
Jimin : Doktor cakap , yang aku dah boleh keluar lusa . Jadi kita boleh lah cari Jk sama-sama .
Jhope : Aku tak salah dengar ke ni ? Betul ni Jimin ? *taksabar*
Jimin : yeaa , kalau tak percaya tanya lah Doktor . Aku dah stabil so boleh keluar cepat lah .
Beberapa minit kemudian , Doktor Min Hyu masuk balik ke dalam ward Jimin .
*Buka pintu*
"Opocot !" -Doktor Min Hyu
Min Hyu : Jin oppa ? Kenape tercegak depan pintu ni ? Terkejut saya .
Jin : Terkejut ? Awak buat kami lagi terkejut .
Min Hyu : Apa yang saya buat awak terkejutnya ? *sambil jalan ke arah Jimin*
Jin : Betul ke ni Jimin dah boleh keluar lusa ?? Saya rasa terkejut betul .
Min Hyu : Betullah , kenape terkejut pulak ? Ke awak takknak dia sihat ?
Jin : Haih , memang lah saya nak dia sihat , macam mana doktor boleh ubat dia ni ? Magic betul .
Min Hyu : saya bgi dia ubat yang paling bagus thats why dia cepat stabil . Kan kita nak cari Jungkook . So dia kene sihat cepatlah .
Suga : Emm , Doktor bukan kau juga ade misi dekat kota Busan tu ?
Min Hyu : yes betul , kalau korang 7 orang tak cukup , saya takkan dapat selesaikan misi saya tu .
RM : Maksud nya ?
Min Hyu : Maksudnya , saya nak buat campaign cegahi Dipression , saya nak awak semua lah tolong saya buat campaign tu , especially lagu Love Myself tu . Kalau tak cukup member macam mana nak nyanyi kan ?
BTS : Wow , doktor memang bijak . Kami suka buat campaign campaign macam tu .
Jimin : Doktor buat saya tak sabar nak keluar .
Jin : Doktor awak tahu ke Jungkook ade dekat mana ?
Min Hyu : Saya tak pasti , tpi saya dah plan . Awak semua jangan lah bimbang ye ?
RM: Jimin shi , boleh aku tanya ?
Jimin : yea ?
RM : Macam mana semua ni boleh terjadi dekat penduduk Busan ? Dengan kau sekali yang terkena .
Jimin : Aku ingat masa tu , aku pergi mall ni dengan Jungkook , masa tu aku tengok ada satu group ni berbagi air dekat semua yang datang , mereka juga berikan air tu dekat kami , lepas kami minum tu .. kami rasa sangat pening dan emosi tak stabil . Masa aku nak keluar dri situ .. aku kene pukul dari belakang dan aku dah tak tahu ape terjadi .. aku rasa ditarik tpi tak sedar .
Min Hyu : Jungkook pun minum ke air tu ?
Jimin : Saya rasa dia buang , dia tidak minum .. hanya saya yang minum . Ohh dah ingat ! Mase saya kena kurung dalam tempat yang awak jumpa tu .. saya tersedar melihat jungkook nak tolong lepaskan saya tapi dia disuntik dengan ubat pelali , saya pun kena .. dan aku taktahu mana Jungkook .
Suga : Tak guna betul orang yang lakukan tu , aku rasa nak pukul jee si bebal tu .
Jin : Kau nampak tak muka dia macam mana ?
Jimin : Entahh , aku nampak mcm lelaki . Name tag dia nama Suho ke ape aku tak ingat . Dia tu macam pekerja sebuah kedai makan sebab pakai name tag .
Min Hyu : *terkejut* Suho ??! Korang tak ingat ke ?
Rm : Nama anak makcik Kim tu kan ?!
V : Aku dah cakap dia jahat !
Min Hyu : Mak cik tu tak jahat , oppa ingat tak dia cakap anak dia tak balik . Maybe anak dia ni terpaksa buat kerja tu , sebab dia sendri pesan dekat mak dia supaya hati hati kan ? So dia taknak mak dia tercedera .
RM: Yea , aku pun fikir macam tu . Lusa lepas jimin dah dpat keluar kita kena cepat pergi .
Kalau korang nak tahu ape yang akan berlaku .. korang kene tunggu lah setiap episode ! Jumpa next chapter
YOU ARE READING
The Psiactry Doctor Rescuer !
FanfictionCerita ini mengisahkan seorang Doktor yang bekerja di Hospital Seoul dan akan menyelamatkan penduduk di daerah Busan yang mengalami dipression yang disebabkan sekumpulan manusia yang tidak bertanggungjawab . Akan ada 7 orang yang menemani Doktor ter...