H O O F D S T U K 4

815 34 11
                                    

𝒥𝓊𝓊𝓁𝓉𝒿𝑒

"Don, ik ga zo even afspreken met Kira."

"Hallo, Don. Waar ben je?" roep ik door het appartement.

Ik tref Donny uiteindelijk aan in de keuken. Blijkbaar heeft hij me niet gehoord dus ben ik van plan hem te laten schrikken.

Zachtjes loop ik op hem af en spring dan op zijn rug.

"Jezus Juul." roept Donny en gooit zijn telefoon uit zijn handenvol de schrik.

"Oh, sorry." verontschuldig ik mezelf terwijl ik me lach probeer in te houden.

Ik spring van zijn rug af en wil zijn telefoon oprapen. Net wanneer ik de telefoon van Donny in mijn handen heb en het aan hem wil geven trekt Donny hem zelf uit mijn handen.

"Wow rustig Don." zeg ik een beetje geschrokken van zijn actie.

"Ja, je hoeft niet elke keer op mijn telefoon mee te kijken." snauwt Donny geïrriteerd.

"Wat is er elke keer met jou. Ik snap dat je het moeilijk hebt met Rody. Echt ik snap het. Maar laat me er voor je zijn. We kunnen desnoods nu naar Rody toe gaan. Dan zeg ik Kira wel af. Je hebt hem nog niet gezien sinds we terug zijn in Nederland." kalmeer ik hem.

"Je hoeft je er niet mee te bemoeien hoor."

Donny loopt de keuken uit en ploft geërgerd op de bank. Ik rol met mijn ogen en kijk hem afkeurend aan.

Elke keer probeer ik mijn best voor hem. Ik sloof me uit. Maar hij doet zo raar weer.

Zuchtend loop ik de slaapkamer in en plof op het bed. Na een tijdje sta ik weer op aangezien ik zo met Matthijs heb afgesproken.

Donny hoef ik zeker nu niet te vertellen dat ik met Matthijs heb afgesproken. Dan zou hij alleen maar bozer worden. Het is gewoon beter zo.

-

Met goede moed stap ik een café in waar ik met Matthijs heb afgesproken. Ik kijk om me heen en spot Matthijs dan aan een tafeltje waar ik op af loop.

"Hey, Juul." begroet Matthijs me vrolijk als hij me op merkt

"Hey." begroet ik hem terug en geef hem een knuffel. Als we uit de knuffel trekken drukt Matthijs weer een kus op mijn wang waarvan ik moet blozen.

Matthijs merkt het en wrijft ongemakkelijk over zijn  kaaklijn. Ik merk op dat hij een beetje stoppeltjes heeft doordat hij zich niet geschoren heeft.

"Laten we gaan zitten." nodigt Matthijs me uit en trekt een stoel naar achter. Ik ga erop zitten en Matthijs schuift de stoel weer aan.

"Wat een service weer." lach ik.

"Natuurlijk."

Zenuwachtig beweeg ik met mijn benen onder de tafel nu er een tijdje een stilte is. Doordat ik te ver heen en weer schop geef ik Matthijs vol een schop tegen zijn scheenbeen.

Matthijs trekt een pijnlijk gezicht.

"Shit. Het spijt me. Ik was een beetje...uhm." stamel ik.

"Zenuwachtig." valt Matthijs me in de reden.

Ik knik als antwoord op zijn opmerking.

"Wat heb je tegen Donny gezegd wat je ging doen?" vraagt Matthijs nieuwsgierig.

"Gewoon." antwoord ik stug.

"Je kan toch gewoon eerlijk zijn tegen hem."

"Matthijs je zou het moeten snappen. Donny kan heel erg jaloers worden." probeer ik de situatie uit te leggen.

Chase A New Life// ajaxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu