H O O F D S T U K 15

995 38 21
                                    

𝒥𝓊𝓊𝓁𝓉𝒿𝑒

Over een half uur uitgerekend zonder file zal Donny voor mij staan. Ik lig met stress op mijn bed. Al de hele dag lang. Ik blijf maar twijfelen wat juist is. De waarheid vertellen en onze relatie waarschijnlijk kapot maken of onze relatie staande houden, maar met een leugen die mij altijd bij zou blijven.

Ik heb inmiddels mijn koptelefoon opgezet, ik verdwijn in de muziek en de tranen beginnen over mijn wangen te rollen. Ik ben gewoon even helemaal de weg kwijt, met alles.

Ik schrik wanneer ik een hand op mijn schouder voel. Als ik me heb omgedraaid zie ik wie het is.

Matthijs. Degene die me laat twijfelen over mijn relatie. Niet dat hij de enige schuldige is, want we zijn beiden vreemd gegaan terwijl we een relatie hadden en drank is geen excuus.

Een tijdje lang staren we elkaar nu aan.

Ik haal mijn koptelefoon van mijn hoofd. "Ga je nog wat zeggen?" mopper ik.

Matthijs zucht en staat op, ik verwacht dat hij de kamer verlaat, maar hij doet het tegenovergestelde en doet de deur op slot. Vervolgens komt hij op het randje van het bed zitten. Ik ga nu recht op zitten en fatsoeneer mezelf door mijn wangen droog te maken en mijn haar in model te zetten.

"Uhm ja, ik wou vragen of je het gaat bekennen bij Donny, want ja dan verpest je mijn relatie ook." legt Matthijs zijn komst uit.

Een oh verlaat mijn mond. "Dus daarom kom je hier?"

"Ja, wat dacht jij dan. Als jij straks de waarheid aan Donny verteld komt dit nieuw overal naar buiten en is mijn relatie ook kapot."

"Ik weet niet wat ik dacht." lieg ik.

Eigenlijk had ik gedacht dat Matthijs me zou troosten. Hij blijft ten slotte nog steeds die lieve, rustige en zorgzame jongen in mijn ogen.

"Dus wat kies je. Je relatie staande houden en verder gaan, of je relatie verpesten en niet alleen de jouwe, maar ook de mijne."

"Ik weet het niet Matthijs." zucht ik.

"Juul, denk alsjeblieft goed na over wat je straks gaat doen. Je kan alles verpesten." zegt Matthijs en staat op.

Ik sta ook op en verwacht dat Matthijs zelf mijn kamer verlaat, daarom vertrek ik de badkamer in.

Ik doe de kraan van de wasbak aan en maak een kommetje van mijn handen. Wanneer mijn handen met water gevuld zijn buk ik voorover en gooi ik het water in mijn gezicht.

Zuchtend lift ik mijn hoofd weer omhoog, ik kijk zuchtend mezelf aan in de spiegel

Voor de tweede keer schrik ik vandaag, wanneer ik Matthijs zie toe staan kijken.

Ik draai me om en kijk hem verbaasd aan. "Ik dacht dat je was weggegaan."

Matthijs zegt niks en zet een stap naar voren.

Mijn blik op Matthijs zijn helder blauwe ogen glijden weg wanneer ik naar beneden kijk.

Ik voel een zachte hand op mijn wang wat mijn hoofd weer omhoog laat gaan. Weer staren die blauwe kijkers mij aan.

Matthijs legt nu ook zijn andere hand op mijn wang. Ik doe hetzelfde en leg ook mijn handen op zijn wangen. Ik voel de zware adem van Matthijs in mijn nek. Langzaam buigt Matthijs voorover.

"Dit kan niet Matthijs." fluister ik zacht en onzeker.

"Ik weet het." fluistert hij terug.

Toch doen we beiden geen moeite om afstand van elkaar te nemen.

"Nee, nee dit kan echt niet." zeg ik tegen Matthijs en zet een stap naar achteren.

"Juul." jammert Matthijs.

"Nee echt Matthijs. Ik ben zoveel fouten aan het maken de laatste tijd. Je weet hoe dat de vorige keer is afgelopen. Toen ben ik weg gegaan."

Met die woorden wil ik mijn kamer verlaten, maar ik wordt tegen gehouden door Matthijs die me bij mijn pols vast pakt.

"Een vraag. Is het lust of liefde voor jou?" vraagt Matthijs zelfverzekerd.

Ik zucht en schud mijn hoofd. "Ik weet het niet. Bij jou?"

"Dat weet je Juul. Dat is altijd hetzelfde gebleven." antwoord Matthijs.

En eigenlijk kon ik zijn antwoord wel al raden, maar waarom heeft hij dan een relatie met Danielle.

"Juul maak nou is een keuze."

"Maar wat als ik jullie beiden leuk vind." zeg ik bijna onverstaanbaar, maar Matthijs heeft het zeker weten gehoord aan zijn reactie te zien. Hij fronst zijn wenkbrauwen en loopt de kamer uit.

Ik laat me vallen op mijn bed en sluit mijn ogen.

Na een tijdje dringt het tot mij door dat ik hier ook niet mee kan door gaan, maar wat moet je doen als je twee jongens tegelijk er tijd leuk vind en zij jou ook.

Ik trek een nieuwe outfit aan en fris mezelf een beetje op.

Ik schrik wanneer iemand op de deur klopt.

Nieuwsgierig loop ik naar de deur toe, waar ik Donny zie staan.

"Hey Juul." begroet hij me en slaat voorzichtig zijn armen om me heen. "Ze gaan nu naar het strand, ben je klaar? Dan kunnen we even praten."

Ik knik enkel en volg hem.

Er hangt duidelijk een gespannen sfeer tussen de groep die nu uit Frenkie, Mikky, Matthijs, Danielle, Donny en mij bestaat.

"Het spijt me Juul, en als je mij niet vergeeft dan snap ik dat. Maar ik weet niet zo goed hoe we dan verder moeten gaan." breekt Donny de stilte tussen ons als we bij het strand zijn aangekomen.

We lopen een stukje achter de groep. De andere twee stelletjes lopen met handen vast.

"Ja ik weet het ook niet. Ik ben in de war waardoor ik domme dingen heb gedaan." begin ik mijn verhaal

"Je hebt het met Matthijs gedaan he." zegt Donny waarvan ik schrik

Ik krijg een brok in mijn keel waardoor ik niks kan antwoorden.

"Ik ben niet achterlijk. Matthijs probeert het al vanaf het begin van onze relatie. Het zou wel heel bijzonder zijn als jullie uit gaan, drinken, samen in één huis zijn, een verleden hebben en niks met elkaar doen."

"Het spijt me." zeg ik enkel, want ik weet niet hoe ik zoiets goed kan praten, want dat kan niet. Mensen die vreemd gaan heb ik altijd walgelijk gevonden en nu heb ik het zelf gedaan.

"Maar dat is wat jullie meisjes doen. Jullie spelen met ons Juul. Dat doen jullie allemaal."

Ik trek een wenkbrauw op van verbazing. Ja ik ben vreemd gegaan, wat niet kan, maar deze opmerking slaat nergens op.

"Waar slaat dat op?" vraag ik dan ook.

"Houd toch op met dat toneelstukje van je Juul. Waarom was je samen met mij? Om het geld, om de bekendheid of omdat je Matthijs jaloers wilde maken?"

"Ik wil niet veel zeggen hoor, maar jij bent degene." zeg ik en stop wanneer ik wordt onderbroken.

Donny schud boos zijn hoofd. "Dat meisje waarmee ik was is toch duizendmaal beter dan jij bent. Ik zou haar zo weer vol neu..."

"Stop, houd je bek dicht. Het is uit." zeg ik en loop met een snelle pas door.

Writers note:

Team Matthijs, team Donny, team single, team iemand anders? :)

Ik weet het, ik heb echt lang niet geüpload. Ik had het erg druk, en nog steeds. Daarbij had ik ook geen inspiratie.

Een upload schema werkt dus niet op dit moment voor mij. Ik ga wel 2/3 x per week proberen te uploaden.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 13, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Chase A New Life// ajaxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu