Her sabahın 6'sında kaldırılmak Ayen'i bir hayli kızdırıyordu. Ama annesi kızamazdı çünkü okula gitmesi gerektiğini oda biliyordu. Zorunluydu. Bu sabah her şey bir farklıydı. Güneş tüm sıcak ve parlaklığı ile giriyordu Ayen 'in penceresinden. Camdan baktı ve güneş tam tepede sımsıcak gülümsüyordu. 2018'in Aralık ayı, odayı adeta deniz feneri gibi aydınlatıyordu. Fark etti ki kar yağıyordu. Ama bu kar yağışı Bi farklıydı. Her sene kar yağdırdı ama bu sefer Ayen de oluşturduğu duygu çok farklıydı. Sanki bu kar yağışı Ayen'in hayatına rengarenk bir hava katıyordu. Penceresini açtı ve odanın sıcak olmasının sebebi yorganının altında oluşu ve peteklerin yüksek derecede açık olmasından olduğunu anladı hava gerçekten soğuktu. Karla birlikte Ankara ayazı da baş göstermişti.
Ayen gördüğü rüyayı hatırladı. "Hayırdır inşallah diyelim. " diyerek yatağından kalktı ve banyoya tıraş olmaya gitti. Sıcak suyu açtı ve yüzünü yıkarken havanın gerçekten soğuk olduğu tekrardan hissetti. Fresh tıraş köpüğünü eline aldı ve tıraş fırçasının üzerine sıktı. Fırçada ki köpüğü sakallarına yedirdi ve tıraş bıçağını aldığı gibi iki dakika içinde sakallarını kesti. Elini yüzünü tekrar yıkayıp geride kalan köpüğü yıkadı. Yüzünü kurulayıp kahvaltısını hazırlamak için mutfağa geçti. Kendisine yumurta hazırladıktan sonra kahvesini doldurdu. Güzelde kahvaltısını yaptıktan sonra kirlettiği eşyaları yıkayıp bulaşık sepetine koydu. Üzerini değiştirmeye gitti dar paça olan kanvas pantolonunu giydi. Daha dün almıştı pantolonu aslında giymeye kıyamıyordu ama zorundaydı. Çünkü tellerden atlarken eski pantolonu yırtılmıştı. Okul çantasını aldıktan sonra evden çıktı ve otobüs durağına geldi. Kar bi hayli yoğun yağış gösteriyordu. Telefonunu cebinden çıkardı ve otobüsün ne zaman geleceğini öğrenmek istedi ama havanın kötü olması sebebiyle otobüsün nerede olduğunu öğrenemedi. Durakta Osman'ı gördü. Osman ile neredeyse iki hafta önce tanışmıştı. Osmandan sigara istemiş ve 2 saat ayak üstü lafladıktan sonra aynı mahallede oturduklarını öğrenmişlerdi ve şimdi aralarından su sızmıyordu. Otobüsü beraber beklemeye başladılar. Osman hala uyuyordu anlaşılan. Ayen onu rüyasıyla başbaşa bıraktı ve telefonunu tekrar çıkarıp WhatsApp a girdi. Zeb'den mesaj gelmiş ve o bunu daha yeni görüyordu.
"Günaydın uzun bey." evet Ayen bir hayli uzundu. 1.93 boyuyla Türkiye Boy Ortalamasından neredeyse 20cm fazlaydı.
"Günaydın tatlı insan. Ne güzel bir gün değil mi?"
"Evet öyle bende zaten bunun için yazmıştım sana. 😊 Ben karı çok severim. Ve şuan en sevdiğim şekilde yağıyor. Okula geleceksin değil mi?"
"Evet tabi ki geleceğim. Neden sordun?"
"Asıl soru bu değil. Okulun etrafında, karın altında benimle yürür müsün?"
"Bundan mutluluk duyarım.
" Çok sevindim bekliyorum o zaman canım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Başkalaşım : Ay'ın Zehri
Science FictionAyenin sıradan olan hayatının, acı dolu hayatının, karanlık hayatının; bir anda kıpkırmızı, kan ile kaplı, kandan yosun tutmuş acılara , insanların birer birer başkalaşım geçirdiği bir dünya ile yer değiştirmiş olması, onun sevdiğini kurtarma çabala...