💙Part2💜

2.5K 59 6
                                    

Inspektor Ilham bangun pagi seperti kebiasaan hari sebelum ini,
Dia melihat rumahnya bersepah sana sini bagaikan tokang pecah sahaja.
Dengusan dan keluhan panjang beliau helakan.

" Haishh, ermmmmmm., kalaulah ada yang tolong kejutkan aku bangun pagi setiap hari, tolong siapkan makan minum aku hari - hari, tolong kemaskan rumah everyday ,kan senang, tak payah aku nak serabut tengok rumah macam sarang tikus pelupusan sampah aja ni...hrmmmmm., nasib membujang " cakap Inspektor Ilham sendirian sambil mengeluh panjang mengenangkan nasibnya yang masih lagi bujang.

Tweet., ting. !

Satu pesanan ringkas yang dihantar melalui aplikasi familiar whatsapp telah diterima oleh Inspektor Ilham..dengan malasnya Inspektor Ilham bangun daripada pembaringan lalu menggapai telefon bimbit Vivo S1 canggih miliknya di bucu meja berdekatan katil king miliknya.

Tertangkap sahaja tangannya memegang objek bersegi empat tepat., Ilham kembali merebahkan diri dan menyambung pembaringan beliau yang tertangguh sebentar tadi.

Kata laluan berbentuk pattern dibuka. Dicari aplikasi whatsappnya yang tersembunyi di balik folder yang ada dan., Ahaaaaa.,

1 new message.📩

Diperhatikan siapakah gerangan yang menghantar pesanan itu., dan tertera di notificationnya nama rakan akrabnya yang juga dia telah mengangap seperti adik kandungnya sendiri.

Shah Iskandar. 🤓 ( online. )

" Assalamualaikum bro "
6:14 A.m. ✔
sapa Shah memulakan perbualannya di chatting whatsapp bersama Ilham.

" Kau baru bangun ka tuh.? "
6:14 Am ✔

Wa'alaikumusalam..Ha'ah..aku baru bangun, kejap lagi masuk Subuh aku nak solat pula, ada apa chat aku pagi-pagi buta ni.?
✔✔6:14 Am

" Hehehe, Nasib kau dah bangun. Aku baru nak spam kau..hahahahaha..biar lag phone kau tuh. "
6:15 A.m✔

" Kurang diajar kau eh😑. "
6:15 A.m✔

" Hahahahaha..saja je aku kacau kau.
Aku sebenarnya ada informasi baru., lepas kes Mafia Yakuza., ni aku nak beritahu kau pukul 11:00 tepat pagi kejap lagi datang balai..ada kes baru kita kena tumpaskan. Tak silap aku suspek yang kita kena tumpaskan ni geng Mafia juga. Aku lupa nama kumpulan mafia ni apa dia. Satgi kat pejabat kita tahu lah. Kau datang jangan tak datang pula. "
6:16 A.m ✔

" Ha okeyh., tepat waktu 11 aku sampai sana., thanks bro., peringatkan aku "
6:16 a.m ✔✔

" Okey, tata., aku nak sembahyang subuh kejap., sebab sini azan dah berkumandang and lepas solat subuh aku nak pergi makan kejap. Bhai, buerkk busuk pi mandi uh. Hahahahaha. Assalamualaikum. "
6:16 Am✔

Kurang asam kau ngekkk., Okeyh., Eeeeeeiii., dia dan lagi kutuk aku uh. Hishhh. Ok bhai. Wa'alaikumusalam.
✔✔6:17 Am

Selepas 4 minit Ilham melayani karenah ragam Shah di whatsappnya., anggota polis berpangkat Inspektor itu terus sahaja berdiri dari pembaringan di katil lalu menuju ke soket rumahnya bagi mengecas telefon bimbit dimana baterinya hanya berbaki 30% sahaja lagi.

Abang Polis You Are Mine ( Slow Upadate. )Where stories live. Discover now