💜Part3💙

1.9K 44 0
                                    

Ilham Iqbal baru sahaja pulang daripada menikmati hidangan medan selera yang enak bersama Tengku Hanisa Irdina di sebuah restoran., di mana masakkannya bertarafkan masakkan hotel 5 bintang.

Perfect.

Di saat malam hendak melabuhkan tirainya, Inspektor Ilham tiba di perkarangan masjid jamek tepat pada waktu 7:56 malam. Dia juga dihantar oleh pemandu peribadi Tengku Hanisa sendiri., Pak Malek. Pak Malek juga merelakan hatinya sendiri untuk menghantar Ilham Iqbal pulang semula ke masjid berkenaan.

" Awak jangan lupa text saya tahu, saya akan tunggu awak. " ujar Tengku Hanisa. Sedih.

Sedih Tengku Hanisa dibuatnya apabila dia terpaksa meninggalkan Inspektor Am bersendirian di masjid tanpa ditemani sesiapa. Alone.

" Ya saya akan chat awak, jangan risau ya. " Balas Ilham setelah dia sendiri mendapatkan dan menyimpan nombor telefon gadis pujaan hatinya di dalam kenalannya.

" Ermmm, baik. Saya tunggu ya. Chat tau jangan tak chat pula.

" Okey awak. Ye - ye., comel je perangai. "

Selepas mendengar sendiri balasan daripada Inspektor Ilham, terus sahaja Hanisa tersenyum lebar tidak sabar menanti sebuah mesej chatting daripada Ilham Iqbal.

" Okey, awak hati-hati ya. Bhaii Abang Inspektor " Ujar Tengku Hanisa sambil melambaikan tangan kanannya ke arah Ilham. Caranya.? Ya., Manja.

" Ya byee awak, Take Care. Assalamualaikum. " Balas Ilham Iqbal pula. Tersipu-sipu malu.

" Wa'alaikumusalam. "

Sejurus selepas menjawab salam Inspektor Ilham, kereta Toyota Vellfire milik Tengku Hanisa meluncur laju saja kehadapan meninggalkan kawasan perkarangan Masjid Jamek An-Nur.

Sempat Inspektor Ilham mengangkat tangannya kepada Pak Malek tanda dia menghormati orang tua tersebut.

Apabila kereta hitam Vellfire milik Tengku Hanisa Irdina hilang dari pandangan, terus Inspektor Ilham berjalan perlahan meninggalkan halaman utama masjid dan menuju ke tempat letak kereta yang menempatkan kereta Inspektor Shah berada.

Sedang asyik ralik berjalan menuju ke lot parkir kawasan kereta Inspektor Shah sambil otaknya leka teringatkan Tengku Hanisa Irdina, tiba-tiba,

Opps..Alamak hai, Inspektor Ilham terlihat sekujur tubuh sasa milik Inspektor Shah yang tersadai elok di tayar kereta bahagian hadapan sambil tidur tersengguk-sengguk dalam keadaan kekurangan tenaga. Inspektor Ilham mula berasa kasihan dengan Inspektor Shah dan sememangnya Inspektor Ilham langsung terlupa akan Inspektor Shah yang mahu mengambil phonenya didalam kereta.. Kasihann Inspektor Shah..dari zuhur sehingga hampir menjelang isyak Inspektor Shah hanya tersandar keletihan di badan kereta miliknya sendiri.

" Weyh, Shah..Huii Assalamualaikum Bangunn la nakkk oiii " panggil Inspektor Ilham perlahan kepada Inspektor Shah yang masih lena. 

Inspektor Ilham menggoncangkan badannya pula.

...masih berdengkur...

" Ish tak bolehh jadi nih..nak lewat malam dah ni haish...Hahh..." tiba-tiba muncul satu idea nakal di benak fikiran Inspektor Ilham.

Abang Polis You Are Mine ( Slow Upadate. )Where stories live. Discover now