12:33 Tengah Hari.
Jalan lebuh raya Banjaran Titiwangsa menghala ke Kulim., Kedah hampir mencecah 500+ kilometer untuk sampai ke destinasi.
Keadaan ini membuatkan Inspektor Ilham mulai kebosanan., apabila dia terperangkap di dalam kesesakkan jalan di lebuh raya berkenaan.
" Haduhh apahal jem ni., kalau tidak dah lama sampai kampung. " rungut hati Inspektor Ilham bersendirian di dalam keretanya.
Kotak baldu yang berada bersebelahannya di atas kerusi penumpang hadapan ditenungnya. Hadiah pemberian Tengku Hanisa kepadanya., entah apa yang berada di dalam kotak itu dia juga tidak pasti.
" Haihhh., apa-apa je lah si Nisa ni bagi aku. "
Sedang asyik mengelamun sementara menunggu keadaan trafik pulih seperti sediakala , Inspektor Ilham terpandang dan tersedar akan kehadiran sebuah van ego hitam lusuh berada di belakang kenderaannya.
" Macam pernah ja aku tengok van ni., tapi kat mana ya.? " Soal hatinya sendirian.
Dikerling sekali lagi no plat kenderaan van ego hitam itu , sah , memang dia pernah nampak van tersebut semasa menjalankan operasi, tetapi tidak mengingati lokasi keberadaam van tersebut.
" Perasaan aku mungkin., haihh. "
Bersendirian di dalam kereta membuatkan dirinya bosan dan suka membuat spekulasi sendiriann.
" Aarrhhh bosannya. "
Lagu Fenomena yang tiba-tiba sahaja diputarkan oleh DJ radio dendangan daripada penyanyi popular, Tomok berlegar di dalam kenderaan Inspektor Ilham buat seketika waktu.
Lagu Fenomena yang pernah menjadi ost kepada drama TQ CAPTAIN itu membuatkan Inspektor Ilham turut menyanyi mengikut rentak melodi lagu tersebut.
" Ha tak adalah aku bosan sangat., pandai DJ ni putar lagu favourite aku.. Wahhh. "
Sedang asyik mengikut rentak lagu melodi nyanyian daripada tomok., Inspektor Ilham langsung tidak sedar akan dua pasang masa yang sedang galak memerhatikannya daripada sudut yang lain.
" Kita kena follow diorang. Ngerti kau.? "
" Berehhhh. "
*************************
Inspektor Shah juga yang berada di dalam kesesakkan jalan raya tidak merasa bosan langsung walau sekelumit sekalipun kerana dirinya sedang enak mengisi perut yang kekosongan dengan makanan ringan yang dibawa dari rumah sebentar tadi sebelum keluar menghala ke rumah Tengku Hanisa.
Makan makanan ringan seperti keropok dan roti di waktu kesesakkan lalu lintas is another level of nikmat. Wahhhhhhh
" Ngapppppp "
Satu persatu kepingan keropok buatan Mister Potato berperisa BBQ dimasukkan ke dalam mulut dan dikunyah sehingga nikmatnya terasa di kerongkong.
" Ahhh sedapppnyaaa. Rugi si Am tak naik kereta ngan aku ahaha. " Bicara Inspektor Shah sendirian walhal tiada siapa yang mendengari perbicaraannya tika itu.
Sedang asyik melantak makanan ringan miliknya yang dibawa daripada rumahnya sebentar tadi., retina mata Inspektor Shah terpandangkan sebuah van hitam ego lusuh yang berada di sebelah kenderaan miliknya.
Rasa curiga serta was-was mula menguasai diri pabila van ego bersebelahan kenderaannya kini bagaikan pernah dilihat. Tetapi tidak ingat di mana. Pelik.
" Macam bisa ku lihat ini van tapi di mana ya.? " Monolog Inspektor Shah sendirian mengingati di mana dia terlihat akan van ego lusuh itu.
" Macam ada dekat gudang masa operasi lah. "
YOU ARE READING
Abang Polis You Are Mine ( Slow Upadate. )
ActionSyed Muhammad Ilham Iqbal Bin Syed Ismail - Seorang anggota polis berpangkatkan gelaran Inspektor yang bekerja di sebuah balai polis sekitar kawasan Kuala Lumpur. Berumur 24 tahun dan masih membujang. Takdir telah menentukan., satu insiden secara ti...