💙Part4💜

1.3K 36 0
                                    

Dengan hanya berbaju T-shirt hitam berserta seluar slack hitam, Ilham Iqbal berjalan kemalasan menuju ke destinasi utama kegemarannya dirumah iaitu sebuah sofa lama yang berwarna kemerahan-merahan jambu yang menjadi tempat pembaringan utama Ilham. Disitu tempat utama Ilham Iqbal untuk beristirehat..tidak ada sesiapa boleh mengganggunya ketika waktu itu melainkan hal kecemasan..hahahaha.

Sedang asyik dan selesa Inspektor Am berbaring di atas kusyen yang mempunyai kelembutan yang teramat itu, matanya tertancap dan sangat tertarik untuk melihat rancangan televisyen yang menarik tika ini. Maklumlah polis mana ada masa nak tengok-tengok televisyen di siang dan malam hari kan..hahahaha..
Segera diambil remote control dan ditekan button on.

' Ish apa ni, semua drama melayu ja..sikit-sikit gaduh pastu ada orang ketiga and then gaduh-gaduh bahagia..What this.. ' Komen Inspektor Ilham sendirian di ruang tamunya yang kesepian itu.

Segera Inspektor Ilham Iqbal menukar siaran dan harapan demi harapannya hampa kerana kaca televisyen lebih banyak mempamerkan drama melayu yang ternyata membosankan dan tidak ketinggalan juga yang memaparkan iklan shop bagi lelongan jualan penghabisan stok di kaca TV.
Akhirnya, Inspektor Ilham hanya mendengar siaran rasmi radio Era FM di kaca televisyennya itu sambil mulutnya mengunyah enak makanan ringan untuk mengalas perutnya yang kosong berkeroncong sejak tadi.

Tiba-Tiba....

Ting..! Ting..! Ting..!

Satu pesanan Whatsapp telah diterima oleh Ilham dan nama si penghantar ialah...

Tengku Hanisa Irdina. ♥

Sudah lamaa Inspektor Ilham menantikan sebuah chatting daripada Tengku Hanisa dan penantian itu telah berakhir pada hujung minggu ini.

MissQueen❣️

Hye awak, Assalamualaikum Abang Inspektor buat apa tu.?
Busy ke.? Maaf andai saya mengganggu awak ya Abang Inspektor..😊.
13:23 P.M. ✔

Ya saya, Hye jugaa awak, Wa'alaikumusalam MissQueen, Ada saja ni duk dengar radio sambil kunyah makanan depan Tv. Takk awak tak mengganggu saya pun sebab sekarangkan hujung minggu so saya cuti.

Ada apa-apa yang saya boleh tolong awak ke MissQueen di hari yang indah
ini.?
13:23 P.M. ✔✔

MissQueen is typing..

Ouh jantungku dup dap dup dap dup dap menantikan mesej yang akan disampaikan oleh Tengku Hanisa Irdina sebentar lagi.😍
Wahhh rasa seronok pluss gembira ditambah teruja tambahan sakai pluss arhhhhh😍..Aku cuba menyembunyikan perasaan itu semua daripada diketahui oleh Tengku Hanisa😎
....Hey come on lah., lelaki kan kena lah be gentleman and cool😎

Ouhhhh.., I see.., Ermmm sebenarnya saya nak ajak awak keluar ni temankan saya pergi beli barang saya untuk siapkan kerja assignment yang pensyarah saya beri pagi tadi..Itupun kalau awak tak keberatanlah..Sudikah awak temankan saya pergi Mall.? Wahai Mr.Kanda❣️
13:24 P.M. ✔

Ouh, Temankan dia pergi mall eaa..Hehehe..Memang bolehh sangat-sangat MissQueen. Everything for you

Ermmm...Memang boleh sangat-sangat awakk..sebab saya pun tak tahu nak buat apa sebab saya keseorangan sekarang ni. So sekarang, Awak pergi bersiap dalam kurang 15 minit saya sampai and one more thing...AWAK MESTI TERPACAK DI DEPAN PAGAR RUMAH AWAK BILA SAYA SAMPAI KALAU AWAK LAMBAT AKAN ADA DENDA UNTUK AWAK !!!..
13:25 P.M. ✔✔

Abang Polis You Are Mine ( Slow Upadate. )Where stories live. Discover now