3. Kapitola

987 45 1
                                    

Tom ju rýchlo ohodnotil pohľadom. Hnedé kučeravé vlasy, tmavohnedé oči, rokfortská CHRABROMILSKÁ uniforma, krásny úsmev...Hm...A bojazlivý výraz," v duchu sa zaškeril.
"Tak, Tom, dúfam, že sa o našu novú hlavnú prefektku postaráte," usmieval sa Dippet, "treba jej tu všetko poukazovať a vysvetliť. Taktiež ukázať pracovňu hlavných prefektov. Budete spolupracovať. Súčasťou pracovne hlavných prefektov sú aj prefektské izby. Myslím, že tu budete spokojná, slečna Grangerová."

Tom sa zatváril unudene, "to snáď ten starý blázon nemyslí vážne?! Hodil mu na krk túto chrabromilskú husičku? On má iné...hm...povinnosti."
Civel na riaditeľa a potom prešiel pohľadom k novému dievčaťu. Pokynul hlavou, aby ho nasledovala. Keď jej už má robiť sprievodcu, chce to mať čo najskôr z krku.
"Dovidenia, pán riaditeľ," rozlúčila sa a s obavami vykročila za chlapcom. Keď vyšli z riaditeľne, zastal. Chvíľu na seba len tak hľadeli, potom si vzdychol a pokračoval v chôdzi. Hermiona na neho zamračene hľadela. To čo malo znamenať?
"Tu je učebňa elixírov," začal monotónnym hlasom a ukazoval na učebňu. Ona poznala hrad perfektne, ale musela sa robiť hlúpou. Sledovala každý jeho pohyb. Pôsobil znudene, ale každé jeho gesto potvrdzovalo nadradenosť, povýšenosť. V duchu si pohŕdavo odfrkla. On má byť čo povýšenecký. Má polovičnú krv a tituluje sa všelijakými hlúpymi menami. Začala uvažovať nad tým, ako tohto chlapca napadlo meno Voldemort.
"A tu sú prefektské izby," prerušil jej úvahy a ukázal k jednému portrétu. Otvoril ich a ona ho nasledovala. Vyzerali rovnako, ako v jej čase.
V spoločenskej miestnosti horel oheň, bolo tam príjemne teplo. Stôl bol zasypaný rôznymi pergamenmi, zrejme boli jeho, keďže hlavnú prefektku nemali. Musel mať veľa práce, keď bol na to sám. Dobre vedela, ako vie práca hlavného prefektka človeka vyčerpať. Ešteže bol len začiatok školského roka. Ale žiaľ, vtedy je najviac práce.
"Toto bude tvoja izba," riekol a ukázal na jedny z dverí. Vedľa nich boli ešte jedny. Zrejme jeho izba. Skvelé, izby majú vedľa seba. Aspoň nebude také ťažké, sledovať, čo robí.
"Zajtra začína vyučovanie, mala by si ísť za chrabromilským vedúcim a vypýtať si rozvrh," riekol a sadol si za stôl.
Hermiona chvíľu postávala a obzerala sa okolo seba. Keďže sa už venoval svojim povinnostiam, prešla do izby a vybalila si veci. Pozrela von z okna. Mala výhľad na jazero. Povzdychla si a pomyslela si na Rona s Harrym. Keby bola vo svojom čase, zrejme by mali tréning. A ona by sedela pri ohni v chrabromilskej klubovni a robila si úlohy alebo niečo čítala. Chrabromilská klubovňa! Musí tam ísť! Rozhodne sa postavila a prešla k dverám.

Ako zistila, Tom tam už nebol. Zrejme sa zavrel do izby, alebo šiel do slizolinskej klubovne. Rozhodla sa, že prvé dni si dá v sledovaní pauzu, musí sa zžiť s prostredím.
Vyšla z miestnosti a kráčala k chrabromilskej klubovni. Zrazu pred portrétom ostala hlúpo stáť. Veď predsa nevedela heslo!
Zúfalo sa poobzerala okolo seba. Kto by jej mohol pomôcť? Oproti nej kráčalo tmavovlasé dievča. Malo na sebe chrabromilskú uniformu. Dobré znamenie.
Hermiona sa nadýchla a oslovila ju, "ahoj, prosím ťa, som tu nová a nepoznám heslo. Mohla by si...?"
Dievča s úsmevom prikývlo, "snežienka. Heslo je snežienka. Inak, volám sa Laney Daviesová."
Hermiona potriasla podávanou rukou, "Hermiona Grangerová."
"Vidím, že si naša nová hlavná prefektka," poznamenala Laney, keď prechádzali portrétovým otvorom.
Hermiona prikývla.
"Odkiaľ si sem prišla?"
"Beauxbatons."
"Hm...bolo tam fajn?"
Hermiona o tom nemala ani potuchy, ale prikývla.
"Keď chceš, môžeš sa posadiť vedľa mňa, kým si budem čítať," navrhla jej Laney nesmelo.
Hermiona sa na ňu usmiala. Žeby si tu našla novú kamarátku?
Posadila sa a sledovala okolie. Jej pohľad upútal vysoký ryšavovlasý chlapec.
"To je Jack Weasley," poznamenala Laney, keď si všimla jej pohľad.
"Vieš, pripomenul mi niekoho, koho poznám," zdôverila sa dievčaťu.
Laney prikývla, "priateľ?"
Hermiona si vzdychla, "tak nejako."

XOXO
Dark_Quinn12

𝘜𝘯𝘥𝘦𝘳𝘤𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘊𝘰𝘮𝘮𝘪𝘴𝘴𝘪𝘰𝘯 / 𝒟𝑜𝓃𝑒 ✔Where stories live. Discover now