Malzemeler
💜Iç Malzeme💜
💜2 su bardağı pirinç
💜1 su bardağı bulgur (Pilavlık)
💜1 yemek kaşığı salça
💜Zevkinize göre maydanoz (İsteğe göre az veya çok olarak kullanabilirsiniz.
💜1 adet orta boy soğan
💜Tuz (Damak tadınıza göre)
💜Karabiber (Yarım çay kaşığı)
💜Kimyon (Yarım çay kaşığı)
💜Tarçın (Yarım çay kaşığından biraz az)
💜Çok hafif pul biber
💜Yağ (Bunu göz kararı pirinçlerimiz ve bulgurlarımız parlayana kadar zevkinize göre ayarlıyoruz.💜Dış Malzeme💜
💜Üzüm Yaprağı (Ne kadar sarmak istiyorsanız o kadar kullanabilirsiniz. )
💜1 adet limon
💜2 bardak sıcak su ( Pişirmek için)
💜1 buçuk su bardağı yağ (Pişirmek için)
💜1 tatlı kaşığı tuz💜Hazırlanışı💜
İlk olarak pirinç ve bulgurumuzu güzelce su ile yıkıyoruz. Güzel bir pilav tavasına koyup hafif ıslatıyoruz ve ocakta yumusatıyoruz.Pirinç ve bulgurlarımız hafif yumuşayınca ve suyunu çekince ocaktan alıyoruz.Minik minik doğradığımız soğanımızı, salçamızı, baharatlarımızı ve tuzumuzu ekliyoruz. Yağımızıda iç harcımız parlayacak şekilde ekledikten sonra 15 dakika soğuması ve dinlenmesi için bırakıyoruz.Daha sonra iç harcımızı yapraklarımızın arasına yarım tatlı kaşığından biraz fazla koyarak özenle sarıyoruz.Sarma işlemini yaparken pişireceğimiz tavamızın zeminine yaprak sermelisiniz. Böylelikle sarmalarınız pişerken tavanın dibine yapışmayacaktır.Sarma işlemimiz bittikten sonra üzerine 1 buçuk su bardağı yağ gezdiriyoruz.Daha sonra 2 su bardağı sıcak suyumuz ile tuzumuzu karıştırarak sarmalarımızın üzerine döküyoruz.Suyu eşit şekilde dökmeniz önemli bir detay.Son olarak 1 adet limonumuzu yuvarlak yuvarlak keserek sarmamızın üzerine diziyoruz.Sarmamızın üzerine bir çukur porselen koyarak pişirirseniz sarmalarınız dağılmayacaktır.Sarmamızı yaklaşık 40- 45 dakika kısık ateşte yapraklarımız yumuşayana kadar pişiriyoruz.Yapraklarınız ince ise 40 dakika yeterli olacaktır. Fakat yapraklarınız kart yani büyük ve kalın ise 50 55 dakika da pişebilir.Pişmesini siz yapraklarınızı kontrol ederek ayarlayabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.
Yeni tariflerde görüşmek üzere💜💜💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek ve pasta tarifleri
RandomÇok beğeneceğiniz yemek tarifleri, pasta tarifleri ne ararsanız bu kitapta bulabileceksiniz. Denemiş olduğum bütün tarifleri sizlerle paylaşıyorum. umarım beğenirsiniz. Çeyizinizde bulundurmanız gereken bir kitap sizlerle.