Malzemeler
1 paket baklavalik yufka(ben BAKTAT markasini türk bakkalindan aliyorum icinde 16 yufka var)
200 gr tereyagi
Yarim cay bardagi siviyag
1 su bardagi iri cekilmis ceviz (isterseniz findik yada fistikta kullanabilirsinizSerbeti icin gerekenler
2 bucuk su bardagi seker
2 bucuk su bardagi su
Ince bir dilim limonHazirlanisi
Serbeti ocaga koyalim.kaynamaya baslayinca 15 dk kaynatin ve ilimasi icin kenara alin.
Yufkayi komple acin üstüne yuvarlak borcami koyun bicaklada yuvarlak kesin.kenardaki parcalarida kullaniyoruz.
Tereyagini eritin köpügünü cekelim(ben cekmeyi unuttum o yüzden piserken üstünde leke oldu)
Eritilen tereyagina siviyag ekleyin.
Borcami yagliyalim.en alta 2 tane yuvarlak yufkadan koyun.diger yuvarlak yufkayi beze sarinki kurumasin.
Bu esnada baklavanin alt kismini olusturacak parcalanmis yufkalari hizli bir sekilde borcama dizin.ara ara tereyagi sürün.
Parcalanmis yufka bitince cevizi dökün.birazcik yag gezdirin.
Yuvarlak olan parcayi cevizin üzerine koyun.isterseniz bunlarinda aralarina yag sürün.(ben sürmedim yufkayi direk koyup kestim.
Yufkamizin kenarlari cikmissa bicakla ice dogru kivirin üstü dümdüz dursun.
Havuc baklava dilimi keselim.Kalan tereyagini üzerine dökün.
200 derecede isitilmis firinin alt katina koyun.önce altini iyice kizartin.gerekirse firinin tabanina bile koyabilirsiniz.borcamlar altini iyi pisirmiyor o yüzden önce altini kizartin sonra üstüne koyarsiniz.toplamda benim firinda 50 dk pisti.
Baklavayi firindan cikarinca 5 dk bekleyip hemen ilik serbeti dökelim.1 saat sonra yemeye hazir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yemek ve pasta tarifleri
De TodoÇok beğeneceğiniz yemek tarifleri, pasta tarifleri ne ararsanız bu kitapta bulabileceksiniz. Denemiş olduğum bütün tarifleri sizlerle paylaşıyorum. umarım beğenirsiniz. Çeyizinizde bulundurmanız gereken bir kitap sizlerle.