15.2- Me Before You

6.6K 537 15
                                    

Drobný fakt na začiatok: Názov tejto kapitole som dala ešte v čase, keď sa o filme maximálne niekomu snívalo a kniha ani zďaleka nebola taká populárna, aká je teraz. (Asi je všetkým zrejmé prečo. :D) Keď som ju čítala prvýkrát bola som dosť malá a celkom som jej nerozumela. Len sa mi páčil jej názov a žlto-čierne pančuchy, ktoré toho toľko symbolizujú. Prvú vec zo spomínaných som sem však nedala len preto, že sa mi páčila; bolo to najmä preto, že som nerozumela, prečo sa tá kniha tak volala, nič to s jej obsahom nemalo spoločné. A tak som dala tomuto názvu aspoň kratučkú kapitolu, ktorá s ním súvisí. (Dúfam, že si o pár rokov neuvedomím opak.)


Vedela by som tu stáť večnosť. Zostať tu, v tme, len s predstavou hviezd nado mnou, bez tých otravných stvorení čo si hovoria ľudia. Na Colina vedľa mňa som zabudla.

Toľko zbytočných konverzácii... Neviem čo som si myslela. Že keď sa začnem rozprávať s ľuďmi, začnem ich mať radšej? Nech boli moje nádeje akékoľvek, mohla som pokojne dúfať v zelenú oblohu a bielu zem, rozplynuli sa do stratena so všetkým vo mne čo tomu možno verilo.

No stále je tu Colin. Zvláštny, možno divný, nezodpovedný fajčiar, ktorý sa o mňa zaujíma, lebo ja som prvá osoba, ktorá sa skutočne zaujíma o neho. (Ponaučenie: Nikdy nikomu nedávaj najavo svoje city - mohli by ti ich opätovať.)

Celý môj život som sa snažila vyhýbať cudzincom. Videla som ako veľmi môžu ublížiť, ako veľmi ublížili mojim sestrám. Napríklad Buck, Richellin manžel, nikdy žiadne dieťa či rodinu nechcel a tak sa aj správa. A Richelle zostala sama.

Keď si Olivia začala s Joeom, všetci sme si mysleli, že to bude navždy. Nebolo.

Sydney je zvláštny prípad. Ona sa nevyhýba ľuďom; ľudia sa vyhýbajú jej. Istú dobu som chcela byť na jej mieste. Je to ako začarovaný kruh, v ktorom vždy dostaneš opak toho, o čo si žiadal.

Takže som sa zo skúseností mojich sestier opäť poučila: Keď som sama, nemá ma kto opustiť. A tak mi to vyhovuje.

Colin však... neviem. Neviem prečo som stále s ním, neviem prečo sa smejem na jeho vtipoch. Neviem, prečo mi tak šialene búšilo srdce, keď ma držal za ruku. Neviem, prečo som cítila všetky tie veci, keď Franco spieval tú pieseň. Keď si bola mladšia.

Keď som bola mladšia, nemyslela som si, že ma budú trápiť podobné veci. Veď som sama, tak čo by ma mohlo trápiť? Keď ubližujem, tak jedine sebe.

Nevedela som si predstaviť, že by ma niekto nasledoval do tmy. Že by ma niekto nasledoval kdekoľvek. No... a teraz je tu Colin.

Colin Rowell ✔Onde histórias criam vida. Descubra agora