Bu hikayeyi Jason Todd'u tanımadan okumaya geldiyseniz, yine de hoş geldiniz:'
Sırf bu arkadaşlar için karakteri anlatacağım kısaca ama ben kurgu içinde karakteri yavaş yavaş tanımak istiyorum diyorsanız atlayın çünkü öyle de tanıyabilirsiniz.Jason, Bruce Wayne'in ilk yasal evlatlığı, Dick Grayson var ama onun sadece koruyucu ailesiydi.
Jason'un annesi uyuşturucudan ölüyor, babası zaten pisliğin teki, o da ölü gerçi. Amaaaa şu an benim bağlı olduğum evrende ailesi onu sokağa terketmiş oluyor, gerçi benim için kurgu farklı işliyor az oynadım ama siz gerçeği bilin yeter. Jason bu yüzden Gotham'ın sokaklarında büyüyor, gerçi Miranda'nın peşinde olduğu çocuk bakımevinde kaldığı bir kısa süre de var. (Ma Gunn's erkek çocuk bakımevi) Batman’i etkilemeyi başaran nadir kişilerden birisi haline gelir. Batmobile’in tekerleklerini çalmaya çalışırken Batman’e yakalanan Jason, kaçmak yerine Batman’in karşısında korkusuz bir şekilde dik durur. Bu hareketinden etkilenen Bruce Wayne, tıpkı Dick Grayson’a yaptığı gibi Jason Todd’u da evlat edinir. Daha sonra, ona Robin kostümünü verir ve Jason kostümü üzerine giydiği andan itibaren son derece mutlu bir gence dönüşür. Jason aslında okulu, matematiği, edebiyatı seven şiirler yazan biri ama aşırı aşırı yakınları bile edebi yönünü bilmez.
Asi olmasıyla da tanınan Jason, zaman zaman Batman’le büyük tartışmaya girer ve Dick Grayson’ın aksine Batman’in dediklerini çok dikkate almaz. Tecavüzcü ve katilleri döverken onlarda ciddi hasarlar bırakır ve onları öldürmek ister. Batman ise ona her seferinde meşhur öldürmeme kuralını hatırlatır. Zaman içerisinde heyecanını ve agresif tarafını bastıramayan Jason, babasının eski bir arkadaşından gelen kutunun içerisinde yıpranmış doğum sertifikasını bulur ve üzerinde annesinin adına dair bir ipucu yakalar. Annesini bulmak için Batman’in tüm teknolojisinden yararlanan Jason Todd’un yolu Joker ile kesişir ve böylece, çizgi roman dünyasının en meşhur olaylarından bir tanesi gerçekleşir: Jason Todd, Joker tarafından bir levyeyle öldüresiye dövülür. Her zaman hazırlıklı olan Batman ise Jason’ı kurtarmaya geç kalır.
Onun ölümü için ben bir okuru suçluyorum.
Şöyle bir şey var, Jason Todd 'öldürelim mi kalsın mı?' diye sorulan ilk karakter, yani yazarlar insanlara, okurlara bu seçimi yapma şansı tanıyor fakat aralarından biri araya hile karıştırıp ölmesini sağlıyor.
‘A Death in the Family‘ çizgi romanının son sayfasında DC Comics, iki telefon numarası vererek okuyuculardan Jason’ın kaderini belirlemelerini istiyor. 5271’e karşı 5343 oy ile Jason Todd’ın kaderi belirleniyor fakat daha sonra çıkan söylentiye göre, okurlardan bir tanesi bilgisayarını 8 saat boyunca her 90 saniyede bir öldürme hattına oy atacak şekilde ayarlıyor. Bu olay çok fazla tepki alsa da iş işten geçmiş oluyor.Jason’ın geri dönmesi için yapılan kampanyalar sonuç veriyor. Superboy-Prime, hapsolduğu boyutlar arası hapishanenin duvarlarını yumruklayarak zamanda kırılmalar yaratıyor ve bunun sonucunda Jason Todd da dahil olmak üzere ölü birkaç karakter hayata dönüyor. Kim olduğunu hatırlamayan Jason, Gotham sokaklarında amaçsızca dolaşırken birçok kavgaya girişiyor ve kavga ettiği kişi Ra’s Al Ghul kızı Talia al Ghul’un yardımcısı çıkıyor. Bunu duyan Talia, Jason’ı babasına getiriyor ve Lazarus Çukuru‘na sokarak hafızasını yerine getiriyor fakat Jason, çukurdan çıktıktan sonra hayata biraz hasarlı dönüyor. Jason’ın düşünebildiği tek şey, Batman’in Joker’i neden öldürmediği oluyor.
Düşünsenize baba olarak gördüğünüz bir insan eline geçen onca fırsata rağmen katilinizi cezalandırmıyor. Jason ondan ve ardından gelen Robin, Tim Drake'ten nefret ediyor.
Jason da giyiyor maskesini, Batman'in yaptığını korkak bularak iğrenç insanları öldürerek hırsını alıyor.
Talia, Bruce Wayne'e aşık bir kadın. Hatta Damian, o ikilinin çocuğu ve burası da biraz karışık ama kurgu içinde değinirim diye pek aklınızı karıştırmıyorum.
Roy Harper, Green Arrow'da da gözüken bir karakter, Oliver Queen'in evlatlığı sayılır yasal değil ama bildiğim kadarıyla. Kendisi okçu ve Red hood'un yoldaşı.
Kurgumuz da Red Hood and Outlaws'ın #32 fasikülünde olduğu gibi Jason Todd'un medyaya tüm cenazeye, yas'a rağmen ben aslında yaşıyorum demesiyle başlıyor.
Aklınızda soru kaldıysa sorabilirsiniz:'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Resonance • Jason Todd
FanfictionRezonans; aynı frekansa sahip iki farklı cismin birlikte oluşturdukları titreşimlerle birbirini yokedişini anlatan fizik bilimine ait bir terim, aynı zamanda Jason ve Serena'nın arasındaki ilişkiyi en iyi şekilde anlatabilecek kelimedir. Red hood/Ja...