"Ma,Sya rindukan Chad mama."
"Sabar sayang.nak x nk sya kena terima yang Chad dah pergi.Mama tak nk tengok Sya sedih mcm ni"
Puan Fateha menyeka air mata SyasyaSungguh,semakin lama Chad pergi semakin x tertanggung rindu sya terhadap Irshad.she can't forgot the memories with him.
#FLASHBACK
"Dah dah lah Sya.Kau kena kuat klu x kuat pun kau still kene kuat k"?
"Aku x sangka yg dia boleh buat mcm ni dkt aq.Dia sahabat aq Chad."
"Aku dah tahu lama dh.just aq diamkn aq x nk kau salah fhm."Syasya jegil mata terus tampar lengan Irshad kuat
"Woi,sakit la."
"Ha,padan muke ko.Kau rhsiakn sgt kn hambek kau aq bagi sekali!"
Syasya ketawa tgk muka Irshad dah masam macm jeruk.Terlupa kejap problem dya.Tapi ketawa tu x lama sblum dia kmbali mnangis dkt Irshad.
"Kenapa Tasha sanggup buat fitnah kat aq?Why?dya bestfriend aq.
"Kau jgn ingat yg manusia x boleh berubah Syasya.Aq pun boleh berubah satu hari nanti"
Syasya pandang Irshad pelik.
"Kau kena kuat Sha.Nnti Klu aq dh x de kau boleh jaga diri kau.Pedulikn apa org ckp"
"Ishhh,kau ni pehal ckp pasai mati2 ni"?"Nothing saje je."
"X payah la pegi.aq x sanggup dh nk kehilangan org yg aq sayang"
Chad senyum nk mengusik la tuu
"Kau syg aq ke Sya?"
Syasya pandang Chad yg tengah angkat2 kening tu lantas dicubit kuat
"Perasan kau..mmg x la dohh"
Irshad ketawa..#END FLASHBACK
Sampai sekarang tawa Irshad masih tergiang2 di telinganya.Mmg btul dia syg kn Chad tapi x pernah dia mengaku.Sampai parents diorang fah nk satukn diorang.Both of them agree.
So diorang tunang sampailah 2 minggu lepas tu Irsyad pergi tinggalkan Syasya.selamanya..Teguran mama mengejutkan Syasya
"Sayang,pergi masuk tidur ok?It was late.Esok Sya nk daftar ke sekolah baru kn?"
Syasya angguk.Dia bergegas ke bilik dia yang terletak di tingkat 4.BTW author lupa nk bagi tahu rumah Syasya 4 tingkat and ade lif tau you all
💌💌💌💌💌
Bunyi alarm phone mengejutkn syasya.Mana x terjaga klu pasang vol high nk mampuss..
"Dah pukul 6.30 pagi"
Syasya bangun then bersiap2 nk gi sekolah.First day x nak la lewat.lol
Lps siap semua sya turun bwh nk breakfast"Morning mama."
Syasya bagi kiss kat Puan Fateha yang sedang bancuh air..
"Morning.Awalnya Sya siap.X nk pergi n papa ke?"
"X pe la ma sya drive sendiri je.Lagipun papa kata sek tu boleh drive kereta masuk."
"Ok..Now mkn syg.nnti lambat"
"Eh,jap papa mna?"
"Papa lambat siket hari ni papa x masuk office papa pergi tgk site dekat Kota Bharu"
Syasya hanya angguk.Lepas selesai sarapan smua Syasya amik kunci kereta Pagani Huayndra..Cewwahhh.Baru F5 dh drive car 5 juta..
Sebelum dia pergi sempat dia ke bilik abang2 nya..Dia terjah masuk mcm tu je..Masuk dlm bilik dia tengok Syahmie and Syahril sdg lena terbongkang..Main game smpai mlm la tuu..Suddenly ade idea jahat.sempat Syasya gelak dalm hati
HahahahahahahaDia bukak pembesar suara yg lagu punya tu(author x tahu nk panggil ape) dia bukak vol 100..ade 4 bnda tu..dia letak dkt tepi telinga syahmie satu Syahril satu.lps buka suis dia terus lari kluar..
Bunyi lagu The Spectre bergema satu rumah 4 tingkat tu..Ape lagi terkejut bewak la abg2 dia tu..
Haha
"Ma,Sya gi dulu"
Lantas pipi ibu tersyg dikucup.Mama hanya geleng kepala
"Drive safe "
Bai mama Syasya bagi flying kiss terus drive g sek lambat dh ni..💌💌💌💌💌
Nk drive gi sek pn dri rumah Sya dah 15 minit.Tu la syok ko kacau abg2 kau tidur tadi kn dh lewat hamek kauu!!!!
Sampai sekolah pn tepat2 7.30.Time tu ade la beberapa org berkot sdg melilau cari late student..Takde pilihan Syasya drive je kereta masuk parking yg disediakn khas for student..Semua plajar jgn kata pelajar cikgu2 pn ternganga tgk kereta semewah tu msuk parking..Jeda jap perhimpunan tuu..
Syasya rase plik smua tgk dia cm tu.Mna x nya dh lewat dh 7.38!heck!..
Syasya dh berdoa dlm hati bagi lepas la..Mak aiii dah la new student lambat first day dohhh.klu korang ape feel??Tengah syiok mengelamun ade org tegurr.Mamat ni tunduk je pandang buku catatan nama org lewat.
"Ai mamat ni x nk tengok muka aku ke jage pndgn hahaha"
"Ape nama kau?"
"Hah!?"Dia ni nk tackle aku ke tetiba je tanya nama aku pasal..
"Kau pekak ke?Aku tanya nama kau yang kau hah hah tu pesal??"SYASYA POV'S
Ewah2 mamat ni aku lempang kang..X reti cakp elok2 ke siakk?!
Dah la ckp x tengok muka aku then cakap aku pekak pulak.Sesedap ayamas je kau kata aku.kurang ajo jgk la mamat niii..Nasib kau baik sbb aq new student klu x mmg kau dah rasa dh kaki aku masak kicap niiie..
Lps tu aku balas kat dia.
"Aku mintak maaf la,nk tanya parents kau x ajar ke adab brckp dgn org?Aku rase penampilan kau mcm ank manusia tapi cara kau berckp mcm ank kera!!And one more klu nk brckp pandg muke org tu ni tak pandang buku aq tau la kau ni mat smart pun tapi x payah over!!"Ha x pasal mamat ni kna dgn aku..Sekali aq bagi mmg deep mkn dlm..Terus mamat tu angkat muka
"Ha reti pun angkat aku ingatkn parut apa yang melekat dkt muka kau sampai tak boleh nak angkat!!"
Mamat tu tilik muka aku mcm nak telanEND POV'S
SHAH POV'S
Perempuan ni berani betul dia kata kat aku depan2.Dia x tahu ke aku sape...
Aku x tahan btul dgn pompuan ni aku angkat muka!Wait!Korang boleh agak tak ape yg dia kata
Dia kate muka aq berparutt.Aku pun tenung muke dia..haa tahu pulak takuttt.But aku tak pernah nampak dia pun kat sekolah ni before this..
New student kowttEND POV'S
"Kau new student ke?"Shah tanya sebab dia rase x pernah nmpak muka perempuan tu
"Eh x lah aku dah lama dah sekolah dekat sini since 17 years ago"
"Kau tak payah berloyar buruk..New student ke old student ke late is late!
Bagi nama kau aku nak tulis"
"Eh,aku nak pergi pejabat..Xde masa nk layan org mcm kau belahh laa!!"
"No!"Shah x nk mengalah jugak..
X de pilihan Syasya hentak kaki Shah
"Woi,sakitlh!!"
"Aku dh warn kau tapi kau x nk mengalah so deserve it"
Syasya melangkah pergi sambil senyum menang
"Kau jgn ingat aq akn lpskn kau..Selamat kau new student klu x...
Xpe ade lori ada bas ada hari aku balas.."
Gumam Shah dlm hati💌💌💌💌💌
Masuk je kat dalam bilik pengetua Syasya menghempas tubuh kasar atas sofa yg disediakn.Terus wanita dlm lingkungan separuh abad tu senyum tgk Syasya yg x habis2 membebel mcm mak nenek!
"Knapa ni Sya?umi tengok mcm ade benda x puas hati je"
"X de ape2 lah umi.Cuma terjumpa dgn tarzan je pagi tadi."
Bila teringat balik muka mamat tu rasa mcm nk sepak sepak je..
"So now you are ready to get in new class?"
"Hmm.Class mna Syasya akn masuk"
"5 Titanus.Nnti umi suruh kerani pejabat Kak Aqilah bawa Sya ye"
"Nop.I can go alone."
"Sure?"
"Yes..very2 sure..so sya kluar dulu la umi"
Umi angguk kepala syasya salam umi.
Sebelum Syasya kluar umi ada bagitahu something..
"BTW tarzan yg Sya kata tadi nama dia Shah"
"How do you know who tarzan is?"
"I saw everything"
Umi senyum kecil
Urghhhh.Syasya terus melangkah ke kelas 5 Titanius.
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tinggalkan✔
Romance"Irsyad dah pergi. Sya teruskan hidup macam biasa ek?" Syasya angguk.. ............. "Syasya dah takde apa apa along!" Syasya peluk syahril "Ada orang yang sanggup terima syasya! Angah janji dia akan jaga syasya baik baik! Dia sanggup!" Perkahwinan...