Waktu rehat menunujukkan betapa sesaknya kantin sekolah. Macam Bazaar Ramadan. Mana tak nya tingkatan 4,5 dan 6 rehat sekali. Memandangkan si Hafiz Tingkatan 6, dia rehat dengan meah tu lah!
"We, belanja aku!"syasya sengih sengih bahagia. Hafiz pula macam.... nak kena sepak ke?
"Banyak segak kau! Nak belanja apa? Belanja penampar? Dah la menyibuk lekat dengan aku!" Hafiz buat muka menyampah.
"Eeiii, kau ni kan mulut macam nenek kebayan. Selamat kau hensem. Kalau tak kau ingat aku nak melekat dengan kau? Jangan harap!"
Tengah tengah jalan, dia tersepak kaki seseorang. Ni memang tak lawak. Habis Mi kuah yang dia bawa terbang atas kepala sapa tah?"Batu apa besar sangat ni? Macam bengong la batu ni!" Syasya merepek dekat batu yang diam berkutik. Tak kisahnya ni memang batu!
"Kau ok tak we?" Hafiz mendekati syasya.
"Ops, sorry sorry. I tak sengaja terletak kaki dekat situ!". Cepat cepat perempuan tu angkat syasya.
"BTW nama I Qaseh". Dia senyum sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman. Syasya senyum balik.
"Syasya". Huluran tangan itu bersambut. Kawan kawan qaseh yang lain senyum dekat syasya. Ada lagi dua orang kawan dia."Ehemm!!". Tak sempat nak taaruf dekat tengah tengah kantin, seorang silap! Bukan seorang tiga orang. Yang dua orang lagi tu nampak oke sihat walafiat yang sorang lagi nampak macam baru lepas mandi kari.
Syasya mencuit Hafiz dekat sebelah.
"Tolong aku!!" Hafiz buat dek. Qasih amik langkah ke depan.
"Sorry ya Bad Boysz. I tak sengaja tadi terletak kaki kat situ". Qaseh tunduk menghadap mamat berempat tu.
Muka masing masing memang macam bangang je.
Si Hairil Danial tu dah usyar panas je kat syasya ni.
"Firash, sorry eh?"
Qaseh buat muka simpati camtu. Qaseh ni hot tau kat sekolah ni and semua tahu si Qaseh ni official dengan salah satu member Bad Boysz iaitu Firash. So, kalau Qaseh say sorry kat Firash, korang rasa nak jadi mengamuk tak?"It's okay. Not your fault".
Hairil ni je cam tak puas hati. Apahal lah minah ni yang mencari pasal. Hafiz pulak entah nak kata apa. Dah la si Hairil ni sekelas dengan dia. Hairil ni duk kelas depan tahu? Budak add math! Jangan buat lawak cuma pemalas je!"Err, syasya jomlah I bawak u pegi bilik sakit sekolah. Mesti sakit kan jatuh tadi. I rasa kaki u terseliuh tu".
Qaseh backup memandangkan bahaya menanti.
Hafiz angguk tanda suruh Qaseh bawak syasya.
Hairil ditarik oleh Amir."Nanti balik aku balik lewat sikit! Kau balik dulu. Aku ada tusyen add math hari ni!"
Syasya angguk. Qaseh tarik syasya masuk dalam bilik sakit. Stokin syasya ditarik turun. Biru buku lalinya.
Sakit ooiii.."I ada dengar pasal u syasya. Hot lah jugak citer pasal you lepas u gaduh dengan Hairil".
Syasya tersengih. Cara qaseh bercakap dengan dia macam nak minta penyepak je. I, you memang geli ah bro!Yang dua lagi turut membantu..
"I Riana. Can call me Ri. And then this is Eli. Can call her El".
Pengenalan ringkas tu membuat syasya terangguk.
'Along! Sya dah ada kawan!'
"I Syasya Firzana call me Sya"."You kena hati hati. I rasa nama u dah masuk dalam list diorang tu. Kalau ada apa apa nak tanya u boleh join kitorang!" Syasya berkerut
"Siapa?" "Bad boysz lah. U tak tahu ke? Hairil tu memang hantu kat sekolah ni! Jangan la cari pasal kalau tak nak kena buli".
"Bad Boysz?"
"Haah. Why? Terkejut ke?"
"Tak lah. I rasa nama tu macam bebudak je. Harap muka je segak tapi perangai macam ....."
"Syaitooonnn".
Syasya tergelak. Tahu pulak dorang bertiga ni...
"Amboi Qi, karang Firasy tu merajuk kang hah? Jenuh memujuk".
Qaseh gelak kecil.
"Takdenya. Dia tak kan merajuk lah!"
"Korang semua memang ada something special eh dengan dorang tu?" El senyum Riana angguk.
"Yesz. Qi dengan Firasy. Riana dengan Adam and El dengan Izzat".
"Habis tu Hairil?"
"Dia ada tapi bukan dengan geng kitorang. Dia official dengan Nely. Sama form dengan kita. Ketua The Diva's".
Syasya angguk faham. Nampaknya isu couple kat sekolah ni bukan masalah.
"You single ke?"
Syasya angguk. Malas nak bukak citer pasal laki tak guna tu..Citer pasal syah! What happened to him?
💌💌💌💌💌
"Korang memang tak tahu ke?"
Semua geleng kepala. Mana lah nak tahu.
"Syasya memang tak citer apa apa. Dengan kitorang pun dia berahsia tahu tak?" Ariya pandang mamat depannya ni kecik besar je. Dah la macam.....Bila aisyal duduk berdua dengan adrian..
"Aku geram la dengan syah tu! Memang semua lelaki sama je ke? Jumpa yang segak sikit. Habis tinggal!" Aisyal berleter leter dekat adrian.
Adrian diam.
"Kenapa diam? Takde jawapan!"
Aisyal merengus. Nak period ke apa jadi macam ni..
"Aku rasa semua ni bukan salah syah sorang je. Syasya pun salah pe. Kenapa dia keluar dengan amir tu? Layan lelaki lain?". Aisyal pandang adrian gaya nak telan.
"Syasya terpaksa ok? Tak macam syah rela je suap suap lagi. Apa punya mangkuk la syah tu! Aku tak harap la diorang baik balik. Biarlah syasya tu jumpa yang lagi baik. Biar syah meraung!"
Aisyal tunjuk dah sifat tersembunyi.
"Aku rasa syah tak salah...."
"Dahlah! Kau mesti la nak menangkan kawan kau. Kami semua juga salah!"
Aisyal angkat beg. Ruin mood.
"Nak pegi mana?"
"Balik". Sepatah dijawab.
"Aku hantar". "Tak yah! Pergila pujuk syah tu!".
Adrian garu kepala.. ni aku tak suka ni bila diorang gaduh. Hubungan aku pun terjejas. Adoyaii cepatlah settle masalah kau ni syah!!!
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tinggalkan✔
Storie d'amore"Irsyad dah pergi. Sya teruskan hidup macam biasa ek?" Syasya angguk.. ............. "Syasya dah takde apa apa along!" Syasya peluk syahril "Ada orang yang sanggup terima syasya! Angah janji dia akan jaga syasya baik baik! Dia sanggup!" Perkahwinan...