Lepas solat maghrib Syasya pergi ke meja belajar nak sambung study and siap kan homework. Lagi 5 bulan dah nak SPM. Tengah tengah buat homework, Syah kacau.
"Sya!"
"Hmmmm"
"Pandang la sini!"
"Busy!"
"Ish, jap je. Tak baik tau lawan cakap husband".
Syah dah mula guna kuasa veto dia.
Syasya pula tengah merentap geram dalam hati.
"Kau nak apa?"
"I just want to say something"Alah mamat ni cakap jelah. Nak cakap pn nak bagi tahu aku. Lainlah kalau cakap i love you ke, i miss you ke.
"Cakap lah cepat. Aku banyak homework ni!"
"Eleh, cikgu yang ajar kau ajar aku jugak lah! Homework kita ada dua subjek je tau. Senang lagi!"
"Kau tak pe lah pandai. Aku nak study sekali!"
Habis masa aku betullah layan si syah ni!"Kau stop buat keeja sekolah kau! Benda yang aku nak bagitahu kau ni serius. Fokus!"
Pensel yang ada ditangan syasya diambil oleh syah.
"Ok. Cepat!"
"Aku nak bagitahu kau yang aku..."
"Aku?"
"Aku..."
"Cepatlah! Dari tadi aku aku! Aku sambung study dulu. Esok kalau kau ingat cakap lain!"
"I love you syasya!"Ungkapan itu membuatkan tangan syasya terhenti.
"SYASYA POV'S
" I love you syasya!"
Betul ke apa yang aku dengar. Memang betulkan apa yang dia cakap?
Entah kenapa aku sukar untuk percaya. Mamat playboy ni jatuh cinta? Tapi dia dah admit.
Jujur aku cakap start dari kami kahwin, aku agak seronok dengan dia sebab perangai gila gila dia, comel, caring.Dia suruh aku pandang dia. Aku malu sebenarnya!
Perluke aku bagitahu yang aku dah lama sukakan dia.Aku toleh pandang dia perlahan lahan. Dia pegang pipi aku.
Aku tak mimpi kan?Suddenly...
"Hahaha lawak lah muka kau terkejut macam tu!"END POV'S
"Ape?"
Syasya bagaikan baru tersedar dari lamunannya.
"Aku cakap muka kau lawak! Aku main main je! Yang kau ambik serius apahal?"Baru syasya sedar yang syah cuma main main. Entah kenapa, hatinya rasa sakit yang teramat.
"Kau ada banyak ayat lagi yang kau boleh mainkan aku! Kenapa hah?
Jangan buat aku jadi bodoh boleh?"Syah yang sedang ketawa terkebil kebil memandang syasya.
"Sya, aku melawak je"
"Yes, bagi kau! Kau tu playboy selalu ucap ayat macam tu dekat perempuan so kau dah biasa! Tapi aku perempuan aku pandang kata kata kau serius!"Syasya kemas buku bukunya lalu keluar dari bilik mereka.
"Jangan buat aku jadi bodoh syah!"
Itu ayat terakhir syasya sebelum melangkah keluar dari bilik syah.
Syah meraup muka.
Tak sangka nak jadi macam ni.Syasya masuk ke bilik lain .
Air matanya ditahan."Aku cuba sukakan kau syah tapi kau main mainkan aku. Aku benci kau!"
Mood untuk study dah tercampak jauh ke mana ntah.
Badannya dihempas ke atas katil.Mungkin emosinya tak stabil sebab period. Tapi si syah tu pun tak patut main main pasal hati perasaan.
💌💌💌💌💌
Izrin duduk di depan laptopnya sambil memerhati sekeping gambar yang dijadikan wallpaper.
"Ibu, rin akan balas dendam dekat ayah! Sanggup dia tinggalkan ibu!
Sekarang ibu dah takde. Rin dah takde sapa sapa bu!"Telefonnya berbunyi.
"Hai jimmy"
............"Aku nak kau sediakan semua tu esok sebab lusa diorang dah nak bertolak"
............
"Aku akan pastikan si tua tu menyesal atas apa yang dia dah buat!"
..............
"Lepas je dapat berita yang diorang dah mati, aku akan bayar kau 80k!
Jangan risau!"Telefonnya ditutup.
"Kau akan mati arieq!"
Izrin teringat bagaimana dato arieq menceraikan ibunya semata mata terkejar kejar kan perempuan lain.Izrin dah lama tahu yang syasya tu adik tiri dia. Lepas tamat SPM, dia mencari semula papanya demi dendam. Dengan duit yang dikikis dari dato dato yang tergilakannya, dia mampu membayar orang orang suruhan.
Dan lusa, dendamnya akan tertunai!Telefon berbunyi lagi.
Tan Sri Faizal!
"Ni seorang lagi si tua yang bodoh!"Izrin mengangkat panggilan.
"Helo sayang"
"Helo bie. U rindu I eh?"
"Of course la. Petang ni jom shopping nak?"
"Nak! Tapi malam ni i nak u hantar i balik!"
"Ala, tidur rumah i lah!"
"Tak nak la baby, nanti isteri u mengamuk lagi mampus i!"
"Yelah sayang, asal dapat jumpa u i happy!"
"Okay, i kena letak dulu tau. I nak pergi mandi!"
"Alah, i nak usya"
"Gatallah you ni. I pergi dulu".Izrin buat muka menyampah.
Dasar lidah lembut dari gusi.
Pijak semut tak mati.
Hipokrit betul pompuan ni an?💌💌💌💌💌
" Tuan Amir! Mari turun makan. Puan Saleha sudah panggil tuan amir!"
Bibik di luar mengetuk pintu biliknya .
"Ye, kejap bibik. Nanti Amir turun."
Gambar itu ditatap lama sebelum tersenyum sendiri. Gambar itu diprint sebelum dibingkaikan.
Gambar perempuan itu terus ditatap.
Entah kenapa, hatinya tenang melihat senyuman itu meskipun hanya di dalam gambar.
Di tepi katilnya juga ada 4 frame yang mengandungi gambar perempuan itu.Aku akan buat kau jadi milik aku!
"Dulu, aku tak boleh memiliki kau sebab kau tunang irsyad. Tapi sekarang irsyad dah takde dan kau bukan milik siapa siapa. Aku cintakan kau dan aku akan jadikan kau hak milik aku!"
Itu ikrar amir!
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tinggalkan✔
Romance"Irsyad dah pergi. Sya teruskan hidup macam biasa ek?" Syasya angguk.. ............. "Syasya dah takde apa apa along!" Syasya peluk syahril "Ada orang yang sanggup terima syasya! Angah janji dia akan jaga syasya baik baik! Dia sanggup!" Perkahwinan...