Lepas lunch, syasya terus balik ke rumah bila syah tetap tak datang.
Call x angkat mesej pun tak reply.Sampai je kat rumah kereta syah takde. Lagila syasya hairan.
'Mana pulak ni? Tak kan tak balik jugak kot semalam?'
Syasya bukak pintu rumah.'Entah entah kena culik!'
Apa yang kau merepek syasya oii..Tak sempat nak langkah masuk, telefon dia berbunyi.
Ingatkan syah laju je diangkat."Syasya saya nak jumpa awak boleh?"
Pemanggil tanpa salam itu memang nak kena sumpah. Terus soalan terjah."Ni sapa ek?"
Syasya bertenang dulu.
Lek syasyaaa
"Amir. Saya nak jumpa awak sebab ada benda penting yang saya nak tunjuk dekat awak. Boleh kita jumpa?"Syasya sebenarnya agak rimas la ngan mamat ni. Macam gila perhatian je.
"Ha. Ok ii. Bagi location nanti saya datang".
"Ok. Tq sebab sudi nak jumpa saya"."Welcome".
Syasya terus menamatkan panggilan.Pintu rumah dikunci balik nombor syah didail nak minta izin lah katakan.
'Sorry, the number you have dial........"
Ish, masuk voicemail lagi. Lantak kau lah! Malas aku nak melayan kau!
Enjin kereta dihidupkan dan syasya terus drive ke location yang di send oleh amir.
Busaba Heavenly Thai!💌💌💌💌💌
"Syah kenapa dengan u ni? Muram je?"
Syah yang tengah duduk makan tengok qistina. Tak rasa macam dulu bila tengok pompuan ni."U dengar tak apa yang i tanya u ni?"
Syah macam tersedar dari angan angan mat jenin."Ape? I tak dengar la tadi".
Muka qistina mencuka."I cakap dengan u tau dari tadi. I tanya kenapa dengan u muram je?"
Syah garu kepala. Padan muka kau melayan sangat pompuan ni!
"Takde apa apa lah. U dah habis makan belum? Kalau dah I nak balik ni".
Syah ambil pendekatan mudah. Dia nak balik sebab nak jumpa syasya."Boleh tapi bagi I suap U dulu. Nganga cepat".
Syah teragak agak.
"Cepatlah baby! Nganga!"Syah menurut........
10 minit sebelum.....
Syasya masuk ke dalam restoran Busaba Heavenly Thai. Restoran yang berkonsepkan Ala ala thai ni memang cantik.
Pas nampak amir dia duduk.
Senyuman berbasa basi diberikan. Tak kan nak buat muka pulak an?"Awak nak tunjuk apa dekat saya?"
Senyuman Amir mati.
"Order air dulu la. Sambil sambil tu boleh la saya tunjuk".
"Sorry, tapi saya kena cepat sebab syah..."Syasya tersedar dia terlepas cakap.
"Ehemm.. saya dah tahu syah husband awak dan saya ajak jumpa hari ni pun sebab dia lah!"Mata syasya membeliak.
Macam mana mamat ni boleh tahu?"Awak tahu syah kat mana? Dia tak balik".
Amir smirk kecil sebelum dia bagi handphonenya kat syasya.
Beberapa gambar terpampang dekat situ.
"Apa ni amir?"
Suara syasya bergetar.
"Syah!"
"Tak mungkin. Mana awak dapat gambar gambar ni?"Syasya menekup mulut.
Gambar syah n qistina yang sedang berjalan pegang pegang tangan."Saya dah lama tahu syasya! Dan saya tak sanggup nak tengok awak kena tipu dengan syah tu! Awak tak kenal dia syasya".
Telefon amir ditolak."Sorry amir. Saya takleh percaya awak. Saya yakin syah tak kan buat macam ni".
Amir mengangkat bahu."Ok kalau awak tak percaya tu terpulang. Saya minta maaf. Kalau macam tu jomlah saya hantar awak sampai ke kereta".
Syasya mengangguk lalu terus bangun.
Sampai je dekat depan restoran yang lain syasya terperasan sesuatu di meja paling luar restoran tu."Bukan ke tu syah?".
Amir senyum sinis.
Well done qistina!Syasya seolah olah tak percaya dan pandang amir. Amir tengok syasya.
"Awak masih taknak percaya ke syasya?"
Kelihatan qistina sedang menyuap syah.
Pedihnya hati aku Ya allah!Syasya terus berjalan tanpa mempedulikan amir. Amir menangkap lengan syasya menyebabkan syasya berhenti mengejut dan terpeluk amir.
Tanpa mereka sedari ada yang memerhati dengan penuh benci!
💌💌💌💌💌
Bilik tidur mereka syah tolak perlahan. Takde bayang bayang syasya.
Pelik! Kereta ada orang takde."Kau cari apa?"
Suara syasya yang serius tu mengejutkan syah. Lega bila tengok syasya tapi ego semalam tu ada!"Aku cari kau! Ingatkan tak nak balik dah!"
Syasya tertawa kecil.
"Kau balik ke rumah? Ke kau pergi mana mana ke?"
Syah mula berasap mendengar ayat sindiran syasya."Kau ni tak malu ke jumpa lelaki lain suap sana suap sini! Tak de rasa malu ke permpuan?"
"Aku malas nak bertekak dengan kau lah! Sebelum kau kata aku, tolong pandang diri sendiri dulu boleh tak?"
Syasya terus berlalu.
Kerja tahu salah orang je. Salah sendiri?
Samalah korang dua dua!Syah meraup muka. Tahu dah syasya tu hati beku! Syah ketuk pintu bilik syasya. Pintu dikuak kasar.
"Kau lepas jumpa jantan lain, memang nak jadi biadap dengan aku ke hah?"
Suara syah naik seoktaf.
"Kau pehal? Kau yang tak balik rumah mummy, takde waktu lunch kau pergi jumpa sapa semalam? Kekasih hati kau?"Syah mula nak naik berang la ni.
"Kau jangan kurang ajar eh? Aku boleh ceraikan kau bila aku nak! Kau jangan sampai..."
Riak wajah syasya berubah. Terus dia masuk dalam bilik.
Pintu dihempas kuat.Syah menguak rambutnya.
'Apa yang aku kata tadi?'Syah kesal.
'Sampai hati kau cakap macam tu? Kau yang keluar dengan dia? Aku cuba tak percaya tapi... kau khianati kepercayaan aku!'
Syasya terlena dengan harapan esok akan lebih baik.
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tinggalkan✔
Romance"Irsyad dah pergi. Sya teruskan hidup macam biasa ek?" Syasya angguk.. ............. "Syasya dah takde apa apa along!" Syasya peluk syahril "Ada orang yang sanggup terima syasya! Angah janji dia akan jaga syasya baik baik! Dia sanggup!" Perkahwinan...