Syasya melangkah masuk ke kelas..Dia dapat dengar dengan jelas kelas 5 Titanius riuh rendah..Syasya tarik nafas dalam2 terus melangkah masuk ke kelas..
Bila dia masuk je semua pandang dia pelik
"Weh,ade budak baru lahh"Satu suara membuat pengumuman..Semua pandang dia..Tak sempat Syasya nak kata apa2 terdengar bunyi pintu diketuk..Cikgu dah sampai!
"Assalamualaikum class"
"Waalaikumussalam cikgu"satu kelas jawab lepas baca doa cikgu panggil Syasya.
"Okay,hari ni Cikgu Rafidah x dapat masuk mengajar jadi saya relief masa dia.So saya dengar ada budak baru yang masuk hari ni boleh kenalkan diri??"
"Errr,boleh cikgu"
Syasya tarik nafas dalam2 sebelum memulakan intro tntg dirinya.
"Nama saya Tengku Syasya Firzana binti Dato' Arieq Farhan.Sebelum ni saya bersekolah di Gulishan Highschool.Saya berpindah ke Reatrolite Highschool atas urusan keluarga"
"So class ada apa2 soalan yang kamu nak tanya dekat Syasya?"
"Kau single or taken?"Satu suara sumbang bertanya..Habis satu kelas gelak..
"Ha,jawab Syasya jangan tak jawab"
Usik cikgu tersebut...SYASYA POV'S
"Kau single or taken?"
Bila dia terdengar soalan tu dia teringatkn Irsyad.Ditahan air matanya dari tumpah kat situ..Irsyad dah x de kat dunia ni.Irsyad dah pergi.Irsyad adalah pelindung Syasya.Irsyad adalah kawan baik Syasya.Irsyad yang memahami Syasya.Pendek kata,Irsyad segala segalanya..Kehilangan Irsyad memberi kesan yg besar..
Tanpa dapat ditahan air matanya tumpah di situ..Irsyad,aku rindu kau sangat sangat...
END POV'S
"Syasya,kenapa menangis ni?"
"Tak de apa cikgu.I was remembered someone.dia dah pergi dari hidup saya selama lamanya"
Semua terkedu termasuk seseorang yang sudah mengenali Syasya sebelum ni..💌💌💌💌💌
"Sya,sorry kalau aku tanya."Syasya pandang Ulya pelik
"Kau nak tanya apa?"
Ulya tarik nafas dalam dalam sebelum buka mulut
"Chad dah pergi lama ke?"
Terhenti suapan Syasya bila dengar soalan Ulya tu.Memang Syasya x boleh nak lupakan Chad lagi..
"Tak de la lama sangat.Baru 2 bulan."
"How?"Syasya diam
"Sorry Sya aku tak bermaksud nak tanya semua tu aku....."
"Kitorang dah bertunang awal bulan 11 tahun lepas"Syasya start cerita..#FLASHBACK
"Kau skrang dah jadi tunang aku.Nak pergi mana mana mintak izin aku!"
Irsyad bagi arahan..
"Amboi kau baru tunang belum kahwin lagi kau bagi arahan macam aku ni isteri kau pehal!?"
"Nak kena practise siap siap la Sya"
Irsyad senyum gatal..
"Ooo gatal kau Chad nah amik nii"
Syasya cubit lengan Irsyad.Lepas tu dia bangun lari..Dah buat jenayah x kan nak duduk dekat tempat yang sama kann..Pandai takk??"Syasya.Tunggu kau aku kejar kau sampai dapat"
"Buweekk..kejar la kau tu dah tua larat ke nak kejar aku??haha"
Semuanya okay sampai la bulan 12 Irsyad kurang bercakap dengan Syasya.
Kalau diikutkan mereka akan diijabkabulkan pada penghujung bulan 12(F4)
Tapi 2 weeks before Irsyad sakit.Doc pun tak tahu sebab apa,sakit apa..
Sampailah satu hari Irsyad dah okay so diorang pergi bincang hal kahwin.Pergi amblil baju sampailalhh..."Irsyad,kita singgah Petron kejap.Aku nak ambil duit kat ATM"
"Okay.kau tolong belikan aku halls tau."
Syasya angguk
Waktu Irsyad nak U-turn suddenly ada treler yang rempuh kereta mereka.Kereta mereka terpelanting ke arah jln yang bertentangan sebelum jatuh masuk dalam gaung.
Disebbkn accident tu Syasya sendiri koma 5 hari..Lepas Syasya sedar...
"Mama irsyad macam mana?"
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Tinggalkan✔
Romantizm"Irsyad dah pergi. Sya teruskan hidup macam biasa ek?" Syasya angguk.. ............. "Syasya dah takde apa apa along!" Syasya peluk syahril "Ada orang yang sanggup terima syasya! Angah janji dia akan jaga syasya baik baik! Dia sanggup!" Perkahwinan...