İlk bölüme geçtiysen şuraya kalp koy ♡
Adımını attığına göre pişman olmamanı diliyoruz lahana turşuları olarak.
Güler misiniz bilmem ama ben yazarken eğleniyorum. En azından karakterlerimi seviyorum ve içimden bir parça katıyorum.
O zaman KEYİFLİ OKUMALAR ♡♡
MEDYA: Yasemin Balcı
BÖLÜM 1; "LAHANA TURŞUSU"
YASEMİN BALCI:
Evde kalmak mı, sınıfta kalmak mı, deseler. Kesinlikle sınıfta kalmak derdim. En azından sınıfta kaldıktan sonra seneye geçme şansın vardı. Fakat burdaki ninelere göre yirmi beşinden sonra evde kaldıysan geçme şansın yoktu. Hep aynı muhabbet:
•Ne zaman evleneceksin?
•Ben senin yaşındayken üç çocuk büyütüyorduk.
•Turşunu mu kuracaklar?
•Güzel de kızsın. Nasıl evde kaldın sen?
•Var mı birileri?Gördüğünüz üzere bu ve bunun gibi muhabbetler her genç kızın başına gelmiştir. Hele ki annenizin günü varsa. İşte o zaman tam bir baş belası. Bir de işe gitmeyip dinlenmek için izin aldıysanız o zaman işiniz yaş.
Münevver Teyze'ye çayını ikram ederken bana dik dik bakması umrumda değildi. Alışmıştım çünkü. Birazdan ağzındaki baklayı çıkarırdı.
"Bana bak kız! Ne zaman evleneyon sen? Var mı birileri? Yakışıklı mı? Evi, arabası var mı? Aman bunlardan önemlisi iyi olması. Ee, nasıl gidiyor ilişkiniz?"
Bakın, ben size demedim mi? Çıkardı ağzındaki baklayı bana laf soktu. Saniyeler içinde beni birileriyle sevgili bile yapmıştı. Yüzüme sahte bir gülümseme takındım ve ona döndüm.
"Yok, Münevver Teyzeciğim. Bekarım ben. Eğer inanmazsan nüfus cüzdanımı getireyim ve medeni halime bak."
"Kızım sen kaç yaşına geldin? Ben bu mahalleye taşındım taşınalı varsın sen. Daha evlenmeyecen mi?" Al, başka bir soru daha. Bu da Hüsniye Teyze'den. Şeytan diyor; 'Size ne? Ben istediğim zaman evlenirim. Elimi sallasam birisi gelir.' Ama işte şeytana uymak doğru olmaz.
"Yirmi altı yaşındayım Hüsniye Teyzeciğim. Sen mahalleye ne zaman taşındın?"
"Kırk yıl oldu herhalde," dedi çayından bir yudum alıp. "Kırk yıl mı? Sen bu mahalleye taşındığında ben yoktum Hüsniye Teyze. O yüzden doğru hesapla lütfen."
Bana kınayan bir bakış atması umrumda bile değildi. Tam ayaklanıp odama gidecektim ki bu sefer başka bir teyzeden soru geldi. Ne meraklı insan bunlar? Size ne özel hayatımdan? Ayrıca daha abim de evlenemedi? Neden onun turşusunu kurmuyorlar da benimkini kuruyorlar?
"Annen sana kısmet bulamadı mı kız?" diyip benle dalga geçen teyzeye döndüm. Yanılmıyorsam Naciye Teyze'ydi bu. Benden önce cevap veren annem olmuştu. "Ay, yok. Kısmeti kapalı bunun. Kimi bulsam kızımı almadı."
"Anne," dedim ikaz ederek. Ama dinledi mi, hayır. Sadece omuz silkti. "Ben aşkımı bekliyorum," dedim bağırarak. Hepsi bana alayla bakarken sinirlerimin tepeme çıkmasına az kalmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gelinim Sensin 🖤 Final
ChickLit08.08.2019 21.12.2021 FİNAL (Dreame Uygulamasında) -Bu kitabın berdelle töreyle alakası yok. Komedi için yazılmıştır. İçinde üzüntüye yer yok. Ağa falan da yok içinde. Mizah #9 ♡ Siz hiç pazarda gezerken bir anda evlendirildiniz mi? Hemde saniyeler...