GS -2- Salatalık Turşusu mu Lahana Turşusu mu?

19.5K 834 130
                                    

Keyifli okumalar.

Medya: Yasemin Balcı

BÖLÜM 2; "SALATALIK TURŞUSU MU LAHANA TURŞUSU MU?"

YASEMİN BALCI:

Zar zor düzleştirdiğim saçlarımı son kez taradım ve sıcaktan bunaldığım için üfleye üfleye camın önüne geldim. Dışarının kendini soğutmaya mecali yoktu. Ben ne bekliyorsam? Temmuz ayında Mersin cayır cayır yanıyordu mübarek. İnşAllah buharlaşmam ya.

"Hazır mısın kuyruk?" Abime gözlerimi devirip çantamı aldım. Abim beni süzerken yüzü şekilden şekle girmişti. "Bu ne lan? Sen daha giyinmemişsin bile. Beş dakikan bile yok."

"Giyindim ya," dedim üzerimi gösterip. Kot bir şort ve salaş sarı bir tişört giymiştim. Tişörtü önden bağlamıştım. "Öyle mi? Bacaklar neden görünüyor o zaman? Bu pantolonun devamı nerede?"

"İçime sakladım abi. Bu da kısa pantolon işte. Hadi, kızı çok bekletmeyelim."

"Kısa pantolon mu? Yav kızım. Tepemin tasını attırma benim. Git, üzerine daha insancıl şeyler giy."

"Bir saniye ya," diyip onu süzdüm. Dizinde biten beyaz bir kapri ve beyaz bir tişört vardı. "Hani bunun geri kalanı?"

"Bunun modeli bu. Hem sen neden bana karışıyorsun? Seninki daha açık."

"Umrumda bile değil Yasin efendi. O şort değişilecek ve uzun bir şeyler giyilecek. İşte o kadar."

"Tamam ya. Neden kızıyorsun? Giyerim şimdi bir şeyler," diyip odadan çıkmakta olan abime gülerek baktım. Her defasında aynısı oluyordu. Sesimi kalınlaştırıp ayağımla yerde ritim tutarken abim söylediklerimi yapıyordu. Anlamış olacak ki geri döndü ve bana kızgınca baktı. "Yine aynısını yaptın Yasemin. Sana şunu yapma diyorum. Ayarlarımla oynama benim güzelim, yoksa bir gün çok pis ben senin ayarlarınla oynayacağım. Dengen şaşacak."

"Sen önce söylediklerimi anla. Sonra dengelerimi şaşırtırsın. Hadi gidelim. Kız çok beklemesin."

"Üstünü..."

"Abi. Gidelim," diyip onu susturdum. El mahkûm peşime takıldığında gülümsedim. Yine istediğimi almıştım. Yasemin Balcı isterse olur. Eh, zeki olunca tabii. Abimi de nasıl yöneteceğimi biliyorum. Bunlar bana hep artı puan sağlıyor.

Abim arabaya binince ben de son kez aynadan kendimi kontrol ettim. Dün annem bunu öğrenince abime inanmamış, yarın, yani bugün, buluşmaya benim de gelmemi sağlamıştı. Yoksa abim evden çıkamayacaktı. Aklıma gelen fikirle abime döndüm.

"Abi. Şimdi bu kız senin sevgilin, değil mi?" dedim emin olmak için. Şimdi kendisi sevgili olabilir ama kızın haberi yoksa işler değişirdi tabii. Abim geveleyerek konuştu. "Yaniii...Sayılır."

"Sayılır ne abi? Bunun ortası mı var ayol? Ya sevgilisindir ya değilsindir."

"Kız bilmiyor," dediğinde gülmemek için kendimi zorladım. "Nasıl? Ne? Anneme acıdım şu an. Gelini olacak sanmıştı."

"Ama kız da beni seviyor. Bundan eminim. Açılacağım en kısa zamanda."

"Abi," dedim ona dönerek. Şimdi eğer abimin sevgilisi olacaksa ben görümce oluyordum. Bu durumda o kızı test etmeliyim. Değil mi? Yine çok zekiyim. "Beni sakın kız kardeşin olarak tanıtma."

"Ne?" dedi şaşırarak. "Ne diye tanıtayım? Muhtarın kızı diye mi?"

"Filmlerde görmüştüm. Kız oğlanı sevmiyor ve yanındaki kız kurtarıcısı oluyordu. Bu durumda ezik konumuna düşmemiş olursun."

Gelinim Sensin 🖤 FinalHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin