part 5

117 3 0
                                    

[DALAM MASA YANG SAMA DEKAT BigHit]

Jungkook: "Jaljayo Hana.." *bukak folder gallery and tengok pic kelas and pic-pic yang ada pic Hana* "kiyooooo~ kalaulah aku dapat jadi namja chingu kau.... Bertuahnya~ tapi, kau macam tak berminat je nak couple.... Hyerin?? Kalaulah kau tau... aku mula-mula nak rapat dengan Hyerin sebab nak kenal dengan kau... tapi, alih-alih Hyerin yang mintak couple dengan akuu.. kalaulah kau tau... aku suka kau.. agak-agak kau terima aku tak, Hana? Hana~ Hana~"

RapMonster: woiii~ Kookie.. asal tak tidur lagi? Bukan ke kau yang selalu tidur awal??

Jhope: *nampak handphone Jungkook* Buat ape tu? Main Game ek? Nak jap.. nak main gak.. *try nak ambik handphone Jungkook*

Jungkook:*tutup handphone**sorok* Sibuklah Hyung ni... dahlah nak tidur ni... kacau je...

Jhope: *muncungkan mulut* Kedekut~

Jungkook: Buweekk~ *jelir*

Jhope: potong lidah karang baru tau.... *tidur atas katil Jungkook*

Jungkook: Hyung~ pergilah tidur dekat katil hyung~

Jhope: Taknaklah... nak tidur dengan saeng kesayangan aku nilah... Hyung tidur sini... *pejam mata* *peluk Jungkook*

Jungkook: *lepaskan pelukan Jhope* yelah~ yelah~ tapi tak payah lah peluk... *tidur*

-------SKIP-------- 2 MINGGU KEMUDIAN---------

Yoonshi: Hana~ yang ni kene buat macam mana?

Hana: Yang ni? Additional Math erk?

Yoonshi: Nae~

Hana: Oh... yang ni kene buat macam ni.... Bla..bla...bla...bla....

Yoonshi: Oh~ macam tu.... Gomawo Hana~

Hana: Nae~ Cheonma~ Erm... Shi~.. yang ni chemist ni... kalau kita nak buat macam ni nak kena buat macam mana ek?

Yoonshi: Yang ni? Oh~ senang je.... Bla... Bla...Bla...Bla...

Tiba-tiba....

Nikki: Hana~ Ahra~ Shi~ Fea~ Rin~ korang.. ko...korang... *mengah sebab penat berlari* korang ada dengar cerita baru tak?? Panas~ Panas~

Jaejin: Apa yang panas nya? Sejuk je... Kau ni.. Aircond berlungguk kat sekolah ni pun kau boleh kata panas~ Ngek lah kau ni....

Nikki: Sibuklah kau Jaejin~ kau pergilah usya awek kau tu.. sibuk je nak join kitorang gossip... kangkung betullah kau ni Jaejin~

Jaejin: Kau tu Sawi~

Yoonshi: *geleng kepala* udah-udah le tu... mende yang panas sangat tu?

Ahra: Ha'ah... cerita apa?

Nikki: Haa.. nak cakaplah ni... korang tau tak... grup bang... bank... bang... beng ape erk?

Ahra: Bank?

Rara: Beng?

Jaejin: Oh~ Beng? Bengong lah tu...

Nikki: *ketuk kepala Jaejin* sengallah kau ni... shuuh... shuuh.... Gi main jauh-jauh... weyh, Hana... oppa kau grup ape erk?

Hana: Oppa aku? Err~ Syub ke?

Nikki: *angguk*

Hana: Bangtan Boys~

Nikki: Haa~ Bangtan...

Ahra: Lahhh... Bangtan ke.... Lain kali cakapla... BTS... kau ni...

Yoonshi: Tapi, apasal dengan Bangtan Boys tu?

Nikki: Diorang sekolah sini....

Ahra: Lahhh~ memanglah.... Si Jimin, V dengan Kookie tu kan sekolah sini... kelas XOXO... satu kelas dengan aku dengan Hana.... Takkan kau tak tau kut diorang tu members Bangtan?

Fea: Ha'ah kau ni.... Takkan tak tau?

Nikki: Yeke? Tak tau pulak... heheheeh~ *sengih* eeeyyyy... tapi tak kesah lah diorang... aku nak cakap yang Jhope dengan Rapmon and Jin sekolah dekat sini.... Takkan korang tak tau kut? Err~ ke korang dah tau?

Ahra: Tak... Seriusly?

Fea: Oh my jinn~

Hana: Whhhhaaaaaatttttttttttttt?? *jerit*

*semua orang tengok Hana*

Hana: Errrr... mianh~ *bow*

Ahra: *gelak* Hana~ Hana~

Fea: Kau dah kenapa Hana??

Yoonshi: Ha'ah... korang ni dah kenapa? Sorang jerit tetibe... yang lagi sorang tak berhenti-henti gelak.... Korang ni dah kena sampuk hantu apa ni?

Hyerin: Ha'ah... kau dah kenapa? Kok ya pun nak berfangurling...

Hana: Dah~ Dah... takde masa nya aku kene sampuk.. yang kena sampuk tu ni hah... *tunjuk Ahra* lagi satu... takde masanya aku nak berfangirling si Hoseok tu...

Ahra: *gelak* Ha'ah... Hana tak fangirling hoseok... dia fangirling kookie je.... *berhenti gelak* "alamak.... Terlepas.... Lelelee~ wahai cik mulut....*

Hyerin: Hah??? Apa maksud kau Ahra? Huh, Hana?

Hana: *jelling Ahra* "ish minah ni... cabul betullah mulut dia ni.... Habislah..."

Ahra: "alamak.. Hana, sorilah..." Errr... tak... Hana tu... "Fangurling" sangat dekat Kookie tu... Kau tau tak hari-hari si Hana ni kena buli dengan seonsaengnim-seonsengnim... kene hantar buku-buku dekat si Jimin, V dengan Kookie kau tu... dah lah bertimbun... kesian chingu aku sorang ni... *buat muka kesian*

Hyerin: hehehe... sorilah Hana... sensetif sikit... hehehe....kesian kau kena buli... habestu kitorang bukannya lepas nak jumpa diorang... assistant tu tak bagi... itu pun nak kena buat temujanji lah... mende lah.. susahkan kau je... hehe.. ingatkan apelah tadi... ingatkan Hana ada scandal dengan namja chingu aku tu.... Hesy~ tak sanggup aku bayangkan Hana couple dengan Kookie aku.... Hana dahlah kiyoo~ ulzzanng gitu... mana lah ada namja yang tak suka.... Aku rasa semua suka kat Hana....

Hana: Dah~ Dah... tak payah nak koya sangatlah... aku ni biasa je kut... chingu-chingu aku ni semua kiyoo~ kiyoo~

Jaejin: Ha'ah.. aku sokong kau Hana... tapi aku pun sokong Hyerin.. Hana~ jomlah couple... sampai hati kau reject aku... aku pun comel jugak....

Hana: *ketuk kepala Jaejin*

Jaejin: Sakitlah chagiya~ kau tau tak... kalau aku saman kau.. kaya aku.. woohoo~ yeheyt~ sebab aku asset FT kau tau tak...

Ahra: Kau sanggup ke nak saman Hana???

Jaejin: Mestilah tak.... Aku kan sayang Chagiya aku.... Hahahaha....

Hana: Dah.. dah lah tu... Jaejin... Kau nak merepek... pergi makan kerepek jauh-jauh... weyh, Fea.. Shi~ Hyerin~ nikki~ aku chow dululah... nak masuk class dah ni... karang lambat.. tak pasal-pasal kene bebel dengan singa betina tu karang...

Nikki: Singa Betina??

Ahra: Ha'ah hana... Singa Betina? "siapa pulak singa Betina?? Singa... Haaa... Singa Whutt???" Weyh, Hana.. sekarang time class singa betina tu ke?

Hana: *angguk*

Yoonshi: Siapa singa betina tu?

Ahra: Madam Victoria lah... weyh, kitorang chow dululah... Bye~

Fea, Nikki, Yoonshi, Hyerin, Jaejin: Nae~ bye~

Hana: *bisik dekat Ahra* nasib kau pandai cover pasal kookie tu... mulut kau... memanglah nak kene lenyekkan?

Ahra: Hehehee~ Hana... mianh lah...*buat muka comel*

Hana: Alyeo~

Hana and Ahra pun masuk kelas and sambung belajar macam biasa....

Spine breakerWhere stories live. Discover now