Miami, Július 10
Liftben ragadás: 8 órája
Szabadulás: 16 óra múlva
Idő: 16:25Keira telefonjának hangja kelt fel mindenkit az álmából. A lány ébresztőt állított be magának, hogy sose maradjon le sorozata új részéről, amiről teljesen meg is feletkezett.
- Kapcsold ki azt az idegesítő zenét! - intézi csukott szemmel, nyugodt hangnemben Wesley kérését húga felé.
- Jól van már, nem kell nagy dobra verni! - válaszol duzzogva a lány, majd amint eljut az agyáig a tudat, hogy miért szólalt meg a telefonja; ki pattannak szemei. - Öt perc és kijön a sorozatom új része! - kezd el örömmámorban úszni.
- Ó, te jó ég! - szólal meg az idősebbik testvér, szemei pedig még mindig csukva vannak. Észreveszi, hogy Honey még mindig vállán pihenteti fejét és valamiért nyugodtságot érez. - Remélem nem tervezed megnézni.
Keira csak értetlenkedve mered a bátyjára, majd még párszor pislog is a hatás kedvéért.
- Mondd Wes, neked teljesen elmentek otthonról? Persze, hogy nem tervezem megnézni.
A fiú megnyugodva fúj ki egy adag levegőt, ám testvére folytatja:
- Előtte szólok, hogy Honey is tudja velem együtt nézni.
Boldogan kezdi el ébresztgetni szőke hajú barátnőjét. Honey még az alvás hatása alatt állva pislog párat szemeivel, majd miután eszébe jut hol is van és miért; egyből fel kapja fejét. Lomhán vörös hajú barátnője felé néz, majd kérdőn felvonja szemöldökét. Egy csillogó szemű Keirával találja szembe magát, aki mosolyogva néz rá. Fehér pólója izzadtan tapad bőrére szintúgy, mint fekete rövid nadrágja.
- Igen? - kérdezi kíváncsian Honey a szeplős lányt. Keirára nézve akaratlanul is melege lesz - mivel a lányról folyik az izzadság - és legyezgetni kezdi magát kezeivel.
- Körülbelül olyan három perc múlva kezdődik a sorozatom és csak azt szeretném kérdezni, hogy lenne kedved velem nézni? - pislog ártatlanul barátnője és a hatás kedvéért még kiskutya szemeket is próbál imitálni.
- Ha durva, akkor nem. Egyébként mi a címe? - érdeklődik mosolyogva, jobb kezére pedig rá támaszkodik, ezzel is jelezve a lány felé, hogy igenis érdekli a téma.
- Szerintem biztos hallottál már róla, mert most egy csomóan ezt nézik, de egyébként a Pilar Carmela Gimi*.
Honey szája nagyot koppan a padlón, de persze csak képletesen. A lány odáig meg vissza volt az előbb említett sorozatért, de senkivel nem tudott róla beszélni, mert a - nem valami sok - barátai nem nagyon szerették a történetet, amit elmesélt maga a sorozat.
- Ez a kész átverés? A PCG a legjobb sorozat, amit valaha kitaláltak. A könyvet, ami alapján írták dedikálta nekem Seve Guerra*, amikor Spanyolországban nyaraltunk a családommal. Megnéztem az majdnem az összes helyszínt, ahol a jeleneteket forgatták és komolyan mondom, hogy ennél szebbet még nem hordott hátán a Föld. Kár lenne kihagyni, mert élőben sokkal másabb az egész.
- Honey, nem tudom eddig merre voltál, de semmi képpen nem fogjuk hanyagolni a kapcsolatot! Tarthatunk majd együtt Pilar Carmela Gimi maratont! - ujjong Keira, öröme pedig ha lehet, még az előzőnél is nagyobb.
- Már előre látom, ahogyan a nappaliban ültök és ott kiabáltok, hogy ne csinálja ezt meg azt a főszereplő. - nyöszörög Wesley feltűnően bele gondolva mi fog történni, ha a két lány együtt nézi a kedvenc sorozatát.
- Nem is tudom ki volt az, aki örömében úgy visított, mint egy lány, amikor a Lohan Sohan* új részét adták a tévében és lemaradt róla. - gondolkodik el hangosan a húga.
- A Lohan Sohan tényleg jó! - dörzsöli meg Luis szemeit, miközben bele szól a beszélgetésbe.
A Pilar Carmela Gimi egy gimnázium életét bemutató sorozat volt. A tengerparttól pár méterre levő épületben mindig volt valami pletyka, amin csámcsoghatnak a diákok. Persze ennek is volt egy főszereplője, aki történetesen most költözött a városba és a tizenegyedik osztályt megkezdve veti bele magát a gimnázium világába. Azután elkezdtek bonyolódni a szálak, mert Katja - a főszereplő - bele szeretett egy fiúba, aki mindig kerüli a lány társaságát, mivel feltűnően nagy a hasonlóság kettejük között. Az pedig csak a hab a tortán, hogy mióta Katja a városba költözött édesanyjával, sorra történnek egymás után a furcsábbnál furcsább történések. Lövés hangok az iskolában, üzenetek egy ismeretlentől és Katja elrablása, aki éppen azt próbálja kideríteni miért van köze mindennek hozzá. Ellenben a Lohan Sohan egy harmincas éveiben járó férfi minden napjait mutatja be és azt meséli el, hogyan lehet megélni Alaszkában úgy, hogy te vagy a legbénább, legszerencsétlenebb ember, jó sok viccel, valamint vicces jelenettel megfűszerezve.
- Majd folytatjuk később a vitát, de most kezdődik az új rész, amiből kiderül miért kerüli ennyire Leo Katja - t és mégis mik voltak azok a hangok az iskola könyvtárában. - csitítja el Keira a két Lohan Sohan rajongót.
[...]
A sorozat nézése elég eseménydúsan telik. Luis és Wesley egyfolytában beszélgetnek, ezzel zavarva a két lányt, akik nem győzik szídni őket. Közbe Kendra és a kicsi Daisy is felkelt, hiszen Luis nem bírta tovább azt, hogy suttogva kell beszélnie.
- Ne menj be azon az ajtón! - kiabálja Keira a főszereplőnek, de mind tudjuk hiába, hiszen nem hallja, amit a szeplős lány mond neki.
- Inkább menj és mondd el az igazat a könyvtárosnak! - szól közbe Honey is.
A sorozat új része úgy fejeződik be, hogy Katja éppen kinyitja az ajtót, amin elvileg nem szabadna bemennie. Mondjuk nincs olyan sorozat, ami ne úgy fejeződne be, hogy megnézz belőle még egy részt, mert különben egész végig azon gondolkozol mi lesz a szereplő sorsa és különféle teóriákat kezdesz el gyártani agyban. Ha pedig nem az lesz a folytatás, amit te elképzeltél, akkor nagyot csalódsz az egészben.
- Most várhatunk három hetet, hogy kiderüljön mi van a szobában. - rakja el duzzogva telefonját Keira, homlokából pedig kifúj néhány tincset.
- Te gondoltad volna, hogy ezért kerüli Leo Katja - t? - kérdezi Honey döbbenten maga elé pislogva.
- Őszintén? Nem. - feleli a lány és immáron ketten ülnek egymás mellett, maguk elé nézve, elmbambulva és gondolkodva az eseményeken.
*a fent említett sorozatok/személyek a valóságban NEM léteznek, bármilyen hasonlóság felfedezése vagy kapcsolódása más tévé műsorokkal csupán a véletlen műve
BINABASA MO ANG
1 lift 24 óra
Teen FictionEgy lift, huszonnégy óra. Egy nemrégiben megnyílt bevásárlóközpont liftjében nyáron, Miamiban. Mi van akkor, ha a felvonó beragad és legközelebb csak huszonnégy óra múlva szabadulnak ki onnan a bent tartózkodók az időjárási viszonyok miatt? Honey, K...