30

1.7K 19 8
                                    

19 juni (sommarlov)

"Bitchar" säger jag högt efter en lång tystnads stund. Alla kollar upp från sina mobiler. Tråkiga som dom är.
"Jag vill färga mitt hår" säger jag. Det var en spontan tanke som kom just denna sekund.

Cynthia kollar ytterligare emot mig.
"Varför?" Frågar hon som om jag var världens dummaste person. Jaden kollade OCKSÅ lite tveksamt på mig och sa "ditt hår är ju jätte fint nu"
"Jaha men jag bryr mig inte om vad ni tycker jag vill färga mitt hår ändå" snäste jag.

"Kom så går vi då" sa Nathan och reste sig upp och sträckte upp handen mot mig. Alla i mitt vardagsrum stönade men reste sig sedan upp. Åh va mina vänner är stöttande.

Vi gick till affären som ligger en bra bit bort. En väldigt plågsam promenad eftersom det är så himla varmt ute.

"Vilken färg då din bög" säger Zach och kollar intresserat på alla färg kartonger.
"Blå"
"Blå?"
"Ja blå är du döv eller?"
Zach kollade ner i marken som om han skämdes. Tyckte lite synd om honom faktiskt. Inte mitt fel.

Vi gick tillbaka hem till mig. Det visade sig att både Cynthia och Anthony var förjävligt bra på att färga hår. Dock så var jag inte så bra på att inte skvätta färg eftersom det blev ganska blåa väggar.
"O wow va sexig du är" sa Nathan när jag och Cynthia och Anthony kom ut från badrummet. Själv var jag på en skala 1-10 nöjd med mitt hår var det 3. Jag passar för i helvete inte i blå. Åååååh.
"Va ful du är" muttrade jag.

Sedan gjorde vi PANNKAKOR och åt till lunch. Hur mysigt asså omg. Ironi. Och efter det ville ingen vara kvar hemma hos mig så alla utom Nathan gick hem. Eller dom kanske gick hem till någon annan eftersom dom kanske egentligen inte gillar mig. Aja.

"Ska vi kolla film?" Frågade Nathan och utan väntan på svar drog han med mig in till vardagsrummet och satte på tvn. Att kvinnor aldrig numera har något att säga till om är diskriminerande. Skoja jag bryr mig inte.
"Powerpuffpinglorna" sa jag och Nathan suckade lite.

"Du är fan buttercup" säger Nathan och flinar mot mig.
"Fast jag har blått hår" muttrade jag och fortsatte kolla på tv.
"Och? Ingen har blått hår, pluss att du är sur och arg 90% av din vakna tid" sa Nathan och innan jag hann fortsätta sa han:
"Fast å andra sidan gråter du ofta och är så känslig fast du inte vill erkänna det" sa han. Jag ignorerade bara en sån barnrumpa som honom.
"I så fall är du Mojo Jojo" snäste jag tillbaka åt honom. Min comeback tog ett tag förstår ni.
"Vem fan är det?!" Utbrast Nathan. Genuint undrande. Jag bitch blickade honom som den bitch jag blivit.
"Det där apan dum huvud" sa jag.
"Va mer specifik" fortsatte han.
"Den onda apan med huggtänder som är ond" fortsatte jag.
"Jaha haaaan" sa Nathan och flinade innan han kysste mig på pannan. Jag torkade snabbt bort bacillerna och återgick för 100 gången till tvn.

"Jag vill göra något" sa jag och reste mig från soffan efter typ 3 timmar.
"Som vad?"
"Jag vet väl inte kom på du" sa jag. Nathan himlade med ögonen innan han sa att vi kunde åka och bada. Vilket för övrigt var en jätte bra idé. Tänk att han har en hjärna där inne i alla fall.

Jag packade ihop mina saker eller aa mina badkläder medans Nathan ringde till Zack och sa att dom skulle följa med och bada. Vilket dom egentligen inte hade något val på men de sa ja ändå.

Vi åkte och hämtade upp Cynthia och Anthony hemma hos Anthony vilket betydde att de redan var hos varandra. Cynthia har en aningens mycket förklaring att berätta för mig. Liksom wtf. Åh juste. Jahaha. Anthony ska bli pappa han gick på någon sån där ultra ljud med hon tjejen som han gjorde gravid. Hon är faktiskt jätte fin och om inte jag minns fel hette hon Tilja. I alla fall.

since 99'Where stories live. Discover now