8+

15.9K 154 10
                                    


"all i know is okay, okay, dirty habits well you don't say, don't say." - okay, Chase Atlantic.



---


"Hasz! Hasz termenung apa lagi? Uncle tengok dari tadi Hasz macam tak happy je?"

Hasz mengeluh panjang sebelum membalas pertanyaan Rasheed yang risau dengan keadaan dirinya.

"Hasz okay je uncle. Entahlah. Hasz sendiri tak tahu nak rasa apa."

Hasz mula bangkit dari kerusi dan terus berjalan keluar ke beranda hotel.

"Hasz! Kalau ada benda yang Hasz risau, yang Hasz fikirkan, cuba luahkan dekat Uncle. Mana tahu Uncle boleh tolong selesaikan."

Hasz memeluk tubuhnya. Perasaannya rasa tidak menentu. Disebalik bahagia bersama Rasheed, dalam pada masa yang sama dia rasa kecewa.

"Hasz! Kenapa sayang?"  Rasheed mula mendekati Hasz diberanda. Tangannya memgusap lembut bahu lelaki kecil itu.

"Uncle tak rasa ke kita ni.. Macam terlampau cepat sangat?"

"maksud Hasz? Apa yang terlalu cepat?"

Hasz memusingkan badannya menghadap Rasheed.

"Uncle tak rasa ke hubungan kita ni macam terlalu cepat. Yalah Hasz pun baru je kenal Uncle. Uncle pun baru je kenal Hasz. Lagi satu macam mana dengan Keluarga Uncle. Hasz raaa macam.. Entahlah. Takut. Resah. Hasz takut kalau keluarga kita tahu tentang kita.. Hasz.."

Hasz terdiam seketika. Perasaan resah memburu jiwanya. Dia rasa tidak tenang dengan lagi Nasrul mula mengesyaki hubungannya dengan ayahnya.

"Hasz. Macam Uncle katakan. Kita jangan fikirkan tentang orang lain. Ya Uncle tahu. Uncle faham. Uncle pun rasa gelisah, takut. Tak tahu sampai mana kita akan pergi. Tapi selagi kita bersama, kita gunakan masa kita. Hasz.."

Rasheed mengusap bahu Hasz sebelum menggenggamnya kemas. "Hasz kena belajar terima cabaran. Dalam apa pun kita lakukan dalam dunia ni, kita kena berani hadapi cabaran dan rintangan. Kalau Hasz betul betul percaya dan yakin dengan diri Hasz dan Uncle, baru kita boleh rasa gembira bersama."

Hasz mengangguk lemah sebelum tersenyum kecil. "Hasz bukan apa uncle, Hasz takut kalau semua orang tahu pasal kita. Mesti nama uncle yang paling teruk nanti."

Rasheed ketawa. "Hasz! Semua orang dalam dunia ni ada rahsia masing masing. Selagi ia kekal rahsia selagi itu ia takkan terbuka. Percayalah orang boleh mengata tapi dorang kena ingat diri masing masing juga. Dahlah jangan fikirkan orang."

Rasheed menarik Hasz kedalam pelukannya.

Hasz yang rebah dalam pelukan Rasheed tersenyum lega. Dia tahu sukar untuk dirinya membuat keputusan. Tapi dia rasa senang bersama lelaki tua itu.

"Hasz! Hasz suka tak semalam?"

Hasz ketawa kecil. "suka. Hasz paling suka bila dapat luangkan masa dengan uncle."

Rasheed tersenyum lega. "ni harini Hasz ada nak kemana mana? Uncle boleh bawakkan. Hasz cakap je."

Hasz mengangkat bahunya. "entahlah uncle. Hasz kalau boleh nak luangkan masa dengan uncle setiap masa. Tapi Hasz tahu bahaya kalau kita ni nampak terlalu mesra dekat luar."

Rasheed mengangguk kecil sebelum mengusap lembut rambut Hasz. Perlahan lahan dia mendekatkan bibirnya dengan bibir lelaki itu. Rasheed tidak teragak agak untuk menempelkan bibirnya dengan bibir lelaki muda itu.

Hasz yang tergamam pada mulanya mulai membalas kucupan lembut itu.

Kucupan yang mulai hangat itu bertukar sedikit ganas apabila Rasheed mula menarik Hasz untuk rebah diatas katil bersamanya.

-Daddy-(18sx)(bxm)Where stories live. Discover now