Jade's POV
Nadat we al twee zielige films hebben gekeken, zijn we nu bezig met de derde; The Boy In The Striped Pyjamas. Ik zit al half te janken. Ik zit tegen Corbyn aan, die over mijn arm wrijft. 'It's okay.' 'Corbyn, did you ever watch this movie? It's not gonna end good.', mompel ik in zijn borst. 'I know, I know. Just cry, okay?' Ik knik zachtjes.Wanneer we bij het einde zijn van de film zit ik, zonder enig geluid te maken, te huilen. 'You're okay?' Ik haal mijn schouders op. 'God, I fucking hate this movie. It always made me cry.' De jongens lachen.
We kleden ons allemaal om, ik als laatste. Als ik klaar ben loop ik naar beneden. In de gang, onder aan de trap, hoor ik Daniel en Corbyn praten, en het klinkt niet heel erg gezellig. '-not what I asked. I wanna know, Corbyn, do you like her?', hoor ik Daniel zeggen. 'Dani, do I look like someone who started dating the crush of his best friend?', vraagt Corbyn op zijn beurt. 'That was not my question! Do you like her? Corbyn?' Corbyn zucht luid. 'No, I don't like her. She's just my best friend, okay? I'm not gonna steal your crush.' 'She's not my crush.' Verbaasd blijf ik luisteren. 'Promise me, you don't like her.', zegt Daniel zacht. 'I don't like Jade.', zegt Corbyn. Ik hoor Daniel opgelucht zuchten. 'Okay.. thank you.' De twee jongens lopen naar de woonkamer. Ik kom ook in beweging. Ik draag een lang shirt dat ik van Daniel heb gestolen en heb mijn haar, dat nog vochtig is van het douchen, draag ik in een knot op mijn hoofd. Ik kom de woonkamer inlopen. De jongens kijken op en glimlachen. 'Hey.', zeg ik terwijl ik tussen Daniel en Corbyn in ga zitten, op de matrassen. 'Hey. We wanna do something fun tomorrow, so do you like lasergaming?', vraagt Corbyn. Mijn ogen worden groot. 'Yes, that would be so fun!', roep ik enthousiast. De jongens lachen. 'Nice. So we're gonna do that?' Ik knik blij.We hebben nog de hele avond zitten kloten. Ook post Daniel op Instagram een filmpje van hoe wij aan het kloten waren op het strand.
@seaveydaniel: let's be honest, I won @jadevdx 😏
Ik sla hem tegen zijn bovenarm. 'Daniel Seavey! We all know, that I won.' Hij schud lachend zijn hoofd. 'Nah, I don't think so.' Ik rol met mijn ogen. Op dat moment gaat de deurbel. Corbyn staat op en loopt ernaar toe. Ik hoor een meisje stem, hoog en opdringerig. 'Hey, Corbyn. I'm here for Daniel.', zegt het meisje. Corbyn zucht even. 'Daniel, it's for you. It's Mia.', zegt hij. Mia? Wie is Mia? Daniel verschiet van kleur. 'Say to her that I'm not at home.', fluistert hij. Corbyn lacht. 'Sorry, Mia. He's not at home.' 'What?! Where is he?', roept het meisje boos. 'I'm sorry, I'm not sure. Bye.' Snel slaat hij de deur dicht. Ik schiet in de lach. 'Who is that girl?' 'My ex-girlfriend.', zegt Daniel met rollende ogen. 'She's a bitch. She cheated on me so I broke up with her, but she says that she still wants me.', legt hij uit. 'Annoying.' Hij knikt. 'Yeah, you don't even wanna know.' Ik lach zacht.
Ik kijk even op mijn instagram en zie super veel nieuwe volgers, ontzettend veel Why Don't We fanaccounts. Ik heb meer dan honderdvijftig nieuwe volgers, what the hell?
'Guys, why do so many of your fans wanna follow me?', vraag ik de jongens. 'Probably because we mentioned you in our posts, so they know that you are a friend of us. Sorry we had to say it before we did anything.', zegt
Jonah. 'No, it's okay.. I can live with it.'Op dat moment gaat mijn telefoon. Het is een groepsgesprek met Jesy en Avery. Eindelijk! Ik spring overeind en neem op. 'Jess, Avie, eindelijk!', roep ik enthousiast. Jesy lacht. 'Sorry, we had eerder moeten bellen maar ik ben net wakker. Ik haat die tijdsverschillen.', zegt ze. 'Ja, ik ook.' 'Dus, heb jij ons niet iets te zeggen? Iets over een boyband?', vraagt Avery. Heeft Liam het ze vertelt? 'Hoezo?' 'Jesus, ik zag het op hun insta en twitter. Dus stop hiermee, en vertel me hoe dit kan.', zegt ze lachend. Ik glimlach. 'Oké, sorry. Ik heb ze hier ontmoet en we zijn bevriend geraakt. Op het moment logeer ik bij ze voor een week.' Jesy piept wat. 'Dat is zo vet!' Ik grinnik. 'Weet ik. Ik leerde ze niet kennen als een band, dus ik moet er echt nog aan wennen. Maar ja, ik besef echt wel dat het vet is.' De meiden lachen. 'Beter. Wanneer kan ik langskomen?', vraagt Jesy. 'Ja hallo, en ik?', voegt Avery eraantoem 'Volgende week?' Ze beginnen enthousiast te gillen. 'Ja! Ik zal je appen, ik regel de tickets en zorg ervoor dat we er volgende week zijn. Zal ik Liam mee vragen?', vraagt Avery. 'Ja, doe maar. Ik heb hem trouwens vandaag nog gezien. Hij was hier-' 'Op familie vakantie, yup, I know.', lacht Jess. Ik lach. De jongens proberen het te volgen maar snappen er niks van. 'Jade, eerlijk, wie is het knapst van de band?', vraagt Jesy lachend. Ik schiet in de lach en kijk naar de jongens. 'Sowieso Daniel.' Daniel kijkt me raar aan, hij verstaat zijn naam wel, maar de rest niet. 'Awhh. Hebben jullie-' 'Nee, Av. Ik ken ze nog helemaal niet zo lang.' Ze lacht. 'Oké, oké.' We blijven nog even doorpraten. 'Ik moet gaan, ik ga morgen met de jongens lasergamen, dus ik wil niet te laat ga slapen.' Jesy lacht. 'Is goed hoor. Mogen we ze ontmoeten, wanneer we naar je toe kom?' Ik glimlach. 'Tuurlijk. Tot snel, Loves.' 'Tot snel, babies.', zegt Jesy. 'Bye meiden.', zegt Avery. Ze hangen op. 'Love? Is that your boyfriend?', grijnst Corbyn. Ik rol mijn ogen. 'No. They're my bestie, duh.'
JE LEEST
𝐔𝐍𝐁𝐄𝐋𝐈𝐄𝐕𝐀𝐁𝐋𝐄 , daniel seavey
FanfictionJade is een Nederlandse meisje die haar droom waar heeft gemaakt door naar LA te verhuizen. Daar legt ze contact op met de Amerikaanse boyband ( manband ;) ) Why Don't We. Jade en Corbyn bouwen een mooie vriendschap op, terwijl ze ook steeds closer...