,,Victoria nechce, aby som ti to povedal, ale ja sa už nemôžem pozerať na to ako sa trápi."
William odvrátil tvár, musel sa nadýchnuť. ,,Keď sa Victoria dozvie, že som ti to prezradil, tak sa so mnou už nikdy nebude zhovárať, no mám ju priveľmi rád, aby som ju nechal sa takto trápiť. A keď sa pozriem na teba, tak vidím, že ti na mojej sestre záleží, že jej nikdy neublížiš. Dôverujem ti."
Sebastián bol trocha zmätený, už začínal mať aj strach z toho, čo bude počuť. ,,V takom prípade by si mi to radšej nemal povedať, ale zároveň budem veľmi rád ak mi to povieš. Nemyslím si, že Victoria mi bude niekedy dôverovať natoľko, aby sa mi zverila s tým, čo ju trápi." Bolestne si uvedomil Sebastián, ktorý si hneď spomenul na to, ako pred ním zamkla dvere.
William si odkašľal. ,,S Victoriou máme veľmi dobrý súrodenecky vzťah. Povedal by som, že takýto sa v dnešnej spoločnosti málo čo vidí. Aj keď som mladší, a to len o rok, tak som mal neustále potrebu ju ochraňovať. Nikdy som ju nebral ako staršiu sestru, ale ako osobu, ktorá mi je veľmi blízka. Vždy slepo každému dôverovala, v každom chcela vidieť len to dobré. Všetkých mala rada, každému pomáhala a naivne si myslela, že sa jej nemôže nič stať. No jedného dňa urobila hlúposť, ktorú neskôr trpko oľutovala." William sklonil tvár a chvíľu bol ticho. Nevedel, či nemal tento príbeh nechať vyrozprávať Victoriou, ale už ju veľmi dlho poznal a vedel, že nikdy by k tomu odvahu nenabrala.
,,Mala 16 rokov, keď sa k nej na jednej vychádzke koňom prihovoril mladý barón Mills. Bol to šarmantný mládenec a mladučkú Victoriu veľmi pobláznil. Bola ním očarená, lichotil jej. Niekoľko krát sa s ním stretla a až potom sa mi s tým zdôverila. Nahneval som sa a hneď som to chcel povedať rodičom, ale Victoria ma presvedčila, že im to povie sama. Najhoršie na tom bolo, že sa Victoria zaľúbila a slepo mu dôverovala. Mne sa vôbec ten Mills nepáčil. Nepáčilo sa mi hlavne to, že sa chce s Victoriou stretávať v tajnosti. Bol som mladý, ale aj napriek tomu som mal už množstvo známych a priateľov, vďaka tomu, že otec ma až priveľmi skoro bral všade s ním, do spoločnosti, do klubov. Tak som mal možnosť zistiť niečo viac o Millsovi, ktorý mal v tom čase už 23 rokov. Vôbec ma neprekvapilo to, čo som zistil. V tak mladom veku mal už všade dlhy, ktorých sa nevedel zbaviť. Pohltili ho karty, kurtizánky a alkohol. Doteraz som nezistil prečo si vybral práve moju sestru. Možno hľadal naivné žieňa, ktoré by bolo zároveň aj pekné. Sám neviem." William zdvihol pohľad na zamysleného Sebastiána, ktorý takmer bez dychu počúval. Očami ho nabádal, aby pokračoval ďalej. William sa postavil zo stoličky a oprel sa o stôl hľadajúc slová.
,,Keď som to zistil, tak už bolo neskoro. Victoriu som doma nenašiel. V izbe zanechala list, v ktorom sa zdôverila s tým, že sa ide vydávať. Prosila nás o odpustenie s tvrdením, že rodičia by jej nikdy nedovolili, aby si vzala baróna a to ešte predtým ako vstúpi do spoločnosti. Jednoducho povedané, utiekla s ním. Rodičia zúrili, otec bol na mňa nahnevaný, lebo som im to tajil. Zlyhal som v jeho očiach a povedal mi, že nikdy zo mňa nebude gróf. Nikdy som nemal ľahkú výchovu, preto som asi aj rýchlejšie dospel. Možno preto som nabral odvahu a šiel ju zachrániť. Ako som predpokladal, žiaden obrat sa nikdy nekonal. Bola to zámienka na to, aby Victoriu vylákal preč a mohol vydierať nášho otca a získať od neho peniaze. Keby sa prevalilo to, že utiekla, tak by bola poškvrnené jej povesť. Od otca žiadal veľkú sumu peňazí, ktorá by zachránila Victoriinu počestnosť. Kým sa otec prostredníctvom listov dohováral s Millsom, tak ja som úpenlivo pátral. A našiel som ich. V ten deň, keď mal otec Millsovi odovzdať peniaze, tak mali odplávať loďou do Ameriky, no ja som to prekazil. Mills žiadne peniaze nedostal, navyše som najal mužov, ktorí ho okradli, zbili a naložili aj s palubným lístkom na loď. Vzali mu všetky veci tak, aby sa nemohol vrátiť späť." William pritom neustále hľadel na Sebastiána. Z jeho tváre nevedel vyčítať nič, čo si o tom myslí.
KAMU SEDANG MEMBACA
Tajomstvo závoja
Fiksi SejarahBudúci gróf z Danteveru Sebastián Pure D'viente prichádza do spoločnosti v Londýne, aby si našiel manželku. Má dokonalý plán ako si ju vyberie z množstva dám. Nehľadí, ale na krásu ženy, ale chce spoznať krásu jej duše a srdca. Na jednom plese pôjd...