От: teddytancheva
Когато бях малка седях в градината на баба, слушайки разказа за една от най-красивите жени, която света някога е познавал. Тогава не разбирах смисъла на тази история.
Започваше винаги с:
"Тя беше тиха като нощта, но дълбока колкото картините, които създаваше на платно."
"Като теб бабо, ти също рисуваш." казвах аз, но тя гледаше в очите ми.
"Да, мила, като мен" отвръщаше сякаш с нотка мъка, но се чудех защо унива. Дълго време не разбирах, а тогава тя ангажираше мислите ми с приказката си.
Тогава я смятах за приказка.
"Любовта скъпа е опасно нещо, но умът - той е най-дълбокото място, където никой не смее да дръзне, дори ние самите. Главите ни са като бездна от тайни, криещи дълбоки мисли на откровени желания. Никога не можеш да бъдеш сигурна какво точно мисли човека от другата страна, но винаги имай ти едно наум. Не вярвай сляпо, дете.
Жената с невероятна красота и талант на творец знаела как да подреди своите карти, че да измами съдбата. Великолепната ѝ външност привличаше окото, радвайки мъжете. Тя се омъжи по любов, но малко след раждането на първото им дете, съпругът ѝ беше покосен от опасна болест и краят му настъпи. Тогава тя разбра колко е подъл света - помага само на онези, които могат да платят за помощта"
"Бабо, защо ми разказваш това?" питах всеки път, дори понякога смятах историята за скучна.
"Защото, скъпа, краят е много по-ценен, отколкото предполагаш!" отговаряше ми тя и беше права.
"Заслепителната красавица започна да губи оттенъците на това, което е била, но забелязвайки, че не се справя с грижите за детето си не си позволи нито една сълза повече, нито още един момент на скръб.
Въпреки болката по съпруга си, когото обичаше и винаги щеше да обича, се омъжи повторно. За малко по-възрастен мъж от нея, но този път не по истинска любов, а по сметка. Роди му две деца и дълго време се преструваше на вярна, пренебрегвайки собственото си щастие, а той направи най-голямата си грешка като съдеше по външността ѝ. Смяташе я за просто хубава обвивка, но нито за миг не се почуди какво се случва в главата ѝ, пренебрегвайки умствените качества на една жена. Вярваше в статута, че красива жена означава глупава жена.
VOCÊ ESTÁ LENDO
The Black Cat •Competition•
DiversosДобре дошли! Може би заглавието ви е заблудило, че това е история за някоя черна котка или нещо друго, но всъщност е състезание. Всеки писател, искащ да предизвика себе си, е свободен да пробва. Темите ще са възможно най-разнообразни, включващи вс...